OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du en stjärna på att förstå olika kunders behov och drivs av att hjälpa människor och ge bästa möjliga service, inkl. det där lilla extra som gör skillnad?
Om Gotain:
Vi söker dig som brinner för försäljning och kundservice, som kan kombinera relationsskapande med affärer och som med stort engagemang vill bli en del av ett ungt, kundcentrerat e-handelsföretag.
Sen starten 2018 har vi växt ordentligt och 2020 med på listan över topp 20 snabbast växande e-handlaren i Sverige, och vi har inga planer på att sakta ner. Vi är på en otroligt spännande resa och söker medarbetare som vill fortsätta utvecklas i sitt jobb och vara med och göra oss till ett bättre bolag för både kollegor och kunder.
Om rollen:
I rollen som operativ teamleader inom sälj och kundservice är dina viktigaste uppdrag att motivera och inspirera dina kollegor och medarbetare till att växa och utvecklas samt att omsätta och optimera våra processer inom sälj och kundservice.
Tjänsten som teamleader består av 50% operativt arbete som kundrelationsansvarig och 50% av arbetstiden består av teamledararbete, detta innebär bland annat att:
Koordinera det dagliga arbetet i ditt team
Skapa målsättningar för att ge kunder ett snabbt och professionellt bemötande
Coacha och utveckla medarbetare i teamet
Förbereda och redovisa statistik
Rapportering för uppföljning
Du ansvarar för den operativa driften av sälj och kundservice, vilket innebär att leda, fördela och följa upp de dagliga arbetsuppgifterna utifrån företagets fastställda mål.
I din roll som kundrelationsansvarig på Gotain är ditt mål att hela tiden förbättra relationen med våra kunder genom hela kundresan. Oavsett om de har frågor, vill lägga en beställning eller redan har fått hem sina produkter ska det vara enkelt, personligt och tryggt att kommunicera med oss, oavsett kanal (mail, chatt, telefon och sociala medier).
Du är ytterst ansvarig för alla kundärenden och kommer även fungera som en stöttepelare för övriga teamet i dessa frågor.
Trivs du att arbeta administrativt, noggrant, strukturerat och serviceinriktat? Samtidigt som du är coachande, stöttande, prestigelös och ansvarstagande? Då kan det vara dig vi söker som operativ Team Leader!
Att jobba på Gotain:
På Gotain jobbar man på från ett stilistiskt showroom beläget i centrala Stockholm. Utöver underbara gardiner hittar man här ett gäng härliga kollegor som jobbar hårt för att nå våra mål och ställer upp för varandra. Vi har alla ett stort intresse för inredning och stil, men det är inget tvång att du har det.
Vi tar våra våra roller på stor allvar och ger inte upp om vi springer på problem. Vi lär oss av det och gör bättre nästa gång. Vi utvecklar våra processer för att bli effektivare och duktigare. Vi är prestigelösa, gör det som behöver göras och ber om hjälp när vi behöver det.
Vi tror att du som söker har samma inställning
Förväntningar och möjligheter:
Vi förväntar oss att du som söker har tidigare erfarenhet av teamansvar, kundservice och sälj. För oss betyder det att du:
Är naturlig och trygg i samtal med kund, oavsett kanal.
Förstår vikten av långsiktiga kunder och dess lojalitet.
Är van att balansera service och affärsmannaskap.
Drivs av att lösa kundärenden effektivt och alltid på ett snyggt sätt
Kan motivera och inspirera dina medarbetare.
Är van att koordinera det dagliga arbetet i ditt team.
Vi vill hitta människor som vill vara med och växa med oss som bolag. Det betyder att för rätt person finns möjligheten att vara med och bygga upp, och ansvara för hela kundrelationsavdelningen.
Tjänsten är på heltid med start omgående. Intervjuer sker löpande så var snabb med ansökan.
Skicka in ditt CV till info@gotain.com, skriv "Jag vill jobba på Gotain!" i ämnesraden.