E-handelsadministratör

E-handelsadministratör

Arbetsbeskrivning

Vill också du ha ett jobb som är till nytta och glädje för andra människor? Där du är med och formar hur vårt samhälle ska se ut i framtiden. Där du får vara ditt bästa jag. 

I Lidingö stad hör arbete samman med hälsa. Vi satsar helhjärtat på utvecklande ledarskap och på dig som person. Med 2500 färgstarka kollegor inom 260 olika yrken, så behöver din vardag aldrig bli grå. 

Gå in på lidingo.se/jobb så får du veta hur det är. På riktigt.

På stadsledningskontoret arbetar närmare 100 personer
och vi fungerar som
stabsorgan till
kommunstyrelsen.
Vi
ger förvaltningarna råd, stöd
och service samt leder
utveckling i övergripande
processer inom bland annat
upphandling, it,
kommunikation, HR och
ekonomi. 

Ekonomi- och
upphandlingsavdelningen
ansvarar för att driva och
utveckla stadens affärssystem,
ansvarar för stadens
övergripande
ekonomihantering med
ekonomisk planering,
redovisning och uppföljning
samt utföra upphandlingar
och inköp i samråd med
förvaltningarna.

Vi söker nu en E-handelsadministratör med systemfokus. 

Arbetsuppgifter
Dina främsta arbetsuppgifter involverar support och systemstöd till stadens beställare i vårt nuvarande affärssystem Unit4 Business World. Du fungerar också som operativ inköpare med ansvar inom analys och uppföljning  av inköpen. 

Du bistår stadens chefer och medarbetare i frågeställningar kring avtal, beställning och fakturahantering. Du samordnar och genomför inköp och deltar i analys och uppföljning av avtalstrohet. Detta innebär många kontaktytor på alla nivåer inom staden då du kommer att få arbeta brett inom stadens verksamheter. Det är en spännande, utvecklande och utåtriktad tjänst där du får arbeta flexibelt med möjlighet till mycket eget ansvar. Vi kommer att vara fem personer som arbetar med e-handel inom enheten. 

I Lidingö stad värdesätter vi gott ledarskap där alla chefer har gått utbildning i utvecklande ledarskap. Vi satsar på våra medarbetare i form av kompetensutveckling, hälsodagar och utbildning i aktivt medarbetarskap. 

Kvalifikationer
Vi söker dig som har en kombination av eftergymnasial utbildning och yrkeserfarenhet från inköpssystem/inköp och/eller ekonomi. Det är en fördel om du har erfarenhet av systemstöd när det gäller ekonomi-och/eller e-handelssystem. Tidigare erfarenhet ifrån arbete i support, ehandel/inköp inom offentlig verksamhet eller ekonomi är meriterande. Liksom att ha arbetat i projektform. Du är intresserad av inköp, e-handel och ekonomi och vill vara delaktig i utvecklingen av dessa områden.

Som person är du initiativtagande, ambitiös, tar ansvar för din uppgift och ser till att slutföra projekt. Du är strukturerad i ditt arbetssätt och har en problemlösande förmåga. Med andra samarbetar du bra, är lyhörd och utåtriktad. Du kommer ofta med idéer som kan omsättas i praktiken och är kreativ.
Goda kunskaper i office 365 samt grundförståelse för hur ett affärssystem fungerar är ett krav och vi förutsätter att du uttrycker dig väl på svenska i tal och skrift.

Välkommen med din ansökan!

Övrigt
Tillträde enligt överenskommelse. 

Kontaktinformation
Lena Wennerklint, Tf. upphandlingschef, 08-731 34 68

Facklig representant, nås via stadens växel, 08- 731 30 00

Arbetsplats
Stockholmsvägen 50

18132 Lidingö

Kontaktpersoner på detta företaget

Rektor Sara Dahl
08-731 44 65
Bitr rektor Matts Jonsson
08-731 38 14
Bitr rektor Birgitta Sturk
08-731 65 65
Bitr rektor Johanna Kvant
(+46) 08-731 36 33
Rektor Emma Drott
(+46) 08-731 36 01
Enhetschef Lisa Wirén
(+46) 08-731 37 37
Samordnare Åsa Lundgren Eriksson
(+46) 08-731 46 13
Administratör Kerstin Tysklind
08-731 47 59
Rektor Anna-Lena Bresell
08-731 38 90
Enhetschef Sören Ingman
(+46) 08-731 34 05

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Lidingö stad
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 25 februari 2020
  • Ansök senast: 11 mars 2020

Besöksadress

Stockholmsvägen 50 18182 Lidingö
None

Postadress

None
LIDINGÖ, 18182

Liknande jobb


1 oktober 2024