E-handelsassistent / orderadministratör med hög servicekänsla

E-handelsassistent / orderadministratör med hög servicekänsla

Arbetsbeskrivning

Skandinaviska Områdesskydd hjälper privatpersoner och företag till en tryggare vardag med stängsel, staket och grindar. Vi har en stor e-handel med flera tusen artiklar, och vi utför montage i hela Sverige. Hos oss är det högt i tak och vi strävar efter att alla medarbetare ska ha möjlighet att påverka både sin egen arbetsroll och företagets utveckling. Nu ska vår orderadministratör få nya uppgifter inom företaget och därför letar vi efter en serviceinriktad och strukturerad person som kan fylla hennes skor.


Daglig kundkontakt och orderhantering
Som orderadministratör arbetar du i vårt e-handelssystem och du har daglig kontakt med våra kunder, både via mail och telefon. Du ser över och prioriterar alla inkommande ordrar, samtidigt som du har övergripande koll på produktsortiment, kreditvärdighet, leveranstider och fraktlösningar.
Några av dina vanligaste arbetsuppgifter är att:
Kontrollera inkommande ordrar så att alla uppgifter är korrekta och kunden är kreditvärdig
Göra fraktberäkningar utifrån volym och leveransadress, hantera returer och reklamationer
Hjälpa kunder att lägga order via telefon eller på plats
Återkoppla och informera kunder när något avviker från normal ordergång

Utöver arbetet med orderhanteringen så är du också en del av e-handelsgruppen, som arbetar med löpande uppdateringar av produktinformation och priser. Hos oss hjälps vi dessutom åt med den dagliga kundservicen, viket innebär att du också hjälper kunder som besöker oss i vårt Showroom.
Som orderadministratör arbetar du med korta tidsintervaller, vilket betyder att du måste vara snabb på bollen och bra på att arbeta strukturerat. Du har alltid många arbetsuppgifter på gång samtidigt och en stor del av jobbet handlar om att lösa problem som uppstår i leveranskedjan. Därför måste du älska service och kommunikation, och våga leta efter lösningar och förbättringar. Under högsäsong är jobbet väldigt stressigt, och det gäller att kunna hålla huvudet kallt trots att du hanterar många ärenden – och människor – på en gång.
För att klara jobbet måste du vara organiserad till naturen, och bekväm med att använda olika system för inkommande ordrar, lagerhantering, fraktbokning och returhantering. Eftersom du möter våra kunder varje dag måste du prata flytande svenska och engelska. Absolut mest avgörande är dock din känsla för kundservice: du måste, hur högt tempot än är, älska att hjälpa våra kunder att hitta rätt och att få rätt information – även när de är av den mer krävande sorten.
Är du den vi söker?
Vi tror att du idag finns inom kundservice - kanske arbetar du i butik eller kundtjänst. Du tar ditt jobb på allvar, har lätt för att fatta egna beslut och jobbar med fart och kontroll. Kanske vill du jobba mer administrativt och med mer eget ansvar? Om du längtar efter en arbetsplats där man hela tiden strävar efter att utveckla och förbättra verksamheten, och där du förväntas vara delaktig i det arbetet, är du kanske den vi söker.
Vi behöver din hjälp redan i mars, så skynda dig att ansöka! Vi tillämpar löpande rekrytering så tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Välkommen med din ansökan till jobb@skandinaviska.nu. Vi har flera tjänster ute så var noga med att märka din ansökan med "Orderadministratör".

Kontaktpersoner på detta företaget

Kommunikationsansvarig Jenny Ekman
08-500 11 530

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Skandinaviska Områdesskydd Handen
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 22 januari 2021
  • Ansök senast: 21 februari 2021

Besöksadress

Kilowattvägen 12
Haninge

Postadress

Kilowattvägen 12
Handen, 13644

Liknande jobb


Orderhandläggare

22 november 2024

22 november 2024