E-handelskoordinator till Tuxer!

Arbetsbeskrivning

Om tjänsten

Wrknest söker nu en E-handelskoordinator, med inriktning innehåll, till Tuxer som erbjuder kläder för en aktiv livsstil. Tuxer är ett klädvarumärke inom familjeföretaget AB GW Greiff & Co som erbjuder funktionella kläder till bland annat skidåkare och andra aktiva som ville hålla sig varma och torra oavsett väder. Här får du möjligheten att arbeta på ett litet företag med 10 härliga personer för att utveckla deras e-handel och skapa innehåll på hemsidan. Då företaget expanderar internationellt finns stora möjligheter att vara med och driva lanseringen av e-handeln mot nya marknader.

Detta är en direktrekrytering till Tuxer där all kontakt sköts via oss på Wrknest.



Dina framtida arbetsuppgifter

Som E-handelskoordinator får du möjligheten att utveckla försäljningen på Tuxers e-handel. I rollen förväntas du arbeta löpande med att utveckla, förbättra och administrera Tuxers hemsida för användarvänligheten, samt arbeta med webbanalys och konvertering. Du arbetar nära marknadskoordinator för att samordna och skapa innehåll utifrån kampanjplanen för att nå bolagets försäljningsmål. Du kommer att vara del av ett litet marknads- och e handelsteam och du rapporterar till VD.



Dina arbetsuppgifter och ansvarsområden är att:

- Underhålla & utveckla hemsidan
- SEO-anpassa site
- Konverteringsoptimera produkter & kategorier på site
- Skapa nyhetsbrev
- Bygga landningssidor, kampanjsidor och blogg
- Hantera digitala kundundersökningar
- Kundtjänst e-handel
- Planera video- och fotoproduktion tillsammans med marknadsansvarig
- Vara kontaktperson & skapa säljmaterial till återförsäljare
- Ansvara för katalogproduktion 2ggr/år




Vi söker dig som har

- Relevant utbildning inom e-commerce
- Flytande i svenska och engelska i tal och skrift




Vi ser det som meriterande med

- Erfarenhet inom e-handel/digital försäljning.
- Grundläggande kunskaper i Adobe Creative Cloud
- Kunskaper i något CMS system - WordPress/WooCommerce
- Erfarenhet av SEO
- Erfarenhet av verktyg som Google Analytics, GTM, Excel, Google trends är meriterande


Vid denna rekrytering lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper, då de är avgörande för hur du kommer att lyckas i rollen och företaget. I den här rollen söker vi dig som är kreativ, strukturerad, självgående och initiativtagande. Vi tror att du har en vilja att förbättra deras marknadsföring och ett starkt eget driv att hitta tillvägagångssätt och nya idéer som tar marknadsföringen till nya nivåer. För att lyckas i rollen är det viktigt att man är flexibel, bra på att samarbeta och har en förmåga att prioritera. Självklart bör man också ha en god skrivarförmåga och känsla för färg och form, men det tvekar jag inte på att du har!

Övrig information

Start: Omgående

Omfattning: Heltid (40h/vecka)

Anställningsform: Tillsvidare med 6 månaders provanställning

Placering: Bromma, Stockholm

Sök gärna så snart som möjligt då vi jobbar med löpande urval.

Om Tuxer

Sedan 1991 har de utvecklat kläder för en aktiv livsstil. Du hittar deras varumärke på skidåkare, fjällvandrare och andra som behöver funktionella kläder som tål tuffa tag. De gör också kläder för mer vardagliga äventyr, till exempel hundpromenaden i regnet, cykelturen till jobbet och utflykten med familjen. Oavsett vem du är och vad du gör så ska det finnas Tuxerkläder som håller dig varm och komfortabel. Kläder som håller vad de lovar.

Varumärket styrs idag av grundarens tre söner, och all design och expertis finns inhouse - de håller det inom familjen. För dem är det viktigt att hela tiden vara på tårna för att kunna erbjuda kläder som hjälper människor att vilja vara ute och som håller i flera år.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Wrknest
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 21 mars 2022
  • Ansök senast: 7 september 2022

Liknande jobb


20 november 2024