E-handelshandläggare

E-handelshandläggare

Arbetsbeskrivning

Till vår Upphandlingsenhet söker vi nu två engagerade E-handelshandläggare.

Vi erbjuder ett meningsfullt arbete med intressanta och utmanande arbetsuppgifter. Du blir en del av en arbetsgrupp som präglas av ansvarstagande, generositet och höga ambitioner. Du erhåller kontinuerlig kompetensutveckling och får möjlighet att medverka i utvecklingen av processerna inom inköpsprocessen.     

Om tjänsten
Uppdraget innebär att leverera bästa möjliga förutsättningar för att öka de digitala inköpen i våra verksamheter, både via vår egen digitala marknadsplats och i samarbete med våra leverantörers externa webbshopar. I tjänsten ingår löpande arbete med att uppföljning, lägga upp nya avtal samt uppdateringar av befintliga avtal, prisuppgifter, bilder mm. Du arbetar både självständigt och tillsammans med andra för att utveckla och effektivisera den digitala inköpsprocessen via E-handel. Du kommer att få vara med och utveckla arbetet med att lägga in tjänsteavtal och objektsavtal i E-handelssystemet. För närvarande så är det enbart varuavtal som hanteras i E-handel och kommunen behöver utveckla och förbättra för att förenkla för verksamheterna.

Huvudsakliga arbetsuppgifter

• vidareutveckla vår digitala affär med syfte att öka förenkla för användarna och därigenom öka användandet
• säkerhetsställa att avtal kontinuerligt läggs in och uppdateras med prisjusteringar mm
• arbeta proaktivt med uppföljning inom systemet och informera verksamheter om brister i inköp samt arbeta med återkoppling till leverantörer
• administrativa uppgifter ingår i arbetet så som att diarieföra handlingar i aktuella avtal
• analys av beteendemönster och kunddata samt samverkan med verksamheterna för att testa, följa upp och initiera förbättringar och utveckla funktionaliteten
• ansvara för att öka kvaliteten på e-handelns innehåll, exempelvis att produktinformation och priser är korrekta samt minimera driftstörningar
• taktiskt ansvar och då menar vi att du har superkoll på alla flöden och beslutar om åtgärder för att höja konverteringen  

Kompetenskrav


• högskoleexamen med inriktning mot Ekonomi/inköp eller Ingenjörs- eller systemvetarexamen alternativt motsvarande utbildning och arbetslivserfarenhet vi bedömer likvärdig
• kunskaper i Officepaketet
• avancerad användare i relevanta IT-system inom arbetsområdet
• erfarenhet och förståelse för hur kvalitetssäkringsprocesser fungerar
• kan uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska
• har ett genuint intresse av trender inom området och har en digital livsstil

Som person är du är självgående, proaktiv och drivande vilket innebär att du tar ansvar för dina uppgifter, strukturerar själv ditt angreppssätt och når uppsatta mål. Du har lätt för att samarbeta med både kollegorna på enheten samt beställare från verksamheten. Som kommunens representant gentemot leverantörer har du även en hög integritet och ett affärsmässigt förhållningssätt. Givetvis ska du även vara engagerad och aktivt delta i utvecklingsarbete. 

För att passa i rollen behöver du vara noggrann och ha en god problemlösningsförmåga då rollen kräver att du analyserar och hittar lösningar på dagliga problem. Du är nyfiken och motiveras av att utvecklas samt att lära dig nya saker. Som person är du flexibel och har enkelt för att anpassa dig till nya situationer.   

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Meriterande

• erfarenhet av arbete med att utveckla e-handel
• erfarenhet av inköp och varuflöden
• erfarenhet av att yrkesmässigt arbeta med E-handel
• erfarenhet från arbete i en politiskt styrd organisation
• erfarenhet av att utbilda/informera i inköpsfrågor
• kunskap om upphandlingslagstiftningarna    
• enheten har behov av att förstärka teamen och det är extra meriterande om du tidigare har erfarenhet från E-handel, kategoristyrning och varuflöden (både från den privata och det offentliga)

Omfattning och tillträde
Anställningsform: tillsvidareanställning  

Sysselsättningsgrad: 100%

Tillträde: enligt överenskommelse

Antal tjänster: 2

Om arbetsplatsen
Upphandlingsenheten ingår i Örebros Kommunstyrelseförvaltning och är organiserad under ekonomiavdelningen. Vi upphandlar varor, tjänster och entreprenader till kommunens förvaltningar och Örebro läns kommuner.  

Övrig information
Tjänsten kan tillsättas först om erforderliga beslut fattas.

Läs mer om hur det är att jobba i Örebro kommun på orebro.se/jobb.

Ansökan
Sista ansökningsdag är 10 juni.

Välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Peter Örbring, Enhetschef
   019- 21 38 74
Kerstin Awad, Distriktsköterska
   019-21 49 44
Eva Cading, Enhetschef Barn och familj
   019-21 27 11
Ann-Sofie Vennerstrand, Rektor
   019-21 20 52
Emelie Rådström Sipinen, Enhetschef
   019-21 25 35
Peter Thermaenius, Rektor
   070-631 44 90
Mona Hansen, Förskolechef
   019-21 40 84
Johanna Gancarz, Utvecklingsledare
   019-21 32 23
Mona Öhrn, Kontorschef
   076-551 39 76
Anna Lorinius, Rektor
   019-21 49 67

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Örebro Kommun
  • 2 platser
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 27 maj 2020
  • Ansök senast: 10 juni 2020

Besöksadress

12345 12345 Örebro
None

Postadress

Box 30000
Örebro, 70135

Liknande jobb


Inspektörer med ekonombakgrund

Inspektörer med ekonombakgrund

20 december 2024

20 december 2024

Internutredare

Internutredare

20 december 2024

Utredare

Utredare

19 december 2024