OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
7 AV 10 SVENSKAR VÄLJER ATT GÅ IN PÅ KAPPAHL* KappAhl grundades 1953 och är en ledande modekedja med snart 400 butiker och 4 500 medarbetare i Sverige, Norge, Finland, Polen och Tjeckien. KappAhl säljer prisvärt mode för många människor – kvinnor, män och barn – och riktar sig särskilt till kvinnor 30-50 år med familj. Egna designers formger alla plagg. KappAhl blev som första modekedja i världen miljöcertifierad 1999. Under verksamhetsåret 2011/2012 var KappAhls omsättning nästan 4,6 miljarder kronor. KappAhl är noterat på Nasdaq OMX Stockholm. Mer information finns på www.kappahl.com. *Enligt Orvesto Konsument 2012
KAPPAHL SÖKER E-HANDELSANSVARIG
Vi söker vi en erfaren E-Handelsansvarig med ansvar för att utveckla och driva KappAhls e-handel. Tjänsten är ett vikariat på ca 1 år (med möjlighet till förlängning) och är placerad på vårt huvudkontor i Mölndal.
Ditt ansvar
Ditt ansvar blir att driva och utveckla KappAhls e-handel. Du arbetar tillsammans med våra centrala funktioner inom marknad, inköp med flera och deltar aktivt i att skapa försäljning. Planera och administrera innehåll, kvalitetssäkra, upphandla tjänster, analysera statistik, arbeta med kampanjer och sökmotoroptimering samt betalningslösningar ingår i dina arbetsuppgifter.
Din profil
Vi söker dig med gedigen detaljhandelskunskap som brinner för e-handel, försäljning och mode. Förutom adekvat högskoleutbildning har du flera års erfarenhet av att driva och utveckla e-handel mot konsument och därmed en god förståelse för de affärsmässiga möjligheterna. Du är analytisk och självgående i ditt arbete, gillar att planera och organisera, och drivs av att finna effektiva och innovativa lösningar. Erfarenhet av projektledning är meriterande. Att du behärskar engelska är en förutsättning.
Din personlighet
Som person är du intresserad av omvärldens förändringar och har kapacitet att kontinuerligt utveckla och förbättra. Du är uthållig, har stor initiativförmåga och uppskattar att driva arbete i mål. En god pedagogisk och kommunikativ förmåga är en förutsättning för gott samarbete med andra funktioner och avdelningar. Självklart är du utåtriktad, smidig och har god samarbetsförmåga. Eftersom vår bransch är snabbrörlig är det viktigt att uppskatta ett högt tempo och kunna behålla lugnet i stressade situationer.
Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Jens Axelsson, CRM/Online Manager, på telefon 031-771 5579. Din ansökan ser vi fram emot senast 22 september.
Kontaktpersoner på detta företaget
Kamilla Hägg
+46 702551346, +46 702551346
Fredrik Elg
+46 706017907
Damir Egert
+46 704715562
Anna-Lena Wendt
+46 317715569, +46 704715569
Monica Lindh
+46 707723261
Hanna Ortlieb
+46 573-21990
Lena Lind
+46 707472126
Lotta Ländell
047074 91 90
Jessica Karlsson
040-430314
Anna Werling
0526-405 35