OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du passionerad inom e-handel & försäljning? Vill du lära, växa och bli en nyckelspelare i vår ambition att erbjuda våra kunder den bästa e-servicen & e-upplevelsen inom branschen?
Perfekt! I rollen som E-Commerce Coordinator för vår eftermarknadsfunktion utvecklar du den optimala kundupplevelsen och strävar efter att ständigt förbättra vår kundservice.
Vi erbjuder en spännande tjänst i ett växande globalt företag med många internationella kontakter, där du kommer att påverka och ansvara för vår största försäljningskanal. Du kommer in i en mycket intressant utvecklingsfas och blir delaktig och drivande i genomförandet av olika förbättrings- och utvecklingsprojekt.
Du blir ansvarig för daglig översyn och drift av vår e-handelsplattform samt att koordinera allt från användare, produktdata och information till vidare utveckling och integrering tillsammans med resten av vår ”e-ekosystem”. Du kommer att jobba tillsammans med order & sälj, produktfunktionen, masterdata och utvecklingsfunktionen och många fler. En sann spindel i nätet med fokus på optimerad kundupplevelse.
Som E-Commerce Coordinator för eftermarknad kommer du bland annat:
· Arbeta back-end i vår e-commerce platform
· Överblicka och driva utveckling av vårt front-end och kundupplevelse
· Administrera innehåll, användare, roller och skapa en optimal kundresa
· Följa upp fel och problem i kundorderprocessen
· Ladda upp och administrera kampanjer och produktinformation
· Planera, kommunicera och utföra förbättringar kring innehåll såsom kategorisering, konfigurationer och marknadsföring
· Koordinera önskemål och utveckling med utvecklare och andra interna intressenter
· Tillsammans med kolleger optimera den digitala miljön för våra kunder och verka för ökad försäljning och support via de digitala kanalerna.
Vem vi söker
Vi söker dig som har utbildning och/eller erfarenhet att jobba med e-handel. För att lyckas i rollen bör du ha erfarenhet av och ett stort intresse att jobba med olika IT system. Du kommunicerar mycket bra på engelska.
Det är meriterande om du har erfarenhet att jobba i affärssystem (till exempel SAP, Teamcenter eller CRM), kunskap om e-handelsplattformar samt förståelse kring integrationer och datakopplingar mellan plattform och system.
Som person är du strukturerad, drivande och en riktig lagspelare med mycket energi och många idéer.
Övrigt
Om du har frågor om tjänsten är du mycket välkommen att kontakta rekryterande chef Johan Kårhammer, Global Spare Parts Operations Manager, +46 706 673 538, johan.karhammer@konecranes.com.
Vi uppskattar din ansökan så snart som möjligt men senast den 25 april.
Kontaktpersoner på detta företaget
Bertrand Marion
070-557 33 03