E-Commerce Manager till Aurora/Deltaco

Arbetsbeskrivning

Om Aurora och Deltaco

Aurora Group Holding A/S och SweDeltaco AB är två av DistITs dotterbolag som historiskt har bearbetat de nordiska marknaderna parallellt med bland annat separata sälj- och administrationsstrukturer. Under 2019 genomfördes en organisatorisk sammanslagning av verksamheterna och under 2020 sattes en ny gemensam ledningsgrupp ihop. Vidare är en full integration av verksamheterna pågående och förväntas vara klar under 2022. Den nya organisationen kommer att ha en betydligt större marknadsandel på den nordiska marknaden och förbättrade resultat framöver genom en ny gemensam plattform, nytt ledarskap och framgångsrika omstruktureringsåtgärder. Bolaget är i en mycket spännande fas och utvecklingen av den digitala affären är central.

Affärsidé och vision

Aurora och Deltacos affärsidé är att erbjuda ett attraktivt och uppdaterat sortiment av produkter och tillbehör inom IT och konsumentelektronik. Sortimentet består av både egna och externa varumärken. Vidare har bolagen kostnadseffektiva erbjudanden med tilläggstjänster inom koncept och marknadsföring samt hög servicegrad både genom tillgänglighetsgraden på produkter samt hög kompetens, dedikerade och servicemedvetna medarbetare med stort teknikintresse. Visionen för bolagen är att skapa värde för kunder och externa varumärkesägare, och bli den självklara affärspartnern i Europa med särskilt fokus på Norden och Baltikum.

Om rollen som E-Commerce Manager

I rollen som E-Commerce Manager är ditt huvudsakliga ansvar att utifrån kundnytta driva, utveckla, och underhålla den digitala affären med givna försäljningsmål för bolagets direkta B2B kanaler.

Kundrelationer och kundnytta är en central del av ditt arbete och genomsyrar såväl externa som interna kontaktytor. Effektivitet är väsentligt för verksamheten och krossfunktionellt samarbete är en självklarhet för drift, utveckling, optimering och kvalitetssäkringen av den digitala affären. I rollen rapporterar du till CMO, och arbetar mycket nära Säljteamet.

Arbetsuppgifter omfattar men är ej begränsade till:

- Kravställning, projektledning och koordinering av utveckling för ny funktionalitet tillsammans med både interna och externa partners
- Kontinuerligt arbeta för optimerade arbetsprocesser, förbättra verktyg och utveckla system som är grundläggande för den digitala affären
- Sätta struktur och ansvara för effektivitet i krossfunktionellt samarbete mellan IT, försäljning, masterdata och marknad
- Säkerställa utvecklingskvalitet i allt som levereras
- Rapportering, koordinering och uppföljning av samtliga områden inom rollen
- Analys, data och statistik
- Maximera trafikdrivning och konvertering genom bl.a. SEO, SEM, CRM, och prisjämförelsesighter.


Vi söker:

För att lyckas i rollen ser vi att du har en naturlig fallenhet för kundrelationer och att omvandla teknisk utveckling till optimerad kundresa och digital försäljning, alltid med hög kvalitet. Du är en person som trivs med struktur och noggrannhet och ser lösningsorienterat på de utmaningar som framkommer. Då Aurora/Deltaco är ett försäljnings- och resultatfokuserat företag, brinner du starkt för den digitala affären.

Vi ser att du har god erfarenhet av projektledning inom e-handel och har kompetens av olika plattformar och kringliggande system kopplat till den digitala kundresan.

Vidare trivs du med att arbeta individuellt och i team, har kunskap i BI-system, kompetens inom IT-integration för kund och externa leverantörer samt erfarenhet av digital försäljning inom B2B ses det som starkt meriterande.

Arbetstider, tillträde och omfattning

Tjänsten är på heltid med kontorstider måndag till fredag. Start för anställning är så snart som möjligt med hänsyn till eventuell uppsägningstid. Detta är en direktrekrytering där du anställs direkt hos Aurora/Deltaco som är placerade i centrala Stockholm.

Hur söker du?

Vi tar emot ansökningar via vår hemsida där du genom att klicka på knappen ”ansök” längst ner i annonsen registrerar ditt cv och personliga brev innehållande en beskrivning av ditt intresse för tjänsten. Vi går igenom ansökningarna löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har löpt ut. Har du frågor besvaras dessa av rekryteringsansvarig Christoffer Sperring på christoffer.sperring@hero.se.

Vi ser fram emot att läsa din ansökan!

We are heart working”

Vi på Hero specialiserar oss på personaluthyrning och rekrytering i Stockholm. Bolaget växte fram genom viljan att ta vara på erfarenhet från branschen och att samtidigt bidra i ett större samhällsperspektiv. Det har vi uppnått genom att alltid jobba med hjärtat. För oss betyder det att vi aldrig tummar på kvalitet, att vi är personliga och att vi alltid strävar efter att bygga långsiktiga relationer. Det betyder också att vi är ärliga mot kandidater, konsulter, kunder och oss själva. Det visar sig dagligen vara det roligaste och mest lyckade sättet till framgångsrika samarbeten.

Kontaktpersoner på detta företaget

Cecilia Enfors
+46 72 302 36 59
Robert Conzato
+4673 384 1341
Mimmie Swärdén
+46729689142
Madelaine Roosmark
+46709306645
Olivia Bergström
0709848547
Mattias Engerdahl
0707634445
Alisha Baig
0709778579
Jimmy Sandin
+46709779096
Ella Olofsson
0709778413
Mattias Engerdahl
0707634445

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Hero
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 3 maj 2021
  • Ansök senast: 20 oktober 2021

Besöksadress

Holländargatan 22, Stockholm
None

Postadress

Holländargatan 22
Stockholm, 11359

Liknande jobb


15 november 2024

Chef för  CRM och givarservice

Chef för CRM och givarservice

15 november 2024