OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Stim är en medlemsorganisation utan vinstintresse för 90 000 anslutna musikskapare och förlag. Vi arbetar för en stark upphovsrätt och för att låtskrivare och kompositörer ska få betalt för sin musik. Tillsammans med våra medlemmar ger vi förutsättningar för skapande och återväxt i Sveriges musikliv.
Tjänsten
Vill du vara med och utveckla vår kundbas för framtiden? General licensing på Stim arbetar strategiskt med att säkra Stims kunder idag och för framtiden. Vi ansvarar för Stims small & medium accounts, det är framförallt kunder på bakgrund, online och liveområdet. General licensing ansvarar också för Stims kundservice, med mål att alltid leverera så bra och proaktiv service som möjligt. Vidare arbetar vi med att identifiera riskgrupper och utvecklar tjänster och kommunikation för att säkerställa att vi attraherar framtidens kunder.
Nu söker vi en kollega som ska ansvara för att driva Stims försäljning online tillsammans med vår marknadskommunikatör. Avdelningen består av 2 team på ca 16 personer, som har olika roller och kompetenser inom områdena försäljning, dataanalys, affärsutveckling, service, produktutveckling och kommunikation, där alla brinner för försäljning och service och samtidigt värdesätter att ha riktigt roligt på jobbet.
Arbetsuppgifter och ansvar
- Arbeta med utveckling av nya marknadssegment, produkter, och analys av marknads- och försäljningsdata.
- Arbetar med att driva försäljning online.
- Utveckla de tekniska förutsättningarna för Stims e-handel, arbeta mot uppsatta KPI:er och optimera e-handeln för en ökad försäljning.
- Kravställning, projektledning och koordinering av utveckling för ny funktionalitet tillsammans med både interna och externa partners.
- Ansvara för effektivitet i krossfunktionellt samarbete mellan IT, försäljning, kommunikation och marknad.
- Analys och uppföljning genom bland annat Google Analytics. Bidra med löpande design och UX utveckling av Stims webshop.
Kvalifikationer och egenskaper
För att lyckas i rollen ser vi att du har en relevant utbildning från högskola / YH eller motsvarande samt samlad erfarenhet från liknande roller, gärna med fokus på digital marknadsföring där e-handel B2B ses som meriterande. Du kan med trygghet i din digitala kunskap bekvämt skifta fokus mellan helhet och detalj i det operativa arbetet samt har utmärkta kunskaper i Officepaketet och behärskar svenska och engelska flytande, i både tal och skrift.
Har du även nedan kompetens och kunskap ser vi stor möjlighet till framgång;
- Kunskaper inom trafikdrivning, kundbeteenden och lojalitet, konverteringsoptimering och kundanskaffning.
- Erfarenhet av att optimera och utveckla innehåll och webbsida för att kontinuerligt förbättra utfall och resultat.
- God vana av analys, uppföljning och rapportering i Google ads och Google Analytics.
Som person är du prestigelös och trivs med teamwork där alla hjälps åt för att nå målen. Du tar gärna initiativ och har lätt för att lära dig nya saker. Du är motiverad, har ett stort driv och är resultatfokuserad. För att trivas i rollen bör du gilla många kontaktytor och hantera flera uppgifter och projekt parallellt.
Övrigt
Stim har ca 130 anställda som arbetar i fräscha lokaler på Hornsgatan i Stockholm. Eventuella frågor om tjänsten besvaras av Adina Broström, Head of General licensing, adina.brostrom@stim.se. Facklig kontaktperson för Unionen, Eva Botmar, eva.botmar@stim.se
Tjänsten är ett vikariat till juni 2022. Tillträde sker så snart som möjligt/ enligt överenskommelse.
Känner du igen dig i beskrivningen? Skicka in din ansökan tillsammans med ditt CV redan idag, dock senast den 31/5.