OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du tidigare arbetat med inköp eller ekonomi och söker nu nya utmaningar? Då har vi tjänsten för dig! Vi söker nu en e-handelssamordnare till vår kund SLU Ekonomiavdelningen. Tjänsten är på heltid med förväntad start den 17 oktober. Uppdraget kommer att pågå i 6 månader, med eventuell möjlighet till direktanställning för rätt person.
Under uppdraget kommer du bli anställd som en av våra uppskattade konsulter. Urval och intervjuer sker löpande, tveka därför inte att skicka in din ansökan redan nu!
Om tjänsten
Ekonomiavdelningen vid SLU ansvarar för processerna in- och utbetalningar, finansiell redovisning samt inköp. De ger också ekonomi- och controllerstöd till verksamheter inom universitetsadministrationen vid SLU, samt ansvarar för SLUs stiftelseförvaltning. Ekonomiavdelningens mål är bland annat att säkerställa en tillförlitlig och rättvisande redovisning samt effektiva och säkra ekonomiadministrativa processer. SLU:s inköpsenhet ansvarar för e-handel och upphandlingsprocessen vid SLU.
Dina arbetsuppgifter i huvudsak
Som e-handelssamordnare kommer du att arbeta med inköpsprocesser i e-handelsbeställningssystemet Visma Proceedo. Du kommer även att arbeta med nya leverantörsanslutningar och underhålla befintliga leverantörer. Vid nya upphandlingar kommer du att lägga upp avtal i Proceedo, för vissa produktgrupper kommer du att hantera kataloger och arbeta med den löpande förvaltningen i systemet. Du kommer tillsammans med e-handelsteamet att arbeta nära upphandlarna.
I arbetet kommer du att hålla kontakt med leverantörer på SLU och se till att dessa är anslutna till systemet, men även ha kontakt med övriga medarbetare på SLU och ge support. Du kommer också att arbeta med att hålla avtalsbasen för SLU uppdaterad och delta i utvecklingsarbetet.
Vem är du?
Vi söker dig som har en akademisk högskoleutbildning inom ekonomiområdet och/eller har erfaren av att arbeta inom inköp eller ekonomi. Du har sedan tidigare erfarenhet av samordningsarbete i e-beställningssystemet Proceedo eller likvärdigt system. Har du erfarenhet av att arbeta på universitet eller högskola är det meriterande. Likaså om du utbildat verksamheter i användandet av e-beställningssystem. Vidare har du en god systemvana och kan snabbt sätta din in i nya system. Du har tidigare arbetat i Excel och har goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift.
Som person är du lösningsorienterad, sätter dig snabbt in i arbetsuppgifterna och strävar alltid efter förbättring. Du har lätt för att skapa goda kontakter, har en god samarbetsförmåga och god social kompetens. Vidare är du ansvarstagande, noggrann och lägger stor vikt vid att hålla deadlines. För denna roll lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper.
Om verksamheten
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.
Kontaktpersoner på detta företaget
Emma Gustafsson
Frida Aronson
Anna Holm
Asaad Amaya
Anne Wegar
Asaad Amaya
Frida Aronson
Jannica Chinos
Sandra Westman
sandra.westman@poolia.se
Amanda Hedqvist
amanda.hedqvist@poolia.se