OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du en kreativ och målinriktad person med spetskompetens inom E-handel optimering och planering av kampanjer? Kanske ett genuint intresse om livet på landet? Då har vi ett intressant uppdrag för dig! Dessutom får du arbeta på ett spännande företag som är måna om sina medarbetare och har en öppen och trevlig arbetsmiljö!
Företagsinformation
Lantbutiken startade 2009 och har sedan dess haft som mål att kunna erbjuda ett brett sortiment med attraktiva produkter av hög kvalitet. Lantbutiken har sedan starten haft ett fokus på jord- och lantbruk, men är nu mer inriktade på djurhållning. Våra ledord har då kommit att bli ”Allt för dina djur”.
Sedan 2016 ägs Lantbutiken av det börsnoterade bolaget Volati AB och drivs av Kellfri AB.
Just nu söker vi en E-handelsansvarig som vill vara med att lyfta Lantbutikens e-handel till en ny nivå. I rollen har du stora möjligheter att utveckla den digitala affären och vara med i början av en spännande resa på ett bolag med ambitiösa mål.
Tjänstebeskrivning
I rollen som E-handelsansvarig driver och ansvarar du Lantbutikens e-handel. Du ansvarar för utveckling, konvertering, optimering samt säljdrivande aktiviteter med syfte att driva trafik till webb-butiken.
Du blir en viktig teamspelare och kommer jobba tvärfunktionellt mellan försäljnings-, kundtjänst-, logistik- och marknadsavdelning. Du kommer att ingå i vårt agila marknadsteam som idag består av 5 medarbetare och rapporterar till Marknadschef.
I rollen ingår bland annat:
• Försäljnings- och budgetansvar för e-handeln i samråd med marknadschef
• Ansvar för att driva trafik och genomföra kampanjer
• Samla in och analysera data och omvärldsbevakning för att optimera synlighet och försäljning
• Utveckla och säkerställa den digitala köpupplevelsen för en förbättrad kundnöjdhet och konvertering
• Uppdatera och underhålla företagets PIM/hemsida och e-handel
• Optimera processer och flöden gällande bland annat logistik, returhantering, betalningslösning etc.
• Ansvar för sortiment samt bevaka lagernivåer tillsammans med produktchef
• Ansvara för försäljning via andra marknadsplatser i samråd med marknadschef
• Bistå marknadsavdelningen med övriga arbetsuppgifter
Om dig
Som person har du ett genuint intresse för e-handel och digital marknadsföring, du håller dig uppdaterad med utvecklingen. Du är en prestigelös teamspelare men som gillar att ta eget ansvar och driva frågor självständigt. Du beskriver dig själv som flexibel och initiativrik. Vidare är du strukturerad, analytisk och har känsla för detaljer.
För att passa i rollen är det en förutsättning att du är sälj- och marknadsorienterad och förstår hur olika kanaler fungerar och samspelar. Du arbetar obehindrat i svenska och engelska i både tal och skrift.
Meriterande
• Du har några års erfarenhet av operativt arbete inom e-handel och digital marknadsföring
• Du har en relevant eftergymnasial utbildning
• Du har erfarenhet av att arbetat i någon e-handelsplattform, gärna Litium
• Erfarenhet från analys i Google Analytics
• Bekant med hur PPC och SEO fungerar
• Meriterande är kunskap i Indesign, Photoshop och PowerBI
• Erfarenhet kring annonsering i SoMe
Skicka in din ansökan redan idag till jobb@kellfri.se
Vid frågor om tjänsten kontakta Andreas Bjelkholm, Marknadschef, på: andreas.bjelkholm@kellfri.se
Urval och intervjuer sker löpande.
Tjänsten är en tillsvidareanställning på vårt huvudkontor i Skara med tillträde 1 augusti 2021 eller enligt överenskommelse.
Välkommen med din ansökan!