E-handelssamordnare till inköpsenheten på Naturvårdsverket

E-handelssamordnare till inköpsenheten på Naturvårdsverket

Arbetsbeskrivning

Vill du vara med på vår utvecklingsresa? Vi på inköpsenheten utökar vårt stöd till verksamheten och har nyligen fått ansvar för förvaltning och utveckling av myndighetens e-handel. Vi behöver därför förstärka med en e-handelssamordnare som tillsammans med övriga medarbetare kan fortsätta utveckla vårt inköpsarbete. Du kommer framför allt arbeta med e-handel på taktisk nivå för effektiva beställningar och god kontroll över våra inköp.
Inköpsenheten, som tillhör förvaltningsavdelningen, driver och genomför upphandlingar i nära samarbete med verksamheten samt bistår i inköpsfrågor. Majoriteten av våra upphandlingar avser konsult- och IT-relaterade tjänster. Vi arbetar också med att införa kategoristyrning och köper in myndighetens behov av IT-produkter och ergonomiska hjälpmedel. Naturvårdsverket har infört e-handel inom några inköpsområden och har som ambition att de flesta inköpen ska ske via e-handel för att bl a säkerställa effektivitet och spårbarhet.
Vi förväntar oss att du kommer till oss med fullt fokus och en vilja att bidra och i gengäld erbjuder vi dig trevliga och positiva kollegor och en mycket bra arbetsplats där vi helhjärtat arbetar med att förbättra miljön för nuvarande och kommande generationer.
Dina arbetsuppgifter
Du kommer att arbeta i en varierande roll i en mycket spännande verksamhet.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter blir att driva det fortsatta införandet och utvecklingen av e-handeln. I dialog med upphandlare, beställare och övriga verksamheten tar du fram planen för det fortsatta införandet, identifierar de avtal och leverantörer som ska inkluderas i e-handeln och på vilket sätt inköpen ska ske
Du utvecklar och förvaltar styrande dokument, processer och mätetal kopplat till e-handel och delta i arbetet med att integrera e-handel med övrigt inköpsarbete, såsom kravställning, avtalsförvaltning och ekonomisk uppföljning. Du kommunicerar, förankrar, utbildar och följer upp inom e-handelsområdet och blir också involverad i övriga utvecklingsarbetet på enheten
Du projektleder implementation av avtal i Naturvårdsverkets e-handelssystem (där vi för närvarande använder Visma Proceedo via Statens Servicecenter) samt övrig administration kring detta
Arbetet bedrivs tillsammans med andra kollegor, med olika kompetenser, inom enheten och övriga myndigheten samt gentemot våra leverantörer. Du arbetar särskilt nära de av dina enhetskollegor som sätter upp e-handelsformulär i systemet och ansluter leverantörer samt arbetar med spendanalyser.

Din kompetens
Vi söker dig som har:
Flerårig erfarenhet av att praktiskt ha lett/samordnat införandet av e-handel i en organisation med initialt låg e-handelsmognad
Erfarenhet av projektledning och processinriktat arbete
En akademisk utbildning inom exempelvis ekonomi, juridik, teknik eller motsvarande, alternativt likvärdiga kunskaper förvärvade på annat sätt t ex yrkeshögskoleutbildning inom upphandling/inköp
God datorvana och kunskap inom Office 365 som arbetsverktyg, främst word och excel.

Det är meriterande att ha erfarenhet av:
E-handel via Visma Proceedo
E-handel i offentlig sektor
Att ha infört e-handel i annan verksamhet med stor andel tjänsteinköp
Att ha hanterat anslutningar mellan e-handelssystem och avtal i digitala upphandlingsverktyget TendSign

Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet då arbetet innebär många kontakter inom myndigheten. Du är handlingskraftig och självgående och har förmåga att planera, driva och följa upp myndighetens arbete med att utveckla e-handeln där du arbetar systematiskt och effektivt. Du har god kommunikativ och pedagogisk förmåga och har lätt för att bygga goda relationer med dina kollegor på inköpsenheten, beställare ute i organisationen och leverantörer. Du bidrar gärna med och verkställer nya idéer och lösningar där du utgår från verksamhetens behov och förutsättningar.
Om anställningen
Anställningen är en tillsvidareanställning på heltid med tillträde snarast eller enligt överenskommelse. Anställningens placering är i Stockholm eller Östersund.
Vi tillämpar sex månaders provanställning och individuell lönesättning. Vi eftersträvar jämställdhet och mångfald på arbetsplatsen och ser gärna sökanden med olika bakgrund och erfarenheter.
Självklart delar du vår värdegrund lyhörd, professionell och offensiv.
Ansökan
Välkommen med din ansökan senast den 17 maj 2022.
Kontakt
Vill du veta mer om anställningen är du välkommen att kontakta följande personer via växeln, tel.nr. 010-698 10 00.
Anna Nygård, chef för Inköpsenheten
Kontaktpersoner för Saco och ST.
Om Naturvårdsverket
Naturvårdsverket driver och samordnar arbetet för en god livsmiljö tillsammans med andra. Vi bygger vårt arbete på kunskap och visar på möjligheter för en hållbar utveckling. Vi är en miljömyndighet som arbetar på uppdrag av regeringen. Naturvårdsverket ansvarar för frågor som handlar om klimat och luft, mark, biologisk mångfald, förorenade områden, kretslopp och avfall, miljöövervakning samt miljöforskning.
Naturvårdsverket eftersträvar en arbetsplats präglad av jämställdhet och mångfald. Vi ser att medarbetare med olika bakgrund och erfarenheter är en viktig förutsättning för detta.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring och undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Naturvårdsverket Östersund Östersund
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 26 april 2022
  • Ansök senast: 17 maj 2022

Postadress

Forskarens Väg 5
Östersund, 83140

Liknande jobb


Upphandlare

Upphandlare

23 december 2024

Upphandlare - vikariat

Upphandlare - vikariat

20 december 2024

Upphandlingskonsult sökes till uppdrag i Stockholm!

Upphandlingskonsult sökes till uppdrag i Stockholm!

17 december 2024

17 december 2024