E-Commerce Manager till hallon

E-Commerce Manager till hallon

Arbetsbeskrivning

hallon är systeroperatör till mobiloperatören Tre och startade i maj 2013. Vi är en snabbväxande, digital operatör och vår affärsidé bygger på enkelhet; det ska vara enkelt att vara kund hos oss. Vi har ingen bindningstid, ingen uppsägningstid, inga fakturor och alltid fast pris. Under 2018 har vi på hallon och Tre bytt lokaler till ett helt nybyggt hus bredvid Globen i södra Stockholm där alla vi på hallon och Tre ges bättre möjligheter att mötas, samverka och interagera. Varmt välkommen.

Din nya roll

Som E-commerce Manager på hallon arbetar du med att säkerställa att våra digitala kanaler är användarvänliga och att vår kundresa ligger i framkant. Då vår sajt är vår absolut största försäljningskanal är det självklart av yttersta vikt för oss att den löpande utvecklas och optimeras – allt under ditt ansvar. Du sätter strategin framåt samtidigt som du arbetar med att öka konverteringen för att driva försäljningen mot uppsatta mål I utveckling av sajten arbetar du nära så väl vår interna IT-avdelning som vår webbyrå. Vidare ingår det i ditt uppdrag att planera för och publicera kampanjer & erbjudanden på siten, analysera dessa samt att följa upp köpt trafik t.ex. SEM, display och affiliates. Slutligen ansvarar du för all performance marketing; budget, kravställning mot byrå, analys och uppföljning.

På hallon är vi ett tight team där alla professioner arbetar nära varandra och delar kunskaper och insikter med varandra. Vi ser att du i din roll bidrar till detta genom att inspirera och sprida kunskap inom digitala kanaler och andra områden där du besitter god kompetens.

Du rapporterar till Head of Digital and Marketing och ingår i dennes team som förutom dig, även innefattar en Account Manager med fokus på partnersamarbeten.

Din bakgrund

Vi ser att du tidigare har arbetat med e-handel, konverteringsoptimering och A/B-testning samt digital marknadsföring (display, social, affiliate och SEM). Att arbeta i agila projekt är välbekant för dig, liksom kännedom om ärendehanteringssystem såsom ex. JIRA. Du besitter en tydlig digital, kommersiell expertis inom trafikdrivning, kundanskaffning, kundbeteenden och lojalitet. Vidare har du tidigare arbetat med och har goda kunskaper i Google Analytics, Google Tag Manager, Adform och/eller andra verktyg för mätning.

Det är starkt meriterande om du har erfarenhet av försäljning av digitala abonnemangsbundna tjänster.

Du har eftergymnasial utbildning inom media, kommunikation eller liknande. Du talar och skriver väl på både svenska och engelska.

Som person är du självgående, lösningsorienterad och strukturerad, med ett öga för detaljer. Vi tror att du som söker är öppensinnad och orädd vilket innebär att du med stor entusiasm tycker om att ta dig an nya arbetsuppgifter, såväl högt som lågt.

Din nya arbetsplats

Som en del i vår hallon-familj har du tillgång till vårt fina gym, flexibla helgdagar, friskvårdsbidrag, subventionerad lunch, tjänstepension, seminarium, körsång, interna utbildningar, fester där vi firar våra framgångar och medarbetare samt mycket, mycket mer. Det är en del av vår kultur. En kultur som vi är mycket stolta över där du dagligen möter glädje och drivna medarbetare, och som vi hoppas att du vill bli en del av!

Ansökan

Vi kommer intervjua kandidater löpande och hoppas tillsätta tjänsten så snart som möjligt. Observera att vi inte tar emot några ansökningar per mail.

Vid eventuella frågor är du välkommen att kontakta Sofia Karakatsanis Andersson, Head of Digital & Marketing, på sofia.k.andersson@hallon.se.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: hallon sv
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 13 februari 2020
  • Ansök senast: 1 mars 2020

Besöksadress

Entrétorget 5
None

Postadress

Entrétorget 5
Johanneshov, 12118

Liknande jobb


17 januari 2024

15 januari 2024

Content & Communications Manager

Content & Communications Manager

15 januari 2024