e-handelsadministratör, Upphandlingsavdelningen

Arbetsbeskrivning

Arbetsförmedlingen är Sveriges största förmedlare av arbeten. Varje år sammanför vi på olika sätt tusentals arbetssökande med arbetsgivare som behöver nya medarbetare. Vi har den samlade kunskapen om arbetsmarknaden, branscher och yrken. Som medarbetare hos oss får du, tillsammans med våra ca 14 000 kreativa och professionella medarbetare, vara med och bidra till att öka sysselsättningen och en välfungerande arbetsmarknad. Nu har vi inlett ett viktigt förnyelsearbete mot en modernare myndighet. Är du rätt person att hjälpa oss nå dit vi vill?

Arbetsförmedlingen har en centraliserad Upphandlingsavdelning som strävar mot en modern organisation för strategisk upphandling och inköp.

Upphandlingsavdelningens ansvarsområde omfattar Arbetsförmedlingens samtliga upphandlingar och stegvis allt operativt inköp. Genom kvalitetssäkrade processer för strategisk upphandling säkerställer vi att det finns ändamålsenliga för inköp av varor och tjänster inom myndigheten. Arbetsförmedlingen upphandlar både inom LOU (Lagen om Offentlig Upphandling) och LOV (Lagen om Valfrihetssystem).

Upphandlingsavdelningen leder för närvarande införandet av ett kategoristyrt arbetssätt inom myndigheten vilket innebär och att förmågan leda i förändring är en viktig egenskap hos den vi söker. Avdelningen består f.n. av två upphandlingsenheter och en sektion för operativt inköp, totalt ca 60 medarbetare. Under våren kommer vår verksamhet att växa och avdelningen kommer att utökas med myndighetens resebyrå och växel.

Upphandlingsenheterna (Upphandling 1 och Upphandling 2) upphandlar tjänster till arbetssökande samt varor och tjänster för myndighetens behov. Den totala omsättningen på anskaffningar av varor och tjänster uppgår årligen till ca 5 miljarder kronor. Upphandling 2 ansvarar även för förvaltning av avtal, för vårt kategoristyrningskontor samt e-handel.

Sektionen Operativt Inköp ansvarar för processer, rutiner och gränssnitt mot övriga myndigheten för operativt inköp. Sektionen ansvarar även för operativa inköp, inkluderande avrop från ramavtal, förnyad konkurrensutsättning inom ramavtal och direktupphandlingar.

Vi söker nu en e-handelsadministratör med placering i Stockholm

Arbetsuppgifter och ansvar

Som e-handelsadministratör har du ansvar för all administration som är relaterad till myndighetens e-handel på operativ nivå. Du arbetar med anslutning av våra e-handelsgränssnitt. Under våra avtals giltighet säkerställer du att produkter och tjänster är uppdaterade och kan beställas i vår e-handelsportal. Du informerar också berörda personer inom myndigheten när nya produkter och tjänster finns tillgängliga och om hur man ska avropa dessa. Du ansvarar även för den dagliga förvaltningen av e-handel, dvs. för uppdatering av anslutna avtal, redigering av uppgifter och borttag av avtal och leverantörer ur e-handelsportalen när avtalen har löpt ut. Du svarar på användarfrågor kring den praktiska hanteringen av avropen och håller utbildningar för berörda personer.

I rollen som e-handelsadministratör ansvar du för:


• Samverkanspartner E-handel inom Arbetsförmedlingen.
• Central/lokal avtalsadministration i Raindance.
• Produktstruktur i Raindance.
• Organisationsträdet i Raindance.
• Produktinformation (generell).
• Prislisteövervakning avtal.
• Kategorisering (Produktstruktur) A till Ö.
• Du agerar som ”Back-up” Leverantörsanslutning.

Förutom kontakter med leverantörer kommer du, i ditt arbete, att ha kontakt med ett flertal olika funktioner inom myndigheten som t ex beställare, upphandlare, ansvariga för den tekniska anslutningen av leverantörer till vårt ekonomisystem Raindance och användare.

Då tjänsten är ny inom myndigheten finns det även möjlighet att påverka och utveckla arbetets upplägg.

Läs mer om kvalifikationskrav och hur du söker tjänsten på vår hemsida, www.arbetsformedlingen.se/jobbahososs

Välkommen med din ansökan märkt med dnr Af-2017/0019 4649, vilken ska vara inkommen senast den 24 april 2017 . Vi tar emot din ansökan elektroniskt via vårt rekryteringssystem. Bifoga CV där du beskriver relevant utbildning och erfarenhet samt ett personligt brev där du beskriver varför du söker jobbet.

Kontaktpersoner på detta företaget

Frida Biller, Arbetsförmedlingschef
010-487 63 43
Laila  Öhrling, Arbetsförmedlingschef
010-487 42 66
Christine Ekdahl Persson, Arbetsförmedlingschef
010-4871942
Åke Söderqvist, Enhetschef
010-486 96 29
Peter  Andersson, Arbetsförmedlingschef
010-486 84 18
Lena Hertzberg, Arbetsförmedlingschef
010-486 42 43
Pär Netsman, Sektionschef
010-488 01 62
Jeanette Magnusson, sektionschef
010-4866927
Sofia  Karlsson, Arbetsförmedlingschef
010-487 44 04
Ann-Marie Dabergott, Sektionschef
010-4860740

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Arbetsförmedlingen
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Heltid/ Ej specificerat
  • Publicerat: 10 april 2017

Besöksadress

Kungsgatan 13, ESKILSTUNA 63105 Eskilstuna
None

Postadress

Kungsgatan 13, ESKILSTUNA
Eskilstuna, 63105

Liknande jobb


Upphandlare till myndighet i Uppsala

Upphandlare till myndighet i Uppsala

25 november 2024

22 november 2024

Upphandlare/inköpsstrateg sökes till Ljusdals kommun

Upphandlare/inköpsstrateg sökes till Ljusdals kommun

22 november 2024