e-handelssamordnare

e-handelssamordnare

Arbetsbeskrivning

Upphandlingsavdelningen och inköpsenheten

Ta chansen att söka tjänsten som e-handelssamordnare hos oss!
Vi söker dig som drivs av att få ta stort eget ansvar och som har förmågan att se möjligheter i förändringar. Hos oss får du inte bara ett roligt jobb och trevliga kollegor, du får också möjlighet att göra skillnad för många människor.
Sök idag och bli en central del av vårt viktiga arbete!

Uppsala är med sina över 235 000 invånare Sveriges fjärde största stad och kombinerar den stora stadens puls med den mindre stadens närhet och intimitet. Kommunen är bland Sveriges snabbast växande och ligger mycket bra geografiskt placerad med kort avstånd till Arlanda och endast 30 minuters pendlingsväg till Stockholm.

Uppsala kommun köper varor och tjänster för flera miljarder kronor varje år. Ett effektivt, affärsmässigt och strategiskt upphandlingsarbete är därför ett viktigt verktyg för att uppfylla kommunens mål och bidra till en ekonomisk och social och ekologisk hållbar utveckling.

Vi på Avdelning Upphandling ansvarar för kommunens ramavtal samt objektsspecifika upphandlingar. Vi består idag av ca 70 medarbetare fördelat på två upphandlingsenheter samt en enhet för inköp och enheten för logistik. Denna tjänst är placerad på enheten för inköp. Upphandlingsavdelningen stöttar även de kommunala bolagen.

Hos oss arbetar du i vårt nya stadshus med stadens bästa pendlarläge precis intill centralstationen i Uppsala - 30 minuter från Stockholm. Vi arbetar i aktivitetsbaserad miljö och erbjuder flexibla arbetstider med möjlighet att arbeta både på plats och på distans.

Mer information om upphandlingsavdelningen hittar du här: Upphandling (https://www.uppsala.se/foretag-och-arbete/leverantor-och-utforare/upphandling/)

Ditt uppdrag
Som en av två e-handelssamordnare vid Uppsala kommun hanterar du inköpsprocessen i e-handelssystemet Visma Proceedo. Kommunen har en väl fungerande e-handelsprocess sedan några år tillbaka.

Du kommer att arbeta med nya leverantörsanslutningar och underhåll av befintliga leverantörer. När en upphandling är klar består ditt arbete av att ansluta leverantörsavtalet på bästa sätt i samarbete med upphandlare, leverantör och verksamhet. I arbetet ingår även daglig drift som t.ex. inläsning av kataloger, skapande av formulär, hantering av integrationer samt leverantörskontakter. I rollen ingår även att bidra till utveckling av e-handelslösningen. E-handelssamordnarna har ett nära samarbete med upphandlarna och övriga roller på enheten då vi ständigt arbetar med att utveckla och effektivisera den digitala inköpsprocessen.

En framgångsfaktor för e-handel är att skapa goda kontakter med verksamheten internt, men även med Uppsala kommuns leverantörer, varför det är viktigt att du har god samarbetsförmåga och social kompetens. Arbetsuppgifterna utförs utifrån bestämda rutiner men möjlighet finns att påverka och utveckla arbetssättet.

Du förväntas också delta i inköpsenhetens utvecklingsarbete tillsammans med övriga medarbetare.

Din bakgrund
Vi söker dig som har högskoleexamen med relevant inriktning alternativt likvärdig kunskap förvärvad på annat sätt. Du behöver ha erfarenhet av inköp och det är meriterande om du har
erfarenhet av e-handel samt erfarenhet av e-handelssystemet Visma Proceedo.

Du behöver ha god dator- och systemvana och mycket god förmåga att uttrycka dig på svenska i tal och skrift. Det är bra om du har kunskap om LOU, lagen om offentlig upphandling.

Som person har du förmåga till helhetssyn och att se frågor i ett större perspektiv.
Du tar initiativ och sätter igång aktiviteter för att uppnå resultat. Vi ser också att du har en god pedagogisk förmåga och förståelse för människors olika förutsättningar att ta till sig kunskap.
Sist men inte minst så tar du ansvar och driver ditt arbete framåt för att nå resultat.

Upplysningar
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen, kontakta: Malin Klevebrand, enhetschef, 018-727 10 43

Facklig företrädare: SACO, Maria Persson, 018-727 24 24
Vision, Liselotte Ehn, 018-727 49 49.

Har du frågor gällande registrering av din ansökan, kontakta enheten för kompetensförsörjning: 018-727 23 30

I din ansökan ska du ange medborgarskap. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du också kunna styrka att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen.

Om vår organisation
Välkommen till kommunledningskontoret. Här jobbar du tillsammans med medarbetare på staber för kommunikation, HR, IT, ekonomi och fastighet samt avdelningarna kvalitet och planering, hållbarhet, trygghet, säkerhet och beredskap, kansli samt enheten för omvärld och ledningsstöd. På kommunledningskontoret ligger även organisationerna för näringsliv och destination samt gemensam service. Kommunledningskontoret är länken mellan våra förtroendevaldas beslut och kommunens alla verksamheter. Vårt uppdrag är bland annat att samordna och driva övergripande frågor inom demokrati, samhälls- och näringslivsutveckling samt ekologisk och social hållbarhet.

Mer information om vår organisation hittar du på uppsala.se (https://www.uppsala.se)
Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

Dina personuppgifter kommer att användas för att administrera din ansökan inom Uppsala kommun.

Kontaktpersoner på detta företaget

Kajsa Angerdal Skoglund

Christoffer Nilsson

Margareta Svenningsson

Maria Eriksson
+46 73 944 50 95
Jonatan Svensson
+46 72 074 20 43

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Uppsala kommun
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 29 juni 2022
  • Ansök senast: 31 juli 2022

Besöksadress

Kungsängsvägen 27
None

Postadress

HR Center
Uppsala, 75375

Liknande jobb


Trafikhandläggare till Mönsterås Kommun

Trafikhandläggare till Mönsterås Kommun

21 november 2024

21 november 2024

GR söker processledare e-arkiv

GR söker processledare e-arkiv

21 november 2024