OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Arbetsbeskrivning
Vill du vara en viktig del i Hallstahammars kommuns arbete för att driftsätta deras nyimplementerade e-handelssystem? Trivs du som bäst när du får kombinera ditt administrativa intresse och mötet med människor både inom och utanför organisationen? Välkommen med din intresseanmälan för tjänsten som e-handelssamordnare!
Hos Hallstahammars kommun välkomnas du till en enhet som kännetecknas av omtanke för varandra. Här får du möjlighet att självständigt driva ditt arbete och samverka med dina kollegor för att möjliggöra bästa lösning för driftsättning av systemet Visma Proceedo. Systemet implementerades i början av 2022 och nu är tanken att du, med hjälp av dina kollegor, ska ta vid för att göra systemet till det självklara valet för organisationens alla medarbetare. Som ny kommer du att få möjlighet att sätta dig in i systemets alla funktioner för att snart kunna föra vidare din kunskap till övrig organisation.
Du kommer att arbeta i nära anslutning till dina kollegor inom ekonomi och upphandling, dels för hantering av fakturor och bokföring och dels kopplat till upphandling av avtal och kontakt med leverantörer. I uppstartsskedet ligger fokus på implementering av systemet och genomförande av tester för att landa i former för den tekniska lösningen. Att underhålla systemet för att säkerställa att avtalen är giltiga, leverantörerna aktuella och verktyget användbart i organisationen är centralt i din roll. Här möjliggör du att medarbetare inom organisationen enkelt kan inhandla nödvändigheter och därigenom frigöra tid att driva Hallstahammars kommuns värdefulla arbete i att leverera välfärd till sina invånare.
För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.
Ansvarsområden
Deltaga och driva arbete i implementering av nytt e-handelssystem Visma Proceedo
Systemadministration i Visma Proceedo inkluderat uppsättning av nya användare och leverantörer
Utbildning av nya användare i Visma Proceedo
Kontakt med nya och befintliga leverantörer
Uppdatering av prislistor
Kontinuerlig uppföljning av avtalsdatabas för att säkerställa giltiga avtal och identifiera behov av förlängning och eventuell ny upphandling
Kvalifikationer
Ett par års erfarenhet av administrativt arbete
Gymnasial utbildning
Grundläggande kunskap i Excel
Flytande svenska i tal och skrift
Meriterande:
Erfarenhet av offentlig upphandling och/eller inköp
Systemvana, exempelvis Visma Proceedo
Vana av fakturahanteringssystem och leverantörskontakter
Goda kunskaper i engelska, både i tal och skrift
Om företaget
Med Bergslagens skogar i norr, Mälaren i söder och med ett rikt kulturarv som omfattar både en lång industrihistoria, ett kungligt slott och unik kulturmiljö kring Strömsholms kanal är Hallstahammars kommun en plats som lockar både besökare och nya invånare. Vi är en växande kommun med 16 600 invånare i en dynamisk region med närhet till såväl natur som storstad. Vi har ett företagsklimat som är bland det bästa i länet och vi levererar en välfärd med hög kvalitet.
Vår vision är att vara en kommun där allt är enkelt och nära, där nytänkande och kreativitet är självklart. Givetvis visar vi ansvar och engagemang för att kunna skapa ett bättre samhälle och miljö för kommande generationer. Kort sagt ska du hitta det goda livet i storstadens närhet i Hallstahammars kommun oavsett om du bor här, driver företag, arbetar i kommunen eller bara är här på tillfälligt besök.
Kontaktpersoner på detta företaget
Daniella Petersen
Cecilia Mannheimer
Emelie Özgun
Pontus Adolfsson
Konsultchef Katja Löfström
Maria Johansson
Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom
Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044