OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Brinner du för träning och hälsa? JobOut är produkter för ett aktivare arbetsliv och för en bättre hälsa på jobbet. Produkterna säljs via återförsäljare och e-handeln jobout.com. Nu ska vi expandera utanför Sverige och letar efter en drivande e-commerce manager som vill vara med på resan.
Din roll:
Du ansvarar för JobOuts e-handel samt digitala marknadsföring/ expansion utomlands. Dina främsta arbetsuppgifter består av att driva försäljning online samt utveckla och växa de digitala affärerna via relevanta kanaler internationellt. Du kommer att bygga marknadsstrategier tillsammans med företagets marknadsavdelning som du sedan omvandlar till handling och resultat. Som en del av detta planerar, implementerar, följer upp och optimerar du de digitala kampanjerna och orderhanteringen.
Övriga arbetsuppgifter omfattar bl a:
· Ge support till kunder och kollegor gällande frågor om sortimentet; t.ex. teknik- och produktinformation, marknads- och kampanjmaterial m.m.
· Administrera produktinformation i vårt PIM system.
· Planera och genomföra marknadsaktiviteter och säljstöd tillsammans med intern grafiker.
Din profil:
Vi vill att du är en disciplinerad person som är noggrann, effektiv, flexibel och öppen för nya utmaningar och tillvägagångssätt. Du är kommersiell och har ett stort intresse för kunden. Du har ett teamtänk och förmågan att motivera dig själv och andra. Du ska ha goda kunskaper i svenska och engelska och kunna uttrycka dig på ett vardagligt men professionellt sätt.
Du bör ha en passion för nya produkter och trender inom hälsa och träning.
Tjänsten kräver en person som har en stark positiv drivkraft och som kan ta ett stort ansvar för vår fortsatta utveckling av JobOut.
JobOut är en del av Burde. Burde ett innovativt företag med egen designavdelning, produktutveckling, produktion, logistik och försäljning. Vi grundades 1991 som en kalenderproducent och är idag marknadsledande i Norden på livsstils- och planeringsprodukter. I koncernen ingår varumärkena Burde, Mayland, Grieg, So Typical Me, Pinky Pine, Papperix och JobOut. Vi lanserar nya trendsäkra kollektioner flera gånger per år och levererar idag till över 3 000 butiker, kontorsleverantörer och e-handlare i sex länder.
Burde har 60 anställda med huvudkontor i Växjö samt kontor i Köpenhamn, Oslo och Helsingfors. 2020 omsatte vi 210 MSEK, med god lönsamhet. För mer information om Burde kika in på burde.com, JobOut.com eller sök upp oss på @PinkyPineOfficial, @SoTypicalMe, @JobOut.
Låter det intressant? Välkommen med din ansökan snarast, senast den 30 september. Vi kommer påbörja rekryteringen så snart som möjligt, så vänta inte – skicka in din ansökan redan idag!
Uppstart: Snarast eller enligt överenskommelse.
Ort/Placering: Växjö.
Omfattning: Heltid, kontorstider med flex.
Lön: Individuell lönesättning tillämpas.
Maila din ansökan till: jobb@burde.com
För ev. frågor: Christian Wahlin, COO, Christian.Wahlin@burde.com