OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi erbjuder
Hos oss på LloydsApotek får du vara med om ett spännande resa då vi nyligen fått nya ägare och står bl a inför en re-brandning med ett helt nytt varumärke. Vi arbetar dagligen efter våra värderingar: integritet, kunden i centrum, ansvar, respekt och excellence. Vi erbjuder en marknadsmässig lön, bonusprogram, flexibel arbetstid även sett till hemmaarbete och härliga kollegor!
Arbetsuppgifter
Som eCom Manager hos oss har du det övergripande ansvaret för vår e-handel, vilket innefattar allt från kundresa till e-handelsplattformen och dess budget, både operativt som strategiskt med stort fokus på det operativa till en början. Du har dessutom personalansvar för eCom teamet som idag består av fyra personer inom customer service, en digital coordinator och en digital content manager. Gruppen arbetar nära de övriga inom Commercial teamet, apoteksdriften samt övriga avdelningar på vårt servicekontor.
Vi sitter i trevliga lokaler vid Södra Station och ingår i ett ledningsteam inom Commercial tillsammans med en marknadschef och en kategorichef som alla rapporterar till Commercial Director.
Din del av det löpande arbetet kommer bland annat att vara:
Leda, motivera och främja samarbetet i teametAnsvara för kundresan för e-handeln, både hemleverans och Click & CollectAnsvara för utveckling av e-handelsplattformen tillsammans med ITSamarbeta med marknadsteamet så att strategi och innehåll går i samma linjeLöpande se över trafikdrivande åtgärder och initiativ för konverteringsoptimering samt A/B-testning samt analys i Google Analytics
Kvalifikationer
Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning inom e-handel eller närliggande affärsområde.
Vi hoppas och tror att du varit med på denna typ av resa tidigare och uppskattar att vara högst delaktig i det operativa arbetet liksom att komma med strategiska initiativ.
Vi ser gärna att du är van att kravställa kring frågor som rör front end och back end då det inkluderar all UX/UI samt vår nya plattform Adobe Magento, DOX och alla integrationer, men du måste ej vara en expert. Dessutom har du erfarenhet från arbete med e-handelsplattformar, analysarbete, uppföljning av nyckeltal och KPI:er.
För att lyckas i rollen bär du dessutom ha några års ledarerfarenhet.
Personliga egenskaper
Vi söker dig som har ett stort driv, engagemang och intresse för eCom-frågor och ledarskap. Som person är du lösningsorienterad, kommunikativ, analytisk och har en positiv ”can-do” attityd. Att kavla upp ärmarna kommer vara essentiellt till en början i denna roll och samtidigt som du vill få dina kollegor att leverera tillsammans.
Välkommen till ett apotek som vågar tänka nytt!
LloydsApotek arbetar dagligen för ett friskare Sverige och öppnade sitt första svenska apotek i Eskilstuna i februari 2010, då under namnet DocMorris. Idag driver företaget 75 fysiska apotek runt om i landet och erbjuder en komplett e-handel med läkemedel och ett brett sortiment inom egenvård. Vi är ett nytänkande apotek som genom rådgivning och tjänster vill inspirera till att leva ett mer hälsosamt liv.
LloydsApotek är en del av CEPD N.V som förvaltar den femte största apotekskedjan i Europa med över 1300 apotek i Polen, Litauen och Sverige.
Intresserad?
I den här rekryteringen samarbetar vi med KIMM/ Wise Professionals. Du söker enkelt med ditt CV eller din LinkedIn-profil på kimm.se. Om du går vidare i processen kommer du inom några dagar att få svara på några frågor och om du går vidare får du genomföra två arbetspsykologiska tester. Vi vill tidigt i processen samla in så mycket fakta som möjligt för att vi ska kunna göra den bästa matchningen. Som kandidat får du göra testerna tidigt i processen eftersom vi vill säkerställa ett objektivt, fördomsfritt och rättvist urvalsarbete.
Skicka in din ansökan så snart som möjligt, vi gör löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Har du frågor om tjänsten kan du kontakta ansvarig rekryteringskonsult Olof Lindmark på ol@kimm.se
Vi ser fram emot att höra från dig!