E-Commerce Manager - INTERSPORT

Arbetsbeskrivning

INTERSPORT är världens största sportkedja med fler än 5500 butiker i 44 länder. I Sverige har vi ett butiksnätverk med runt 100 butiker samt e-handel. Vi har precis påbörjat en resa mot nya mål. Med ny VD i spetsen sedan den 2:e nov tar vi nu sikte mot att förvärkliga vår vision. "Sveriges mest inspirerande sportdestination!".

Vi befinner oss nu i en spännande tid av förändring där våra kunder ställer krav på tillgänglighet, bekvämlighet och att vi vill leva upp till vårt löfte om en köpupplvelse i världsklass. Om du vill vara med och skapa en köpupplevelse i världsklass via e-handeln, så kan du vara den vi söker!

Din nya roll

Som E-commerce Manager kommer du att driva ett säljteam för e-handeln där du ansvarar för den dagliga och operativa driften av såväl intersports hemsida som våra föreingswebshopar. Fokus är inställt på att skapa en friktionsfri sajt där kunden alltid får en köpupplvelse i världsklass. I din roll förväntas du vara delaktig i det strategiska arbetet för e-handel och samtidigt vara redo att kavla upp armarna och arbeta operativt där det behövs. Du är målinriktad och drivs av att uppnå resultat.

• Personalansvar över e-handelsteamet
• Driva konvertering
• Ansvara för uppföljning och kontinuerlig förbättring av relevanta KPI:er utöver konvertering
• Konkurrens- och trendbevakning för e-handeln
• Ansvar för budgetplanering
• Ansvar för kampanj- och aktivitetsplanering
• Kontinuerligt utvecklings- och förbättringsarbete av de digitala kanalerna för bästa köpupplevelse

Personliga egenskaper

För att lyckas i rollen behöver du ha förmågan att se helheten och kunna ta hand om arbetsuppgifter hela vägen i kedjan. Du kan bryta ner strategiska planer till operativa aktiviteter och besitter en god prioriteringsförmåga i en miljö med korta deadlines. För att trivas i rollen brinner du för försäljning genom digital köpupplvelse. Som person motiveras du av att arbeta mot mål och finner drivkraft i att nå resultat, samtidigt som du förstår värdet av en bra planering och uppföljning. Du har god förståelse för digitala köpupplevelser och ett brinnande intresse för framtida utmaningar kring digitalisering inom detaljhandeln.

Vi ser även att du som person är kreativ och fokuserar på lösningar och möjligheter, samt är serviceinriktad och har lätt för att samarbeta både internt och externt. I ditt personalansvar krävs att du är kommunikativ, prestigelös och förtroendegivande som ledare. Du är mån om att vårda, utveckla och utmana dina medarbetare.

Kvalifikationer

I grunden tror vi att du har en relevant utbildning och/eller erfarenhet inom e-handel, digitala affärer, marknadsföring, ekonomi/försäljning, eller annat relevant område samt kunskap genom minst 2-års erfarenhet av arbete inom e-handel i en ledande befattning. Du lever och andas försäljning och har kunden i fokus i varje given situation.

Övriga kvalifikationer:

• Erfarenhet av arbete i ledande befattning med personalansvar
• Erfarenheter av arbete med trafikdrivning, kundbeteende och lojalitet
• Arbete med konverteringsoptimering och kundanskaffning
• Erfarenheter inom budgetarbete och resultatanalys
• Erfarenheter inom operativ e-handel och digital marknadsföring
• Kunskaper inom inRiver/PIM
• God vana av arbete i CMS eller motsvarande verktyg

Ansökan
Låter det spännande? Ansök redan idag, urval och intervjuer sker löpande. I din ansökan ber vi dig inkludera CV samt personligt brev. Om du inte har ditt CV och personliga brev tillgängligt kan du även registrera en ansökan med din LinkedIn profil. Har du frågor om tjänsten kontakta vår försäljningschef Jesper Nordin, jesper.nordin@intersport.se

Välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: INTERSPORT AB Servicekontoret
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 11 november 2020
  • Ansök senast: 23 november 2020

Liknande jobb


Vikarierande kommunikatör

17 september 2024

CHANNEL MARKETING LEAD

16 september 2024

16 september 2024

16 september 2024