OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Ludvika kommun är en otrolig plats att leva, bo och arbeta i. Som arbetsgivare sträcker vi oss genom ett stort antal yrken. Här arbetar vi alla efter vår värdegrund Lagandan som består av fyra principer: Relationer, Glädje, Lärande och Driv. Den bygger på samverkan och samarbete, en vi-känsla och en vilja att fortsätta utvecklas.
Vi är en del av en stor och komplex verksamhet och arbetar utifrån ett samhällsorienterat perspektiv, med Ludvikabons bästa i fokus. Vi jobbar tillsammans för våra medborgare och chefer i förvaltningar och bolag. Vi drivs av viljan att stödja och se andra växa och utvecklas.
Ludvika kommun har en del av kommunens verksamhet i bolagsform där kommunen har bildat en koncern med det helägda Ludvika kommun Stadshus AB som moderbolag. Bolaget ska på övergripande nivå samordna de kommunala bolagens verksamhet. Motivet för kommunens ägande av bolaget är att ge kommunen en tydlig ägarroll vad gäller bolaget samt möjlighet till strategisk koordination för planering.
ARBETSUPPGIFTER
Har du har ett brinnande intresse för inköps- och upphandlingsfrågor, digitalisering, digital kommunikation och systemutveckling som kommer till nytta så är den här tjänsten något för dig. Ludvika kommun söker nu en e-handelssamordnare med beställarkompetens. I uppdraget som e-handelssamordnare ansvarar du för det fortsatta arbetet med e-handel samt förvalta och utveckla e-handel för hela kommunkoncernen.
Du tillhör redovisningsenheten inom verksamhetsområde ekonomi som består av 15 medarbetare.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
Tillsammans med Inköpscontrollern kommer du att utveckla och hantera kommunkoncernens inköps- och beställarorganisation. Du har förvaltningsansvar för e-handelssystemet Visma Proceedo och i detta ingår bland annat leverantörsanslutning och dialog med e-handelsleverantörer, vara ett stöd till verksamheterna samt hålla i utbildningar.
Du ansvarar för fakturaflödet i e-handelssystemet och arbetar aktivt med att förbättra och automatisera kommunens fakturaflöden. Arbetsuppgifterna kan förändras över tid och vid behov kan man även behöva täcka upp för andra kollegor inom verksamhetsområdet.
KVALIFIKATIONER
Vem är det vi letar efter?
Vi söker dig som har högskoleutbildning med inriktning ekonomi eller annan utbildning och erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig.
Vi söker dig som har erfarenhet av arbete med e-handel och elektroniska beställningsprocesser, från behov till betalning, och erfarenhet av att driva projekt i syfte att utveckla och effektivisera inköpsprocesser. Du ska även kunna utbilda/ informera i inköpsfrågor Du har sedan tidigare erfarenhet och kunskap inom lagen om offentlig upphandling och arbetat med beställarkompetens. Du är noggrann, strukturerad och analytisk i ditt arbete. Du gillar att ta initiativ och vill bidra till verksamhetsutveckling.
Då rollen kräver många kontakter både inom och utanför kommunen, ställs höga krav på din samarbetsförmåga och skapandet av goda relationer. Rollen kräver också hög servicekänsla och en pedagogisk skicklighet. Du trivs med att jobba både självständigt och team. Du kommer ha nära samarbete men koncernens inköpscontroller. Du har bra kunskaper i svenska, i både tal och skrift. Du ska obehindrat kunna arbeta med IT- verktyg och program, t.ex. MS Officepaketet.
Meriterande
Det är meriterande om du har arbetat med kravställande i upphandling kopplat till e-handel och om du har arbetat i en politiskt styrd organisation. Har du dessutom erfarenhet av leverantörsanslutning och e-fakturastandarder samt erfarenhet av samordningsarbete i e-beställningssystemet Proceedo eller likvärdigt system är det ännu bättre. Arbetet innebär många kontakter både inom Ludvika Kommun men även med våra leverantörer, vilket innebär att du är utåtriktad och kan skapa förtroende och goda relationer. Du har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och trivs med att arbeta i en stöttande och supporterande roll. I arbetet har du lätt för att anpassa dig till ändrade förutsättningar och du planerar, organiserar och prioriterar dina uppgifter på ett effektivt sätt. Vi värdesätter därför att du är prestigelös och delar med dig av erfarenheter, en positiv inställning och får fram det bästa ur dina kollegor och samarbetsparter. Vi lägger stor vikt vid de personliga egenskaperna.
Vi ser det som meriterande om du tidigare har arbetat med redovisningsfrågor inom offentlig sektor
Anställningsform: Tillsvidareanställning
Omfattning: Heltid
Arbetstid: Dagtid
Tillträde: Efter överenskommelse
Antal platser: 1
Upplysningar:
Redovisningschef: Christer Karlsson 0240-860 53.
christer.karlsson2@ludvika.se
Inköpscontroller: Maria-Theresé Westerlund 0240-860 88
maria-therese.westerlund@ludvika.se
Arbetstagarorganisation: Representant Maria-Theresé Westerlund
Ansökan
Välkommen med din ansökan med CV och personligt brev senast 28 februari 2023. Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem. Vi undanber oss all hjälp från rekryteringsföretag.