E-Commerce Manager

E-Commerce Manager

Arbetsbeskrivning

Vi söker dig som är en stjärna på e-handel, dataanalys, digital marknadsföring och att driva digital försäljning.
Kitchens.se är en del av det framgångsrika konceptet av Kitchens By Paul som idag säljer exklusiva kökskoncept i Sverige samt runt om i världen.

Vi är ett snabbväxande bolag som expanderat snabbt och har tagit oss an en större del av marknaden, både inom design såsom försäljning av bänkskivor och köks accessoarer.





DIN FRAMTIDA ROLL PÅ KITCHENS.SE
I rollen som E-commerce Manager är ditt uppdrag att öka våra kunders försäljning och lönsamhet. Detta gör du genom att analysera data om besökare, trafikkällor, intäkter, kostnader, marknadsföring, annonsering, organisk synlighet, kampanjer, konvertering, köpmönster, sortiment och konkurrenter. Utifrån dina insikter och slutsatser tar du fram rekommendationer på förändringar som du presenterar för kunderna och genomför ihop med dem. Du kommer att använda dig av verktyg som Google Analytics, Google Data Studio, Facebook Business Manager, Google Ads, Google Optimize, Bing Ads, Klaviyo, Magento och WooCommerce. Du kommer att skriva texter och skapa visuellt material till webbplatser, annonser, sociala medier och kampanjer samt bygga kundresor och skapa kommunikation utifrån dessa.


En stor del i ditt arbete är att ha kontakt med våra kunder för att förstå deras affär, viljor och behov. Ihop med kunderna planerar du och genomför löpande projekt och marknadsföringsinsatser.


Du tar stort eget ansvar för leverans och får både kundernas e-butiker och våra samarbeten med kunderna att växa. I rollen som E-Commerce Manager förväntas du skapa nya samarbeten och affärer med befintliga och nya kunder.


ROLLENS MÖJLIGHETER OCH ANSVAR
Vi är ett litet snabbväxande bolag där du som konsult får ta mycket ansvar och jobba med utmanande projekt och uppgifter med löpande kundkontakt. Hos Kitchens.se lär du dig nya verktyg och system samt har möjlighet att utvecklas inom våra andra verksamhetsben utbildning och webbutveckling. Vill du skapa en ny tjänst eller produkt för våra kunder så uppmuntrar vi till det. Som anställd hos Kitchens.se formar du din egen roll efter dina intressen och kundernas behov. Det är på det sättet vi bygger Kitchens.se ihop. Det finns stora utvecklingsmöjligheter och du får tidigt driva egna projekt med tillhörande ansvar.


PERSONLIGA EGENSKAPER, UTBILDNING OCH ERFARENHET


För att lyckas bra i rollen ser vi att du har minst 1-3 års erfarenhet inom E-handel, gärna med ansvar för att driva försäljning och tillväxt. Du har ett stort inslag av driv, struktur och målinriktning och har haft löpande kundkontakt och trivts med det. Det är meriterande om du har kompetens inom Facebook Ads, Google Ads, Konverteringsoptimering, Sökmotoroptimering, Analys, Datadriven beslutsfattning, Rapportering, Företagsekonomi, Försäljning och Visuell kommunikation. Du är strukturerad, kommunikativ samt har en förmåga att se helheten i ett projekt. Du har kundens bästa i fokus och trivs med att ta affärsmässigt ansvar och kunna sätta riktningen framåt i ett projekt. Vi har inget formellt krav på någon speciell utbildning utan bedömer din kompetens, erfarenhet och intresse. I vårt team idag har vi både Inredningsarkitekter, Säljare och självlärda.


Du har ett stort intresse för e-handel och försäljning i digitala kanaler. Du trivs med att ha kundkontakt och tycker om att genomföra projekt hela vägen från behovsanalys och införsäljning till att hands-on skapa digitala kampanjer och material. Du är komfortabel med att planera ditt eget jobb samt genomföra och följa upp det.


Du gillar att självständigt ta kundkontakt och jobba aktivt med att identifiera kundernas behov samt ta fram förslag på lösningar på eget initiativ. Du gillar även att lära dig nya saker och att föra över kunskap till kollegor och kunder. Du är trygg och prestigelös som person och är inte rädd för att göra fel. Du är duktig på att jobba både självständigt och i grupp.


För att lyckas bra i rollen kommer du att sätta upp mål och vägleda dig och andra på eget initiativ samt säkerställa godtagbara resultat och delegera arbete när det nödvändigt.




MÅNGFALD
Vi värdesätter mångfald och olika bakgrunder och jobbar aktivt för att göra tech-branschen mer jämställd genom att rekrytera med mångfald i åtanke.


OM TJÄNSTEN
Omfattning: Heltid.
Lön: Månadslön.




FÖRMÅNER
Semester: 26 dagar.
Friskvårdsbidrag: 3000kr/år.
Tjänstepension: 4,5%.




KARRIÄRBESLUT?
För oss är det viktigt att du fattar rätt beslut så att vår relation blir långsiktig. Därför finns vi här för att svara på frågor utifrån dina intressen och behov gällande den här möjligheten.



Kontakt & ansökan Har du frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta Paul Badran på telefonnummer 073-3883371 alternativt via mail på career@kitchens.se Vi tillämpar löpande urvalsarbete och uppmanar dig att skicka din ansökan snarast för att säkerställa att den kommer med i processen. Vi ser med stort intresse fram emot din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Paul & Badran Group AB Stockholm
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 2 april 2022
  • Ansök senast: 2 maj 2022

Postadress

Sibyllegatan 22
Stockholm, 11442

Liknande jobb


17 januari 2024

15 januari 2024

Content & Communications Manager

Content & Communications Manager

15 januari 2024