E-handelssamordnare

E-handelssamordnare

Arbetsbeskrivning

Vill du vara med och skapa framtidens Karlstad? Hos oss i koncernen Karlstads kommun kan du göra skillnad på riktigt.
Här är varje medarbetare en viktig del i helheten och tillsammans hjälps vi åt att förverkliga vår vision om hållbar tillväxt och god livskvalitet. Kom och väx med oss!

Kommunledningskontoret arbetar med att leda, utveckla, styra, stödja och följa upp verksamheten i koncernen Karlstads kommun. Allt för en bra utveckling för oss som redan lever och bor här och för framtida Karlstadsbor. Vi är cirka 220 medarbetare som tillsammans fokuserar på strategisk och hållbar tillväxt, ofta i samverkan med näringsliv och andra delar av samhället. Vi arbetar bland annat med ekonomi, juridik, upphandling, HR, kommunikation och IT.

Upphandlingsavdelningen består av 8 medarbetare inklusive upphandlingschef. Vi leder, samordnar och utvecklar koncernens Karlstads kommuns inköpsverksamhet och vårt uppdrag är att genomföra upphandlingar av varor, tjänster och verksamhetsentreprenader. I uppdraget ingår även att förvalta avtal, möjliggöra effektiva inköp samt biträda kommunens förvaltningar och bolag med kvalificerad rådgivning i frågor som rör upphandling, inköp och avtal.

Kommunen står inför att anskaffa och införa systemstöd för beställning, och målet är att beställningar av varor och tjänster ska genomföras i form av e-handel.
Vi söker nu en e-handelssamordnare till upphandlingsavdelningen.



ARBETSUPPGIFTER
Vi söker dig som vill driva e-handelsarbetet framåt självständigt och tillsammans med kollegorna på upphandlingsavdelningen. I steg ett genom att projektleda införandet av ett elektroniskt systemstöd för beställare där anskaffning och införande av system ingår och i steg två genom att vara spindeln i nätet i den dagliga driften av kommunens e-handel.

I ditt uppdrag kommer du att:
• Säkerställa så rätt krav ställs avseende e-handel i våra upphandlingar.
• Tillsammans med avtalsansvariga löpande implementera nya avtal i e-handelssystemet och förvalta de redan befintliga avtalen i systemet
• Ansvara för behörighetshantering och användarhantering
• Ge stöd, utbildning och support till koncernens beställare
• Samordna, utveckla och ha ett övergripande utbildningsansvar för e-handeln inom koncernen
• Samverka med redovisningsavdelningen och utveckla arbetsmetoder och rutiner i syfte att nå ökad avtalstrohet och en kvalitetssäkrad process.
• Arbetet innebär både interna och externa kontakter på medarbetar- och chefsnivå.
• En viktig uppgift är att se till att våra leverantörer är anslutna på bästa sätt utifrån ett beställarperspektiv och att vi får ett högt användande av systemet.


KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har en akademisk eller annan eftergymnasial utbildning, företrädesvis inom ekonomi eller systemvetenskap, alternativt likvärdig kunskap förvärvad på annat sätt. Vi ser gärna att du arbetar med e-handel idag och det är meriterande om du innehar kunskap om SFTI:s standardiserade affärsprocesser.

Uppdraget passar dig som har förmåga till helhetssyn och att se frågor i ett större perspektiv. Du är pedagogisk och känner dig bekväm i att prata inför grupp. Du har hög känsla för service och förmåga att skapa och bibehålla goda relationer till din omgivning. Du trivs både i en självgående roll och i att samarbeta med andra. I förhållande till dina arbetsuppgifter tar du både initiativ och ansvar och driver arbetet framåt. Du är noggrann och har förmåga att planera och prioritera arbetet på ett effektivt sätt.

Arbetet kräver att du har god dator- och systemvana samt god förmåga att uttrycka dig på svenska i både tal och skrift.


ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och förenkla kommunikationen med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Kontaktpersoner på detta företaget

Chef Kontaktcenter Ann Salomonsson
054-540 10 62
Gruppchef Monica Bergergård
054-540 80 54
IT-chef/CIO Inge Hansson
054-540 12 13
Qtym Peter Finell
054-14 18 08
KS ordförande Per-Samuel Nisser
070-689 39 39
KS vice ordförande Lena Melesjö Windahl
070-543 71 32
Kommunalråd Peter Kullgren
070-532 77 00
Upphandlingschef Jerker Bäckström
054-540 10 50
Upphandlingskonsult Pär-Åke Andersson
054-540 10 51
Enhetschef Lotta Wahlén
054-540 12 02

Sammanfattning

Besöksadress

Kontaktcenter, Västra Torggatan 26 Karlstad
None

Postadress

Stadshuset, Drottninggatan 32
Karlstad, 65184

Liknande jobb


22 november 2024

Upphandlare/inköpsstrateg sökes till Ljusdals kommun

Upphandlare/inköpsstrateg sökes till Ljusdals kommun

22 november 2024

22 november 2024

22 november 2024