E-handelssamordnare sökes till Stenungsunds kommun

E-handelssamordnare sökes till Stenungsunds kommun

Arbetsbeskrivning

Stenungsund, det goda samhället med framtidstro och utveckling med människan och naturen i centrum.

Stenungsunds kommun är en expanderande kustkommun med ca 27 000 invånare, ett starkt näringsliv, boendemiljöer nära havet och goda kommunikationsmöjligheter. Kommunen har ett välutvecklat kultur- och föreningsliv samt bra förutsättningar för friluftsliv och rekreation. Helhet, öppenhet, delaktighet och insyn är kommunens ledord.

Kommunens vision är att vi ska bli 35 000 invånare år 2035. Stenungsunds kommun ingår i Göteborgsregionens kommunalförbund som är ett forum för samarbete och erfarenhetsutbyte samt i ett antal andra mellankommunala samarbeten.

Kommunen är organiserad i en förvaltning med fyra sektorer. I sektor stödfunktioner ingår bland annat ekonomi, personal, administration, kommunikation, service samt kommunövergripande specialister. Stödfunktionernas uppdrag är att underlätta för kommunens sektorer att fokusera på sin verksamhet.

Upphandlingsenheten tillhör ekonomifunktionen. Upphandlingsenheten ansvarar för att kommunens samtliga inköp sker på ett korrekt sätt och bistår kommunens verksamheter med stöd i alla frågor som rör inköp och upphandling. Enheten ansvarar även för controllerfrågor avseende avtal.

ARBETSUPPGIFTER
Vill du vara med och påverka Stenungsunds kommuns inköpsprocesser så att varje skattekrona används på bästa sätt vid inköp av varor och tjänster?

Vi söker en drivande och initiativrik e-handelssamordnare med stort intresse för utvecklingsarbete. Målet med vår e-handel är ökad avtalstrohet, en effektivare och kvalitetssäkrad inköps- och faktureringsprocess samt förbättrade möjligheter för uppföljning och analys.

I rollen som e-handelssamordnare är du en viktig del i helheten och ansvarar för att framgångsrikt förvalta och för att, både självständigt och tillsammans med andra, utveckla och effektivisera den digitala inköpsprocessen. Du kommer att ansvara för samordning gällande e-handel, trendspaning och utveckling.
Din stödjande och rådgivande roll förutsätter att du är flexibel, lyhörd, ödmjuk samt är pedagogiskt lagd. Du är också serviceinriktad och kan skapa förtroende och goda relationer internt och externt.

Du kommer att tillhöra en upphandlingsenhet som består av 10 medarbetare och som kännetecknas av utveckling, nytänkande och ständiga förbättringar. Som E-handelssamordnare i Stenungsunds Kommun så finns det stor möjlighet till delaktighet och personlig utveckling.

I rollen som e-handelssamordnare kommer du bland annat att:
• Säkerställa att rätt krav ställs avseende e-handel i våra upphandlingar
• Ansluta och integrera i syfte att öka produkt- och tjänsteutbudet
• Ansvara för behörighetsadministration
• Identifiera och prioritera avtalsområden för till e-handel samt kontinuerligt arbeta
med våra leverantörer
• Ansvara för att bibehålla/öka kvaliteten på e-handelns innehåll, exempelvis att
produktinformation och priser är korrekta samt minimera driftstörningar
• Samverka med vår avtalscontroller och upphandlare för att utveckla arbetsmetoder
och rutiner i syfte att nå ökad avtalstrohet och kvalitetssäkrade processer
• Analysera inköpsbeteenden i syfte att öka beställarkompetens och avtalstrohet
• Tillsammans med övriga medarbetare på enheten bidra till att strategiskt utveckla,
effektivisera och kvalitetssäkra kommunens inköps- och arbetsprocesser
• Ge utbildning och support i e-handelsfrågor till kommunens verksamheter
• Taktiskt ansvar som innebär att du har fullständig kontroll på alla flöden och beslutar
om eventuella åtgärder för att hålla hög kvalitetsnivå på systemet
• Omvärldsbevaka branschen och ta fram förbättringsförslag för systemets och
beställarnas bästa

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har:
• Högskoleutbildning inom E-handel eller motsvarande erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som relevant för tjänsten.
• Erfarenhet av E-handel och elektroniska inköpsprocesser.
• Förmåga till helhetssyn och att se frågor i ett större perspektiv.
• En strukturerad, noggrann och analytisk förmåga.
• Hög kommunikativ förmåga i både tal och skrift.
• B-körkort.

Övrigt meriterande:
• Erfarenhet av E-handelsverktyget Visma Proceedo.
• Erfarenhet från att arbeta i en politiskt styrd organisation.
• Kunskap om upphandlingslagstiftningarna.

ÖVRIGT
Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Uppgifterna behandlas och sparas enligt personuppgiftslagen.

Varmt välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Upphandlingschef Ida Sundvakt
0303-732670
Enhetschef Måltid Anna Wejdin
0303-738625
Enhetschef Helena Maxon
0303-732583
Enhetschef medborgarservice Catrine Lindberg
0303-73 80 48

Sammanfattning

Besöksadress

44482 Stenungsund
None

Postadress

Strandvägen 15
Stenungsund, 44482

Liknande jobb


21 november 2024

Vikariat - Upphandlare sökes till Laholms kommun

Vikariat - Upphandlare sökes till Laholms kommun

21 november 2024

Entreprenadupphandlare

Entreprenadupphandlare

20 november 2024

E-handelsansvarig, Solna stad

E-handelsansvarig, Solna stad

20 november 2024