E-handelsansvarig

E-handelsansvarig

Arbetsbeskrivning

Kriminalvården växer – vi bygger nytt, bygger om och bygger till och söker nu nya medarbetare. Vårt viktigaste mål är att minska återfall i brott – att bryta den onda cirkeln. Lyckas vi med det blir samhället tryggare och säkrare för alla. Vi är den myndighet som ansvarar för anstalter, frivård, häkten och klienttransporter.

Inköpsenheten har i uppdrag att utveckla, styra och samordna myndighetens inköp. Inköpsenheten svarar också för juridiskt stöd och rådgivning kring inköps- och avtalsfrågor kopplat till upphandlingar. I vårt uppdrag ingår också att följa upp avtal och utveckla myndighetens e-handel.

ARBETSUPPGIFTER
Som E-handelsansvarig kommer du arbeta med strukturer och processer för e-handel inom myndigheten. Det innebär bl.a.:

• Ansvara för myndighetens e-handelsstrategi och mål samt uppföljning av dessa.
• Medverka i förvaltningsobjektet Ekonomi, upphandling och inköp i syfte att ta fram förslag på förvaltningsplan samt ansvara för de uppdrag och åtgärder som gäller e-handel.
• Analys av användarbeteende och åtgärder för förbättrad e-handel.
• Utveckling och kravställning gentemot systemleverantörer avseende e-handel.
• Utveckla relevanta nyckeltal och rapporter inom området.
• Arbeta med utbildningsmaterial, utbilda och sätta upp processer avseende e-handel för att stödja Kriminalvårdens beställare.
• Sätta upp processer för genomförandet av leverantörsanslutningar.

KVALIFIKATIONER
För att trivas i rollen som e-handelsansvarig behöver du ha en förmåga att se helheter och ta hänsyn till det större perspektivet. Du arbetar bra med komplexa frågor och bryter ner och löser komplicerade problem. Din initiativförmåga är utvecklad och du sätter igång aktiviteter och uppnår resultat. I din roll är det också viktigt att du arbetar bra med andra människor samt relaterar till dem på ett lyhört och smidigt sätt. Du lyssnar, kommunicerar och löser konflikter på ett konstruktivt sätt.

För oss är det viktigt att du delar Kriminalvårdens grundläggande värderingar om en human människosyn, respekt för individen samt tron på människans vilja och förmåga att utvecklas. Du är även medveten om och har förståelse för hur bakgrund, kultur och grupptillhörighet påverkar dig själv och andra. Vidare förväntas du med ditt förhållningssätt bidra till att alla blir likvärdigt bemötta. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Vi vill att du har:
• Eftergymnasial utbildning relaterad till e-handel alternativt annan utbildning i kombination med erfarenhet som arbetsgivaren bedömer relevant.
• Erfarenhet inom området e-handel.
• Erfarenhet av arbete med att digitalisera verksamhetsprocesser.
• Erfarenhet av att arbeta enligt en etablerad förvaltningsmodell såsom t.ex. PM3.
• Erfarenhet av arbete med e-handelslösningar såsom t.ex. Proceedo.
• Förmåga att uttrycka sig väl i tal och skrift på svenska.
• God kunskap om integrationer mellan IT-system.

Det är meriterande om du har:
• Erfarenhet av arbete inom offentlig verksamhet.
• Erfarenhet av kategoristyrt inköpsarbete.
• Erfarenhet av att arbeta i upphandlingsverktyg.
• Kunskap om lagen om offentlig upphandling (LOU)

ÖVRIGT
Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetande. Befattningen är placerad i säkerhetsklass och en säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras innan beslut om anställning fattas. Du behöver vara svensk medborgare, men får gärna ha utländsk bakgrund.

Kriminalvården strävar efter en jämn könsfördelning och ökad mångfald.

I denna rekrytering tillämpar vi löpande urval och intervjuer.

För att skicka in din ansökan, klicka på ansökningslänken i annonsen. Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du direkt till Visma Recruit 0771- 693 693. Frågor om specifika jobb besvaras av den kontaktperson som anges i annonsen. Vi tar inte emot ansökningar i pappersform eller per e-post.

Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av rekryteringsannonser. Kriminalvården har upphandlade avtal.

Kontaktpersoner på detta företaget

Enhetschef Helen Widin
011-496 52 57
Inköpschef Helen Widin
011-496 52 57

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Kriminalvården, Inköpsenheten
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 11 november 2022
  • Ansök senast: 2 december 2022

Besöksadress

Slottsgatan 78 60180 Norrköping
None

Postadress

Slottsgatan 78
Norrköping, 60180

Liknande jobb


Upphandlare - vikariat

Upphandlare - vikariat

20 december 2024

Upphandlingskonsult sökes till uppdrag i Stockholm!

Upphandlingskonsult sökes till uppdrag i Stockholm!

17 december 2024

17 december 2024

17 december 2024