E-handels administratör till Inköpsavdelningen

Arbetsbeskrivning

Landstinget Gävleborg erbjuder dig ett meningsfullt arbete i en god arbetsmiljö. Här finns goda utvecklings- och karriärmöjligheter och en bra miljö att leva och bo i. Hos oss får du utveckla dina kunskaper i en dynamisk verksamhet med generösa personalförmåner.

Hälso- och sjukvården är indelad i fyra länsövergripande divisioner och omfattar större delen av vår verksamhet. Utbildning på våra folkhögskolor, kultur och kommunikationer är andra viktiga delar, liksom folktandvården som drivs som ett landstingsägt bolag.

En stor del av landstingets administrativa resurser finns tillgängliga genom Lednings- och verksamhetsstöd. Här finns kvalificerat stöd inom bland annat områdena ekonomi, upphandling/avtal, HR, utbildning, utveckling, IT, information/kommunikation, miljö samt vårdrelaterade administration. Lednings- och verksamhetsstöds uppdrag bestäms till stor del via överenskommelser med koncernstab och divisioner.

Vi söker dig som vill vara med och utveckla verksamheten inom Landstinget Gävleborgs förvaltning Lednings- och verksamhetsstöd. Vårt uppdrag är att leverera tjänster med rätt innehåll, kvalité och omfattning till landstingets övriga verksamheter. Vårt fokus är alltid på kunden och våra värderingar bygger på respekt-ödmjukhet, öppenhet-ärlighet, professionalism-ansvar. Vill du arbeta tillsammans med ett gäng positiva arbetskamrater på en utvecklande arbetsplats där du får ett brett kontaktnät såväl inom som utom landstinget?
Vi erbjuder nu en nyinrättad tjänst som E-handelsadministratör till inköpsavdelningen. Tjänsten är placerad i Gävle.

Inköpsavdelningen ansvarar för att på ett resurseffektivt sätt tillhandahålla och koordinera respektive landstingsdivisions behov av köpta varor och tjänster. Inköpen uppgår till ca 3,7 miljarder kronor per år. Det innebär bland annat att styra inköpen inom olika kategorier mot kostnads- och kvalitetsmål, att genomföra upphandlingar, att samverka med divisioner och förvaltningar inom Landstinget för att säkerställa rätt krav på köpta varor och tjänster, följa upp och utveckla leverantörsprestationer samt att verka för avtalstrohet. Vi arbetar med systemstöden Proceedo och Tend Sign.

Med cirka 6500 anställda är Landstinget Gävleborg en av länets största arbetsgivare och en viktig aktör för utvecklingen av ett livskraftigt Gävleborg. Välkommen till oss!



ARBETSUPPGIFTER
Du kommer som E-handelsadministratör att arbeta tillsammans med kategoriledarna för att ansluta fler leverantörer i inköpssystemet (Proceedo), förenkla e-handelsarbetet och stödja landstinget i den fortsatta utvecklingen av det gemensamma inköpsarbetet.

I arbetet ingår bland annat
• att stödja kategoriledarna i e-handels frågor
• att administrera avtal och leverantörsuppsättningar i inköpssystemet
• att administrera kataloger och formulär i inköpssystemet
• administrera materialhanterings-systemets artikeldatabas
• att i förekommande fall utbilda och ge support i inköpssystemet
• att bevaka vår inkommande e-post på inkop@lg.se
• att stödja avdelningen med andra administrativa arbetsuppgifter


KVALIFIKATIONER
Vi söker dig med minst gymnasiekompetens och som har erfarenhet av arbete inom administration. Du bör ha goda kunskaper inom IT samt en god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift. Erfarenhet av inköpsarbete och e-handel är särskilt meriterande. Arbetet som e-handelsadministratör förutsätter mycket kontakter både externt och internt, vilket innebär att du är utåtriktad och har god förmåga att interagera och kommunicera med andra människor. Du som söker är strukturerad och noggrann samt har ett stort intresse för inköp och vår verksamhet.

I urvalsprocessen kommer stor vikt att fästas vid dina personliga egenskaper.

Kontaktpersoner på detta företaget

Linda Reit, Vårdenhetschef
0650-293 04
Bengt Öquist,Kurator
0650-924 63
Daniel Winsjansen,SSR
026-15 65 69
Roger O Nilsson, Divisionschef
026-63 70 37
Liselotte Ehn, Vision
070-287 57 37
Anna Bergström,Vårdförbundet
072-560 16 74
Irma Numelin, Kommunal
070-394 52 02
Ulrika Månsson, SACO
070-394 52 02
Ritva Jokela, GHLF
072-525 50 88
Cecilia Vennberg, Lärarförbundet

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Landstinget Gävleborg Gävle
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Snarast enligt överenskommelse
  • Publicerat: 18 februari 2014

Besöksadress

Borgmästarplan 1 80170 Gävle
None

Postadress

None
Gävle, 80170

Liknande jobb


Contingent Workforce Project Coordinator

Contingent Workforce Project Coordinator

9 juli 2024

15 mars 2024

26 januari 2023