OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Allt fler upptäcker Håbo kommun, en ung och spännande tillväxtkommun med Bålsta som centralort. Vi är 21 000 invånare och fortsätter att växa.
Vårt centrala läge i en växande region ger oss närhet och bra kommunikationer till de större städerna. Från både Stockholm och Västerås tar du dig hit på 30 minuter.
I Håbo kommun har vi även en intern närhet som ger medarbetare stor möjlighet till påverkan och beslut. Här har du möjlighet att vara delaktig i förändrings- och utvecklingsarbetet.
Vi är ca 1 600 medarbetare som driver kommunen framåt inom våra olika verksamheter. För oss är det en självklarhet att ständigt arbeta för att vara en attraktiv arbetsgivare.
Hållbar miljö, hälsa och välbefinnande samt teknisk utveckling är några viktiga ingredienser i det arbetet.
På IT-avdelningen är vi 10 medarbetare som ansvarar för drift och support av kommunens IT-miljö, samt hjälper övriga verksamheter i sin verksamhetsutveckling med stöd av IT.
It-enheten ansvarar för drift och övervakning av nätverk, kommunikation och servrar, inklusive installation, service, underhåll, inköp av utrustning, avhjälpande av fel, säkerhetsrutiner kopplade till nätet samt användarsupport.
Arbetsuppgifter:
Som E-tjänstesamordnare kommer du att ha en central roll i kommunen med samordningen och införandet av kommunens arbete med e-tjänster. Målet är att förbättra servicen till kommunens invånare och näringsliv samt att effektivisera kommunens verksamheter genom utveckling av nya digitala tjänster.
Huvudsakliga arbetsuppgifter blir att planera och samordna utveckling och införande av e-tjänster i kommunen samt förvalta och utveckla kommunens e-tjänsteplattform. I arbetet ingår även att ta fram en metodik för införande av e-tjänster, att driva på och stödja kommunens verksamheter i e-tjänsteutvecklingen samt att fungera som en brygga mellan teknik och verksamhet. I rollen kommer du att representera kommunen i e-tjänstefrågor både i internt och i externa nätverk.
En stor del av jobbet är att ingå i teknikerteamet som stödjer supporten med djupare teknisk kompetens. Utöver e-tjänstesamordnarrollen kommer du att jobba med installationer, uppgraderingar, migreringar, administration och felsökning av servrar. Hantering av eskalerade ärenden från IT-support. Skapa och modifiera skript, främst i Powershell. Medverka med teknisk kompetens i IT-projekt.
Kvalifikationer:
För att lyckas i rollen behövs erfarenhet av projektledning, systemförvaltning samt verksamhets- och processutveckling. Erfarenhet från e-tjänsteutveckling eller systemutveckling från offentlig verksamhet eller större organisation/företag är meriterande.
Det är vidare viktigt att du arbetar strukturerat och analytiskt, är tydlig, kommunikativ och tycker om att samverka med andra då tjänsten innebär många kontaktytor. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
Det är önskvärt att du har kännedom och arbetat med några av dessa teknologier: Powershell, Windows Server 2019, Office 365/Azure, MS-SQL.
Övrigt:
Detta är en visstidstjänst till 31:a december 2020 med möjlighet till förlängning.
Lön:
Individuell lönesättning
Sysselsättningsgrad:
Heltid, dagtid
Tillträde:
Efter överenskommelse
Sista ansökningsdag:
2020-06-10
Håbo kommun vill ta tillvara de kvaliteter som jämn könsfördelning och etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.