E-handelsadministratör

E-handelsadministratör

Arbetsbeskrivning

Värmdö är en förtrollande vacker plats i förändring där modiga medarbetare får saker gjorda. Genom tillit, handlingskraft och öppenhet, får våra medarbetare möjlighet att göra livet bättre för invånarna. I Värmdö ska varje medarbetare uppnå frihet att växa, frihet att välja väg, frihet att göra skillnad. Värmdö. Möt friheten.




Vill du arbeta med inköp och utveckling i en av Sveriges vackraste och snabbast växande kommuner? Är du intresserad av att driva förändringsarbete och bygga effektiva processer? Brinner du för goda affärer och kundrelationer? Då hälsar vi dig välkommen till Värmdö!

Upphandlingsenhetens huvudsakliga uppgifter är att svara för kommunövergripande upphandlingar, genomföra specifika upphandlingar, rådgivning internt och till kommunala bolag, information och utbildningsinsatser.

Enheten arbetar strategiskt med utveckling av kommungemensam avtalsdatabas, e-handelssystem, inköpsstruktur och affärsetik.

Vi söker nu en E-handelsadministratör för ett vikariat på ca ett år för att öka nyttjandet av e-handel i kommunen. E-handel innebär kortfattat att hela inköpsprocessen, från beställning till betalning, sker helt elektroniskt och vi arbetar aktivt för att få in fler leverantörer i systemet och få ett bättre nyttjade i kommunens verksamheter.

Du kommer organisatoriskt tillhöra upphandlingsenheten som består av tolv anställda som tillsammans samordnar upphandlingar och inköp för hela kommunen. Upphandlingsenheten ingår i ekonomiavdelningen som är en del av kommunledningskontoret.



Rollen som E-handelsadministratör innebär att du kommer ansluta nya leverantörer i kommunens inköpssystem, arbeta med support för att stötta våra användare i e-handeln, övervaka inköps- och fakturaflödet samt avvikelser i e-handelsfunktionen. I tjänsten ingår att koppla upp nya användare och lägga in nya prislistor och artiklar i e-handelssystemet. Du kommer även att få möjligheten att hålla utbildningar för våra beställare och vara en viktig del i det e-handelsprojektet som startades upp i början av året.

Vi söker dig som har:

- dokumenterad erfarenhet av att ha arbetat med e-handel och elektroniska flöden
- utbildning med inriktning på ekonomi, logistik, inköp eller arbetslivserfarenhet som av arbetsgivaren bedöms likvärdig

Meriterande är grundläggande kunskaper av inköps- och upphandlingsarbete och kunskap om kommunens ekonomisystem Raindance. Vi ser det som positivt om du har erfarenhet av att hålla utbildningar och presentationer samt om du har goda kunskaper i officepaketet och excel. Du är trygg i din profession och arbetar effektivt, lösningsorienterat och affärsmässigt.

Vidare ser vi att du som person är analytisk och logiskt lagd samt har hög egen drivkraft. Du är strukturerad och noggrann för att på bästa sätt kunna ta ansvar för dina arbetsuppgifter. Det är viktigt att du trivs med att arbeta i en stöttande och supportande roll då arbetet som e-handelsadministratör förutsätter mycket kontakter såväl internt som externt. Det krävs att du är utåtriktad och en lyhörd relationsbyggare med god samarbetsförmåga.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och det är viktigt att du är prestigelös i ditt sätt att samarbeta med andra.



I Värmdö kommun erbjuder vi ett generöst friskvårdsbidrag, SL-kort mot nettolöneavdrag, semesterväxling till extra lediga dagar. Vi arbetar även aktivt för att skapa hälsofrämjande arbetsplatser med en god arbetsmiljö och tillämpar rökfri arbetstid. I kommunen pågår ett omfattande arbete med innovation och digitalisering som även upphandlingsenheten är en del av.

Vi värdesätter de kvaliteter som mångfald tillför verksamheten och ser därför gärna sökande med olika bakgrund, livserfarenhet och könsidentitet till tjänsten. Vi erbjuder dig ett omväxlande jobb med stort utrymme för engagemang i en framtidsinriktad organisation där du får goda möjligheter att påverka och utveckla din kunskap inom offentlig upphandling.



Anställningen omfattar heltid och är ett vikariat på ca ett år med tillträde enligt överenskommelse.

Ansökan
Du söker tjänsten genom att klicka på ”sök jobbet” och följ sedan instruktionerna. Välkommen med din ansökan senast den 8 mars 2022.



Vill du veta mer är du välkommen att kontakta upphandlingschef Viktor Morawski viktor.morawski@varmdo.se eller 08-570 480 99. 
Kontaktuppgifter till arbetstagarorganisationerna hittar du på https://www.varmdo.se/fackligaorganisationer eller via Servicecenter, 08-570 470 00.

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Upphandlingsenheten
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 14 februari 2022
  • Ansök senast: 8 mars 2022

Liknande jobb


Administratör Teknisk Fastighetsservice AB

Administratör Teknisk Fastighetsservice AB

7 oktober 2024