OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Kalmar växer och vi är nu över 70 000 invånare.
Kalmar har en fantastisk kulturhistorisk miljö som ger staden charm och karaktär men Kalmar är också en modern universitetsstad med visioner. Här finns framtidstro, bra kommunal service och stadspuls parallellt med en livskraftig landsbygd.
Kommunens arbetsplatser representerar verksamheter med cirka 200 olika yrken på åtta förvaltningar och tillsammans är vi ca 6 000 anställda.
Kalmar kommun arbetar aktivt för jämställdhet och mångfald i arbetslivet. Kalmar kommun värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten. Vi ser därför gärna sökande som bidrar till det.
Tillsammans gör vi ett Kalmar för alla ännu bättre. Välkommen att söka jobb hos oss!
På serviceförvaltningen arbetar cirka 500 personer inom verksamheterna produktion, support, fastighet, inköp och administration.
Till vår inköpsverksamhet söker vi nu en e-handelsadministratör som tillsammans med våra inköpare och upphandlare kommer att utveckla e-handelsområdet. Tjänsten är placerad på upphandlingsenheten som tillsammans med centralförrådet utgör verksamhetsområde inköp. Du får kollegor som arbetar i olika steg av kommunens inköpsprocess med bland annat upphandling, inköp, beställning och logistik.
ARBETSUPPGIFTER
Som e-handelsadministratör kommer du att ansluta nya leverantörer i inköpssystemet (Proceedo), arbeta med telefon och mejlsupport för att stötta våra användare med e-handel, övervaka inköps- och fakturaflödet samt avvikelser i e-handelsfunktionen. Utöver detta arbetar du med administration kring kataloger, behörigheter, användare och leveransadresser. Du kommer även att få möjligheten att hålla utbildningar för våra beställare. Beroende på din kompetens kan även avtalsuppföljning och genomförande av spendanalys komma att ingå i din tjänst.
KVALIFIKATIONER
• Utbildning med inriktning på ekonomi, logistik, inköp eller arbetslivserfarenhet som av arbetsgivaren bedöms likvärdig
• Goda erfarenheter i Officepaketet och excel
• Dokumenterad erfarenhet av att ha arbetat med e-handel och elektroniska flöden
• Grundläggande kunskaper i inköp och offentlig upphandling
• Du bör ha goda kunskaper inom IT
• Mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska
Meriterande
• Erfarenhet av att ha arbetat i Visma Proceedo eller liknande system
Vidare ser vi att du som person är analytisk och logiskt lagd samt har hög egen drivkraft. Du är strukturerad och noggrann för att på bästa sätt kunna ta ansvar för dina arbetsuppgifter. Det är viktigt att du trivs med att arbeta i en stöttande och supportande roll då arbetet som e-handelsadministratör förutsätter mycket kontakter såväl internt som externt. Det krävs att du är utåtriktad och en lyhörd relationsbyggare med god samarbetsförmåga.
Urval och intervjuer kan komma att ske löpande.
ÖVRIGT
För att alla ansökningar ska bli likvärdigt granskade vid urvalsprocessen måste du söka via länken i varje specifik tjänst. OBS: Skicka INTE din ansökan via E-post eller brev.
Vi undanber oss erbjudanden och försäljningssamtal om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna tjänst.