OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du passion för försäljning online och är redo för nästa utmaning i karriären? Är du en driven relationsbyggare som trivs med att arbeta självständigt och i team? Vill du utvecklas i en spännande internationell miljö med många stimulerande utmaningar och engagerade kollegor? Då kan detta vara ett tillfälle för dig!
Nestlé, världens största FMCG företag, söker en E-commerce Key Account Manager (KAM) som kommer att jobba med alla våra affärsområden. Vi strävar efter att vara den självklara samarbetspartnern på marknaden genom att leverera enastående kvalitet i våra produkter och i samarbetet med våra kunder.
Placering: Helsingborg
Vårt erbjudande
Som KAM för våra E-commerce kunder, så kommer du att bli en mycket viktig aktör mot våra nyckelkunder men också en mycket viktigt person internt för att driva och skapa rätt förutsättningar för att lyckas online. Din roll som E-commerce KAM kräver en hög förståelse kring kundernas behov och deras affärsmodell. Utöver detta ska då också utveckla de affärer som vi har med våra kunder och till en viss del ingår även nykundsbearbetning.
Vi är ett väl sammansvetsat team som består av 9 personer inom olika ansvarsområden. I denna roll kommer du att arbeta med många av våra spännande varumärken såsom Zoegas, Cheerios, Nesquick, Resorb, KitKat, Smarties, Hälsans Kök mm.
Rollen är placerad i Helsingborg, men kommer att kräva resor för att därigenom hålla en god relation till kunder och samarbetspartners spridda över landet. Vi tillhandahåller tjänstebil. I rollen behöver man kunna arbeta i högt tempo, vara flexibel och kunna ta egna initiativ. Du har en naturlig fallenhet att hitta affärslösningar och se försäljningsmöjligheter.
Din profil
För att ha förutsättningar för att bli framgångsrik i ditt arbete som E-commerce KAM, krävs att du har minst 2-3 års branscherfarenhet. Det är viktigt att du har en god förståelse för handel online och olika e-handelsflöden. Du har inblick kring vikten av att mäta och analysera aktiviteter på webben för att öka trafiken till e-handeln.
Du bör även vara stresstålig och ödmjuk inför din uppgift. Vi söker en person som är såväl en lagspelare som individualist, du har en god självinsikt om vem du är och vad du vill. Din personlighet präglas av ”can-do” och med mentalitet att skapa resultat. Med det sagt, har du stark tonvikt på att arbeta strukturerat, analytiskt och proaktivt, så att du är väl förberedd i ditt möte med kund.
Dina arbetsuppgifter innefattar:
• Totalt försäljningsansvar till dina E-commercekunder, hitta nya möjligheter online samt utveckla våra befintliga affärer
• Vara interna expert inom E-commerceförsäljning
• Säkra och optimera synlighet för våra produkter online
• Planera kontinuerliga möten internt/externt
• Skapa strategier och planer för dina kunder både på lång och kort sikt
• Utveckla och optimera kundportföljen
• Samarbeta nära med kategorichefer och sales controlling
Övriga kompetenser som krävs för tjänsten är att du behärskar svenska flytande och talar god engelska, eftersom engelska är vårt koncernspråk. Du har giltigt B-körkort. Du behärskar även MS Office programmen väl.
Vill du veta mer om Nestlé?
Följ oss på LinkedIn om du vill ha mer information om nya tjänster och våra värderingar. Följ oss på Instagram om du vill veta mer om vår företagskultur och för att se hur det är att arbeta på Nestlé.
Är det en intressant utmaning för dig?
Välkommen med din ansökan, CV och personligt brev, senast den 2 juni. Vi beaktar endast ansökningar via vårt rekryteringssystem on-line. Om du har några frågor kring tjänsten, tveka inte att höra av dig till rekryterande chef Marie Koch på telnr mobil 0702-106830.
Vi ser fram emot att höra ifrån dig!