E-commerce Product Owner till Office Depot

E-commerce Product Owner till Office Depot

Arbetsbeskrivning

Har du en "Can-Do Attityd" och brinner för att driva förändring? Är du en lagspelare som vill arbeta datadrivet samtidigt som du alltid sätter kunden i centrum? Du har erfarenhet av komplex teknisk utveckling och ett genuint intresse för e-handel och försäljning. Vill du ta ägandeskap för utvecklingen av den digitala kundresan på framgångsrika Office Depot? Då har vi den perfekta tjänsten för dig!

Om Office Depot
Office Depot Svenska AB är ett av Sveriges ledande kontorsvaruföretag med försäljning via e-handel, retail, wholesale samt fält. Med sitt unika helhetserbjudande av kontorsvaror och tjänster är Office Depot kontorets One Stop Shop som ger företagskunder ett enklare och mer hållbart arbetsliv.

Varumärket Office Depot grundades 1986 i USA och finns idag i mer än 50 länder. Den svenska verksamheten befinner sig på en riktigt spännande förändringsresa där man under 2020 köper loss den svenska delen från Office Depot huvudägare och satsar nu stort och obehindrat på tillväxt och digitalisering. Office Depot Svenska AB omsätter drygt 1 miljard SEK och har ca 300 medarbetare.

Om tjänsten
Som Product Owner ansvarar du för utveckling av Office Depots tekniska plattformar för e-handel. Detta innebär att säkerställa funktionalitet i system och på hemsidan för att kunna uppnå kommersiella mål. Du arbetar med driftsäkerhet samt identifierar förändringsbehov utifrån den digitala kundresan och definierar en roadmap för utvecklingen framåt tillsammans med Ecom Director och övriga kollegor inom E-com teamet. Du kommer att agera kravställare och stakeholder för vidareutveckling, förbättra den digitala kundresan för existerande och potentiella kunder samt förbättra förutsättningar för framgångsrik digital marknadsföring. I rollen ansvarar du för:

- Identifiera förändringsbehov utifrån den digitala kundresan
- Definiera roadmap för utvecklingen framåt
- Ansvara för en effektiv kommunikation och etablera tvärfunktionella team
- Hålla kontakt med interna specialister och externa partners
- Driva lansering av nya funktioner och processer
- Analysera och säkerställa att affärs- och teknikkrav uppfylls
- Genomföra omvärldsbevakningar med syftet att utveckla e-handeln
- Övrigt förekommande arbetsuppgifter på avdelningen eller på företaget


Din bakgrund

För att lyckas i denna roll ser vi att du har ett par års erfarenhet från liknande roller med ansvar för teknisk utveckling av e-handel med ett kommersiellt fokus i en komplex arkitekturell systemmiljö med externa utvecklare. Du är en van projektledare (gärna Scrum) inom digitala projekt med ett agilt arbetssätt och du kan driva projekt inom tvärfunktionella team. Du har ett analytisk synsätt, är lösningsorienterad och har ett intresse för e-handel och försäljning. Struktur och noggrannhet värderas högt samt servicenivå internt som externt. Du har en "Can-Do Attityd" som alltid försöker hitta nya sätt att utvecklas och problem/utmaningar är något du går igång på! Vi ser dessutom att du har följande erfarenheter:

- Systemkunskap om M3, Sitecore, Inriver (PIM) är meriterande
- Jobbat med ett eller flera större plattformsbyten
- Flytande i svenska och engelska


Office Depot erbjuder
Du ansluter till en dynamisk, snabbfotad organisation med korta beslutsvägar och stora ambitioner. Du ges möjligheten att påverka och utveckla såväl ditt eget arbete som verksamhetens digitala utveckling i stort. Detta är en roll för dig som trivs i en organisation med en familjär anda, där alla vill bidra och göra skillnad och där det ges utrymme för utveckling. Medarbetarna är Office Depots viktigaste resurs och tillsammans värnar man om en hög trivsel på arbetsplatsen och arbetar aktivt för ett välkomnande och inkluderande arbetsklimat med tydlig vi-känsla.

Placering & start

Tjänsten är placerad i Solna, Stockholm och tillsättning är enligt överenskommelse.

Kontakt & ansökan
Har du frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta rekryteringsansvarig Oscar Eidering på oscar(a)ecommercerecruit.se.

Vi tillämpar löpande urvalsarbete och uppmanar dig att skicka din ansökan snarast för att säkerställa att denna kommer med i processen. Vi ser med stort intresse fram emot din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: E-commerce Recruit
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 22 juli 2022
  • Ansök senast: 21 september 2022

Liknande jobb


IT-drifttekniker| Lernia | Solna

IT-drifttekniker| Lernia | Solna

29 oktober 2024