OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om kunden
Beijer Byggmaterial AB är Sveriges största helägda bygghandelskedja med74byggvaruhus över hela Sverige. Vi förser både byggproffs och hemmaproffs med byggmaterial, verktyg och tjänster av hög kvalitet. Beijer Byggmaterial omsätter nästan 7 miljarder SEK och har ca 1800 anställda. Beijer Byggmaterial ingår i STARK GROUP och är Nordens största distributör av byggmaterial med verksamhet i Danmark, Grönland, Norge, Sverige och Finland.
Beijer Byggmaterial ska nu utöka sitt team med ett stjärnskott inom E-handel! De söker dig som drivs av att vara en viktig länk på deras huvudkontor samt arbeta gentemot byggvaruhus och kunder. Viktigt i rollen är att du har ett kvalitativt sinne, är ansvarstagande och självklart älskar du e-handel! Känner du dig taggad på att läsa mer? Gör det och sök direkt via sök knappen nedan!
Rollen
Beijer Byggmaterial ska nu utöka sitt E-handelsteam med en tjänst som koordinator för webborder. I rollen ingår att säkerställa orderflödet hela vägen från lagd order till leverans och fakturering samt returhantering. Här ingår även second line support för vår kundservice. Du blir med andra ord en viktig brygga mellan våra kunder, byggvaruhus, ekonomiavdelning, logistikavdelning och kundservice.För dig som älskar E-handel men också vill vara en viktig lagspelare kan det här vara bästa kombinationen för dig.
Arbetsuppgifter och ansvarsområden
Det här är bland annat de arbetsuppgifter som du sitter med i det dagliga arbetet.
- Optimering av webborderflödet
- Skapa/hantera returer och reklamationer
- Utredning av felaktiga order och dess ekonomiska transaktioner
- Hantera bedrägeriförsök
- Uppdatera öppettider och postnummer för alla byggvaruhus
- Second linesupport på frågor/ärenden kring e-handel
- Utveckla/dokumentera processer och rutiner
- Delta i utvecklingen av Beijers digitala lösningar
Vem söker vi?
Vi skulle vilja att du själv beskriver dig som en handlingskraftig och ambitiös medarbetare med ett lösningsorienterat sinne och lite skinn på näsan. Rollen ställer höga krav på att du är noggrann, har koll på dina uppgifter så att du smidigt kan samarbete med dina kollegor, viktigt är också att du kan hantera varierande arbetstempo då det är så rollen ser ut. Du trivs i en roll där du verkligen får agera spindeln i nätet och i en miljö där din energi och drivkraft sprids och delas med resten av teamet. Din nyfikna sida hjälper dig i de sociala aspekter som roller kräver av dig.
För att vara aktuell för denna roll ser vi gärna att du har erfarenhet ifrån kundservice, givetvis är det meriterande om det är inom e-handel. Vi ser vidare att du gärna har någon form av erfarenhet av att ha arbetat med eller studerat ekonomi. Extra plus är erfarenhet/ kunskap i
Qlikview (analys och rapporteringssystem).Vi ser att du behärskar flytande svenska och engelska i både tal och skrift.
Möjligheter:
Du kommer att ingå i ett härligt E-handelsteam som lever efter samarbete, positivet och engagemang. Tjänsten är på heltid och placeringsort är Beijers Servicekontor i Sollentuna.
Kontaktpersoner på detta företaget
Cecilia Enfors
+46 72 302 36 59
Robert Conzato
+4673 384 1341
Mimmie Swärdén
+46729689142
Madelaine Roosmark
+46709306645
Olivia Bergström
0709848547
Mattias Engerdahl
0707634445
Alisha Baig
0709778579
Jimmy Sandin
+46709779096
Ella Olofsson
0709778413
Mattias Engerdahl
0707634445