OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Uddevalla kommun
Liv, lust och läge blir livskvalitet i Hjärtat av Bohuslän! Allt fler människor och företag upptäcker Uddevalla som en attraktiv plats att bo och leva i. Kommunen växer stadigt och har idag dryga 52 000 invånare. Uddevalla har med sin placering vid hav, skog och fjäll en omväxlande och vacker natur.
Handeln är stark och kommunen har ett rikt näringsliv som präglas av småföretagande och samverkan. Uddevalla kommun är i ett expansivt skede och de närmsta åren sker stora etableringar inom handel samt satsningar för att bli ett maritimt centrum.
Beskrivning
Vår nuvarande e-handelsutvecklare kommer att vara föräldraledig under ett år varför vi söker en vikarie för henne. Tjänsten finns inom upphandlingsenheten inom kommunledningskontorets ekonomiavdelning.
Arbetsuppgifter
På upphandlingsenheten jobbar du med vårt affärssystem Raindance och då främst i de olika delarna inom e-handel, leverantörsreskontra inkl. intern och extern fakturahantering på övergripande nivå samt utbildar och supportar interna och externa kontakter.
Hösten 2014 rullar vi ut de sista delarna av Raindance (som nu är helt driftsatt) och vi tänker oss att du bl. a. ska arbeta med att införa elektronisk rekvisition mot utvalda leverantörer. Du arbetar löpande med att säkra att data från ”våra” delar av systemet presenteras och bokförs korrekt i våra olika rapporter för uppföljning och analys. Du påbörjar arbetet med nya ”e-bladet” – en rapport som visar olika nyckeltal kring betalningsdisciplin, antal e-order/e-fakturor, avtalstrohet m.m. Du kommer att ha mycket kontakt med hela organisationen i form av supportfrågor samt hålla utbildningar inom området för större och mindre grupper. Därutöver finns ett antal ytterligare uppgifter som vi kan berätta mer om vid ett möte.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har en lämplig eftergymnasial utbildning samt erfarenhet av att arbeta självständigt med e-handel, inköp eller ekonomi. Du är självgående och avslutar det du påbörjat. Du är lyhörd och kan omsätta förvaltningarnas idéer till hur vi kan arbeta i affärssystemet i praktiken.
Det är en merit om du har arbetat med e-handelssystem inom offentlig eller privat sektor.
Tid
Vikariatet är på heltid från 15 juni 2014 till 30 juni 2015. Vi ser gärna att du kan börja hos oss på deltid från april och omfattning på detta kan vi komma överens om när vi ses.
Välkommen med din ansökan samt löneanspråk senast 2014-03-19.
Vi arbetar aktivt med mångfald för att tillvarata de kvaliteter som sökande med olika bakgrund har.
Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Kontaktpersoner på detta företaget
E-handelsutvecklare Annika Larsson,
0522–69 62 91, annika.larsson @uddevalla.se
Ekonomichef Kenneth Erlandsson,
0522–69 60 03, kenneth.erlandsson@uddevalla.se
SKTF
0522-69 60 00