E-handelsadministratör

Arbetsbeskrivning

Det finns få kommuner i Sverige som kan matcha Marks kommun och vi växer på alla håll och kanter. Här finns ett rikt näringsliv med världskända företag i olika branscher – med plats för fler att förverkliga sina drömmar. I Mark finner du hög livskvalitet, trygghet för alla och fantastiska naturupplevelser. Till Mark är det alltid nära från Göteborg, Borås och Varberg.

Av Marks kommuns drygt 34 000 invånare, så arbetar nära 3 400 personer i kommunens olika verksamheter. Här finns för- och grundskola på de flesta orter, högstadium på fem olika platser och gymnasium centralt i kommunen. Kinna som är kommunens administrativa centrum är utsedd till Sveriges grönaste ort.

Vi hoppas att just du är talangen som tillsammans med oss utvecklar och bygger en hållbar kommun för framtiden. Det här är därför mer än en jobbannons – det är ett erbjudande om ett bättre liv präglat av utveckling och laganda.

Inköpsenheten är organiserad under kommunstyrelsen och har uppdraget att driva och samordna kommunens samlade upphandlings- och inköpsarbete. Enheten ska utveckla och formera kommunens inköpsprocess som ska präglas av samverkan, goda affärer, struktur och effektivitet med fokus på verksamhetsnytta. Uppdraget innebär att genomföra upphandlingar av varor, tjänster och entreprenader, samt att förvalta ingångna avtal och möjliggöra effektiva inköp. I detta ingår även att stödja kommunens verksamheter och de kommunala bolagen med kvalificerad rådgivning och utbildning i frågor som rör upphandling, inköp och avtal. Inköpsenheten består av fem upphandlare, en avtalscontroller och en inköpsstrateg samt en ny tjänst som e-handelsadministratör.
Till denna nya position söker vi dig som vill vara med på vår fortsatta resa mot att bli en av Sveriges bästa inköpsenheter!


ARBETSUPPGIFTER
I kommunens e-handelsprojekt kommer du i rollen som e-handelsadministratör att delta i införandeprojektet av nytt inköpssystem och e-handel samt efter införande administrera e-handelssystemet. Dina uppgifter kommer att bestå av olika administrativa delar för att förbereda, implementera och löpande administrera e-handelslösningen i kommunen. Du kommer att delta i en projektgrupp som består av bland annat IT-projektledare, inköpsstrateg, upphandlare och systemförvaltare som arbetar tätt tillsammans för att driva projektet framåt.

Du kommer att administrera avtal så de blir beställningsbara i systemet, ansluta leverantörer, kontrollera produkt- och prislistor, sätta upp behörigheter, användare och leveransadresser, hantera avvikelser, utbilda och utgöra stöd för våra användare samt sätta upp och testa inköp- och fakturaflödet från ax till limpa. Utöver detta arbetar du aktivt med att bidra till den kulturförändring som nya arbetssätt medför. Vi lägger stor vikt vid att man har erfarenhet inom e-handel. Arbetet innebär en hel del kontakter med leverantörer samt beställare och övriga medarbetare. Arbetet är varierande och innehåller såväl rutinmässiga som mer kvalificerade arbetsuppgifter.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har lägst gymnasieutbildning inom ekonomi eller annan för arbetet lämplig utbildning. Vi ser även att du har relevant erfarenhet inom e-handel, offentliga inköp eller ekonomiadministration. Det är meriterande om du har erfarenhet av kommunal verksamhet och av projektarbete.

Du är kommunikativ och vi förväntar oss att du kan och vill utvecklas inom ditt område och att du sporras av höga målsättningar. I uppdraget ingår många kontaktytor som ställer krav på gott samarbete och en god förmåga att bygga och underhålla relationer. För att lyckas är du analytisk och strukturerad. Du arbetar självständigt och med hög servicekänsla och initiativrikedom säkerställer du effektiva och robusta processer. Du är bra på att uttrycka dig i tal och skrift på svenska.

Du vill ha roligt på jobbet och bidrar till ett gott arbetsklimat genom att vara lyhörd och ödmjuk. Du agerar lösningsinriktat och tar ansvar för att slutföra dina uppdrag i tid. Du är drivs av att göra nytta i verksamheten och är en god ambassadör för kommunen. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Då uppdraget innehåller resor är körkort för bil ett krav.

Om du har vad som krävs och har en stark drivkraft för utveckling, samarbete och förnyelse så är du rätt person för oss. Varmt välkommen med din ansökan!

ÖVRIGT
Vi som jobbar inom Marks kommun utvecklar gemensamt vår tillsammanskultur genom att vi är engagerade, omtänksamma och utvecklande, till långsiktig nytta för individ och samhälle.

Som arbetsgivare främjar vi lika rättigheter, skyldigheter och möjligheter för alla medarbetare och värdesätter de kvaliteter som mångfald och en jämn könsfördelning kan tillföra verksamheten.

Marks kommun erbjuder olika personalförmåner såsom ex. attraktivt friskvårdsbidrag, rabatterat årskort på Västtrafik, kostnadsneutral miljöbil, hyrcykel, pensions- och semesterväxling samt i förekommande fall flexibel arbetstid. Vi har också bra kommunikationer mellan ex Göteborg, Borås, Varberg och det är lätt att parkera om du kör bil.

Vi undanber oss vänligen men bestämt kontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Kontaktpersoner på detta företaget

Christer Nilsson
0320-21 74 27
Anette Jansson
0320-21 80 77
Lena Johansson
0320-21 70 40
Robert Stjernström
0320-21 70 66
Administrativ chef Lena Ehrnlund
0320-21 70 03
SACO Anette Jansson
0320-21 80 77
Vision Lena Johansson
0320-21 70 40
Chef IT-service Thomas Hellberg
0320-21 70 30
Serviceledare Maricel Alvarez
0320-21 80 04
Personalchef Christer Nilsson
0320-21 74 27

Sammanfattning

Besöksadress

Boråsvägen 40 51180 KINNA
None

Postadress

None
Kinna, 51180

Liknande jobb


Demand Planner

Demand Planner

21 november 2024

26 september 2024

Operation Assistant

18 september 2024

Sälj- och kontorskoordinator

9 september 2024