e-handelssamordnare

Arbetsbeskrivning

Tillträdesdag: Snarast eller enligt överenskommelse Lunds universitet är ett av Europas ledande universitet. Här förenas tradition med dynamisk utveckling och spetskompetens. Vår breda verksamhet omfattar utbildning och forskning inom teknik, naturvetenskap, juridik, samhällsvetenskap, ekonomi, medicin, humaniora, teologi, konst, musik och teater. Närmare 38 000 studenter läser vid universitetet, som har ca 5 300 anställda främst i Lund, Malmö och Helsingborg. Universitetet är invald medlem i de framstående internationella nätverken League of European Research Universities (LERU) och Universitas 21 och en av tolv högskolor inom Øresundsuniversitetet. Vi samverkar även med många andra universitet och forskningscentra över hela världen. Lunds universitet påbörjade 2006/07 införandet av ett system för elektronisk inköps- och fakturahantering. Den elektroniska fakturahanteringen är införd och vi håller nu på med att implementera delen för elektroniska inköp/beställningar. Vi söker nu en drivande och entusiastisk person som kan delta i den fortsatta uppbyggnaden av elektroniska inköp/beställningar. De totala årliga inköpen av varor och tjänster uppgår till mer än 1 miljard kronor och verksamheternas behov sträcker sig över ett brett spektrum, omfattande exempelvis kemikalier, laboratorieartiklar, resor, kontorsmateriel, möbler, vetenskaplig litteratur etc. Befattningen är placerad vid Inköp och Upphandling, universitetets centrala upphandlingsfunktion som består av sju personer. Dina arbetsuppgifter Arbetet innebär anslutning av leverantörer till systemet, kontakter med inköpare i verksamheten och medverkan till utveckling av arbetsmetoder och rutiner m.m. I arbetet ingår även att ge stöd och service till verksamheten, marknadsföra systemet för elektroniska beställningar och universitetets övriga ramavtal, medverka till att effektivisera inköpsprocesser, följa upp och sammanställa underlag för hur verksamheten följer avtal och använder e-inköp etc. För varje leverantör som ansluts följer en period av uppföljning/bevakning av flödet från inköp till faktura för att se att allt fungerar. Arbetet som e-handelssamordnare sker i nära samarbete med de fem upphandlarna i gruppen. Din bakgrund Vi ser gärna att du har .Utbildning inom inköp/försäljning och gärna inom upphandling, ekonomi och/eller juridik .Erfarenhet av arbete i inköpsfunktion/försäljningsorganisation och med ekonomisk uppföljning .Vana vid system för elektroniska inköp/beställningar och då gärna Visma Proceedo .God förmåga till processtänkande och kommunikation i tal och skrift, samarbetsförmåga, flexibilitet samt mycket god dator- och systemvana .Förmåga att arbeta självständigt och att ta ansvar .Det är bra om du har erfarenhet av och tycker det är inspirerande att prata inför grupp eftersom det kan bli aktuellt för dig att hålla utbildningar och medverka vid presentationer och leverantörsmässor Egenskaper Du är utåtriktad, handlingskraftig, serviceinriktad, resultatorienterad och kan arbeta såväl i grupp som enskilt. Vi har börjat utreda hur inköps- och beställarfunktionerna i verksamheten bäst ska bedrivas i framtiden. Det är därför viktigt för oss att du är flexibel i din yrkesroll och beredd att använda din kompetens på olika sätt efterhand som verksamheten utvecklas och förändras. Det kommer givetvis att ges tillfällen till kompetensutveckling. För den som tycker om utmaningar och möjligheten att få vara med och påverka sitt framtida arbetssätt är detta en ypperlig möjlighet.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Lunds Universitet
  • 1 plats
  • Heltid
  • Publicerat: 18 november 2008
  • Ansök senast: 15 december 2008

Liknande jobb


Kundorder och Produktionsplanering

Kundorder och Produktionsplanering

22 december 2024

Aftermarket Specialist

Aftermarket Specialist

12 december 2024

Reservdelsansvarig till Geomek

Reservdelsansvarig till Geomek

3 december 2024