OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du vara en nyckelperson och arbeta för att driva bolagets digitala tillväxt? Har du erfarenhet av både strategiskt och operativt arbete inom e-handel och digital marknadsföring? Då kan du vara den vi söker för kunds räkning!
I rollen som E-Commerce Manager driver du den digitala försäljningen, marknadsföringen och kommunikationen framåt till bästa lönsamhet så e-handeln lyfter till nästa nivå. Huvuduppgifterna kommer vara analys av trafik till hemsidan, digital marknadsföring samt användarbeteenden. I rollen kommer du få leda såväl det strategiska som det operativa arbetet samt vara kravställare mot byråer och partners.
Arbetsuppgifter: Strategiskt och operativt bedriva E-commerce med prognos, budget och rapportering
Utveckla effektiva strategier och kanalmixar tillsammans med ledningen
Analysera innehåll, säljstyrning och online merchandising
Övervaka, analysera och agera kontinuerligt utifrån data för att optimera processer och flöden i de olika kanalerna
Ansvara för planering av innehåll till företagets digitala kanaler inklusive sociala medier
Leda arbetet för den digitala kommunikationen ut mot kund, som nyhetsbrev, on-site, sociala medier mm
Digitalt Varumärkesuppbyggande
Din profil
För att lyckas i rollen tror vi att du har erfarenhet av e-handel och digital marknadsföring och att du har en genuin förståelse för sambandet mellan aktiviteter, mål och lönsamhet. Du är självständig i ditt arbetet, driven och räds inte att prova nya ideer. Du vill omsätta teori till praktik och är datadriven med ett analytiskt tänk. Som person tror vi du är positiv, prestigelös och har ett öga för detaljer. Du har lätt för att samarbeta med andra både internt som externt. Om du har erfarenhet av att vara en del av en tillväxtresa från tidigt skede ses detta som meriterande.
Vi ser gärna att du har med dig: Relevant akademisk examen för rollen
Erfarenhet eller god kunskap om digital marknadsföring som SEO, Performance Marketing, Affiliate, CRM, Content, analys
Goda kunskaper i Google Analytics och/eller andra mätverktyg
Erfarenhet av att arbeta aktivt med CRO såsom A/B-tester, användbarhetstester, heat maps och webbanalys
God kommersiell och affärsmannamässig förståelse för digitala kunders beteende samt löpande sköta marknadsbudget och driva förhandlingar
Bra att veta!
Detta är en rekrytering där du anställs direkt hos vår kund som har sina lokaler i Göteborg. Tjänsten är på heltid. Tillsvidareanställning, provanställning tillämpas
Är du redo för en digital tillväxtresa hos vår kund?
Skicka in din ansökan som E-Commerce Manager redan idag då vi jobbar med löpande urval.
I denna rekrytering ansvarar Temp-Team för processen. Har du frågor är du varmt välkommen att kontakta rekryterare Milvi Piibeman, mpn@temp-team.se
Varmt välkommen med din ansökan!