E-tjänsteutvecklare/kommunvägledare till kontaktcenter

E-tjänsteutvecklare/kommunvägledare till kontaktcenter

Arbetsbeskrivning

Värnamo kommun mitt i Småland är en tillväxtregion och har ett framgångsrikt näringsliv och en hög sysselsättning. Vi är utsedda till Årets kommun 2016 bland annat tack vare en strategisk satsning på bredbandsutbyggnad och delaktighet. Även goda kommunikationer och en väl utbyggd offentlig service kännetecknar vår expansiva kommun med 34 400 invånare. Vår vision är: "Värnamo kommun, den mänskliga tillväxtkommunen - 40.000 invånare år 2035".

Serviceförvaltningen ansvarar för kommunens samlade It-tjänster, måltidsservice, bemanningsenhet, kontaktcenter samt logistik och tryckerienheten.

Brinner du för service och digitalisering? Sök till Värnamo kommuns kontaktcenter!
Kontaktcentrets uppdrag är att vara den självklara kontakten med Värnamo kommun - en väg in och målet är att lösa medborgarens ärende vid första kontakten.
Kontaktcentret ska underlätta för medborgarna att ta kontakt med kommunen, avlasta specialister i de kommunala förvaltningarna från rutinärenden, ge effektivare handläggning och ge kortare väntetider för medborgaren.


Ditt uppdrag
-Att skapa, utveckla och förvalta kommunens e-tjänster som ger ett mervärde till kommunens medborgare.
-Aktivt medverka till att utveckla kontaktcenterverksamheten tillsammans med dina kollegor.
-Med stort engagemang och personligt bemötande representera Värnamo Kommun i mötet med alla kommunens kunder - via telefon, e-post, chatt och sociala medier men även i det personliga mötet.
-Du kommer ha en kombinerad roll i kontaktcentret, dels som e-tjänsteutvecklare men även som kommunvägledare.


Du är en positiv, ödmjuk, flexibel person och tycker om att arbeta i en föränderlig miljö. Lösningsorienterad och jobbar gärna kreativt i ett högt tempo. Du är ansvarsfull och har en förmåga att organisera och prioritera ditt arbete på ett strukturerat sätt. Du har även lätt för att samarbeta, men kan även arbeta självständigt.
Du har lätt för att uttrycka dig på ett pedagogiskt sätt i tal och skrift, både på svenska och engelska. Har du flera språkkunskaper ser vi detta som meriterande.
Du har goda IT-användarkunskaper och kompetens eller erfarenhet av Java script och HTML. Om du tidigare har jobbat i verktyget Artvise E-tjänster eller Artvise Kundtjänst är det meriterande.
Du som söker har tidigare erfarenhet av att jobba inom kundorienterad serviceverksamhet, såsom kontaktcenter, kundtjänst eller liknande servicearbete. Det är även meriterande om du har erfarenhet av att arbeta inom kommunal eller offentlig verksamhet.
Vi kommer att lägga stort vikt vid personlig lämplighet när vi tillsätter tjänsten.
Vi ser gärna att du bifogar personligt brev och cv.

Artiklar i detta ämnet

  1. Gratis kontantkort - Hur då?

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Värnamo kommun
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 29 december 2020
  • Ansök senast: 17 januari 2021

Liknande jobb


Telefonist/Receptionist till Regionens kontaktcenter i Östersund

Telefonist/Receptionist till Regionens kontaktcenter i Östersund

14 november 2024

14 november 2024

13 november 2024

11 november 2024