E-handelsansvarig

Arbetsbeskrivning

Professionalism, arbetsglädje och respekt – Båstads kommun är en kreativ plats för alla som vill utveckla, förändra och förbättra. Tillsammans känner vi stolthet över det vi gör och är öppna för omvärlden.



ARBETSUPPGIFTER
Vill du vara med och utveckla e-handeln i Båstads kommun? Vi erbjuder ett omväxlande och stimulerande arbete med placering på kommunhuset i Båstad. Hos oss kommer du att ingå i ett slimmat team som aktivt arbetar för att utveckla, förbättra och förenkla inköpsarbetet för de olika verksamheterna.

Din uppgift i rollen som e-handelsansvarig blir att utveckla e-handelssystemet Proceedo internt och externt, utbilda användare, upprätta leverantörskontakter, omvärldsbevakning av e-handel på nationell nivå samt presentera statistik för relevanta grupper.

Du kommer att vara placerad i staben/upphandlingsenheten och vara länken mellan stab och ekonomiavdelningen och IT-enheten.
Kommunledningskontorets stab består av strateger, kommunjurist och upphandlare. Staben arbetar operativt med och ansvarar för utveckling, juridik och upphandling.


KVALIFIKATIONER
Du bör ha högskoleexamen och några års yrkeserfarenhet inom e-handel/upphandling/ekonomi. Du bör även vara något tekniskt bevandrad och känna till hur system och integrationer fungerar.

Du behöver tycka om att jobba självständigt, bolla idéer, våga prova nya idéer och driva projektet framåt samt vara flexibel och lyhörd för verksamheternas behov och önskemål. Planering, ordningssinne är viktiga egenskaper men också förmågan till att kunna lyfta blicken och se det övergripande.

För att fungera i rollen behöver du har en mycket god administrativ förmåga och har lätt för att uttrycka dig på svenska i tal och skrift. Erfarenhet av Proceedo och LOU (Lagen om offentlig upphandling) och excel-kunskaper är meriterande. Tjänsten innehar mycket dialog med verksamheterna och ställer därmed krav på mycket god servicekänsla och kommunikationsförmåga.


ÖVRIGT
Kommunala avtal gäller. Utdrag ur belastningsregistret inlämnas vid ev anställning.

För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald. Rökfri arbetstid tillämpas.

Inför rekryteringsarbetet har Båstads kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Vänta inte med att skicka in din ansökan – vi påbörjar rekryteringen under ansökningstiden.

Följ din framtida kollega på Instagram! www.instagram.com/bastadskommun

Välkommen med Din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Kommunikationsansvarig Birgitta Sjöberg
0431-771 23
Kommunikatör Leo Plöen
0431-773 75
Upphandlare Jeanette Hall
0431-770 00

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Båstads Kommun, Strategi och utveckling
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Deltid
  • Enligt avtal.
  • Deltid. 50% tillsvidareanställning, kan komma att utökas med ytterligare 50% Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde: Snarast.
  • Publicerat: 29 mars 2017

Besöksadress

26980
None

Postadress

Vångavägen 6, 269 80 Båstad
Båstad, 26980

Liknande jobb


Vikarierande kommunikatör

17 september 2024

CHANNEL MARKETING LEAD

16 september 2024

16 september 2024

16 september 2024