OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du en E-Commerce Manager som älskar inredning och har erfarenhet av e-handel? Då har du hittat hem!
Om rollen
Just nu söker vi dig som vill vara med och skapa Europas moderiktigaste heminredningsbutik på nätet.
Du är en försäljningsdriven, engagerad och analytisk person med passion för den digitala försäljningskanalen och heminredning.
I rollen som E-commerce Manager ingår du i marknadsteamet. Med hjälp av kollegor från olika delar i koncernen kommer du att driva utvecklingen av Jotex. Det innebär ett övergripande ansvar för e-handelsplattform, konverteringsoptimering och relevanta KPIer. Positionens nyckeluppgift är att samtliga delar av siten planeras och verkställs på ett optimalt sätt, är högkonverterande, i linje med marknaden och framhäver Jotex varumärke & sortimentssatsningar.
Du som söker har högskoleutbildning inom ekonomi/marknadsföring/e-business och gedigen erfarenhet från liknande befattning. För att lyckas i rollen har du god kompetens och erfarenhet för hur affärer drivs på internet och intresse och kunskap om kundbeteenden. Befattningen ansvarar för uppföljning och rapportering av statistik och nyckeltal och bevakar försäljningsutfall och vidtar snabbt nödvändiga åtgärder.
Tjänsten har personalansvar för 6 personer.
Arbetsuppgifter
- Ansvara och arbetsleda funktioner som arbetar med innehåll, säljstyrning och online merchandising.
- Ansvara för försäljning och kundupplevelse.
- Ansvara för budget, prognos, rapportering och relevanta KPIer.
- Leda utvecklingsprojekt kopplat till siten och kundupplevelsen.
- Projektledning av kampanjer som produceras av vår inhouse-byrå.
- Löpande analysera effektiviteten i e-handeln och optimera processer och flöden.
- Kravställa mot kollegor som arbetar med sortiment, innehåll och online merchandising för att optimera kundupplevelsen och öka försäljningen online.
- Ansvarig för e-mail och SMS utskick.
Vi söker dig som har:
- Goda kunskaper i Google Analytics och/eller andra mätverktyg
- God kommersiell förståelse, affärsmannamässig och har lätt för att sköta löpande budgetering och driva egna förhandlingar.
- Goda kunskapar att projektleda produktioner.
- Mycket god analytisk förmåga.
- Erfarenhet att leda och utveckla team.
- Flytande svenska och engelska i tal och skrift.
- Mycket goda kunskaper i Officepaketet.
Placering & start
Tjänsten är placerad på Jotex huvudkontor i Borås (Viared) och tillsättning är enligt överenskommelse. Varaktighet, arbetstid 100 % tillsvidareanställning
Tillträde: Omgående eller enligt överenskommelse
Kontakt & ansökan
Har du frågor? Hör av dig till Markus Danielsson, Head of Marketing & Communications, på markus.danielsson@jotex.se
Vi vill ha din ansökan senast 24 mars, vi tillämpar ett löpande urval.
Kontaktpersoner på detta företaget
Ingela Jämtander Human Resource Bussiness Partner
033-160639