E-commerce Manager till bolag i Göteborg

E-commerce Manager till bolag i Göteborg

Arbetsbeskrivning

Vi söker en driven E-commerce Manager till ett spännande bolag i Göteborg som brinner för e-handel och drivs av att skapa försäljning och resultat online!

Om tjänsten;
Som E-Commerce Manager samarbetar du nära E-handelsteamet där ditt övergripande ansvar blir att öka försäljningsvolymer genom konverteringsoptimering i digitala kanaler. Du kommer arbeta lösningsorienterat för att förbättra kundresa, upplevelse och erbjudande baserat på data och A/B-tester. Du jobbar nära bolagets samtliga avdelningar för att driva utvecklingen av e-handeln såväl operationellt som strategiskt. En viktig del är att vara en del av- och stötta marknadsavdelningens specialister så att produkt- och kampanjerbjudanden är optimerade för performance. I övrigt kommer din roll bland annat att innefatta;

- Uppföljning, analys och optimering utifrån data
- Arbeta med ett helhetsperspektiv av bolagets affärer; utifrån såväl marknadsföring- och säljperspektiv
- Rapportering för försäljningsvolym, CR och övriga KPI:er
- Budgetering, planering och genomförande av marknadsaktiviteter
- Se till så att kunderbjudanden presenteras attraktivt för maximal försäljning
- Utföra konkurrens- och trendanalyser för att utveckla bolagets kunderbjudande


Din bakgrund;
För att vara lyckosam i rollen som E-Commerce Manager tror vi att du har minimum 3+ års erfarenhet av e-handel och älskar dataanalys, digital marknadsföring, konvertering, optimering och A/B-testning. Har du tidigare erfarenhet av projektledning är det meriterande. Från tidigare roller har du kunskap av att leda digitala marknadsstrategier, analysera kundbeteenden och konvertering genom olika analysverktyg. För tjänsten krävs att du är affärsmässig, har ett analytiskt sinne samtidigt som du är skicklig på att hantera både kvantitativ och kvalitativ data. Du kommunicerar obehindrat på svenska och engelska. Har du även följande erfarenheter ser vi stor potential för framgång i rollen;

- Mycket goda kunskaper i Excel och övriga analysverktyg
- Erfarenhet och kunskap av Google Adwords, Data Studio, Tag Manager, SEO, Facebook Business Manager, Programmatic Marketing och Google Analytics.
- Dokumenterat track record för analys, optimering och testning
- Tekniskt intresse och grundläggande kunskaper för UX är meriterande men inget krav


Som person;
Din personlighet och kompetens präglas av ett högt driv, proaktivt mindset, engagemang och effektivitet. Du har ett starkt resultatfokus och arbetar alltid för att överträffa dina mål i kombination med en stor ödmjukhet. Du kommer in i en spännande organisation med högt tempo, du gillar att arbeta självständigt och i team, där du ser samarbete som en naturlig del av utveckling. Som person är du positiv, en "doer" och prestigelös, en naturlig ledare som motiveras av att få andra att växa.

Erbjudande;
Du ges möjligheten att axla en viktig och utmanade roll med breda ansvarsområden. Du erbjuds en tjänst där du får möjligheten att vara högst delaktig i att utveckla den kommersiella e-handelsaffären för verksamheten. Du ansluter till ett internationellt bolag med skickliga, engagerade och drivna medarbetare som vill skapa skillnad och påverka verksamheten positivt.

Placering & start;
Tjänsten är placerad i Göteborg och tillsättning enligt överenskommelse.

Kontakt;
Har du frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta oss på telefonnummer 040-6434840 alternativt via mail: info@ecommercerecruit.se

Ansökan;
Vi tillämpar löpande urvalsarbete och uppmanar dig att skicka din ansökan snarast för att säkerställa att du kommer med i processen. Vi ser med stort intresse fram emot din ansökan.

ecommerce #ecommercemanager #ehandel #ecommercerecruit #nyttjobb #jobb #göteborg #kollegor #marknadsföring #digitalmarketing #analys #rekrytering

Sammanfattning

  • Arbetsplats: E-commerce Recruit
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 11 juni 2020
  • Ansök senast: 10 juli 2020

Liknande jobb


Vikarierande kommunikatör

17 september 2024

CHANNEL MARKETING LEAD

16 september 2024

16 september 2024

16 september 2024