OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Easit är ett svenskt mjukvaruföretag som startade år 1999 och som utvecklar system och processer som skapar ordning och reda. Easit AB har tre olika verksamhetsområden: Ärendehantering, Testdata och Konsult. Easit utvecklar program och processer för ordning och reda. Våra program för testdata-, avvikelse- och ärendehantering är webbaserade vilket ger öppenhet och låga kostnader för både införande och drift. Våra kunder är stora och mellanstora företag, myndigheter, landsting och kommuner. Easit använder egen personal för utveckling, införande, utbildning och support - vilket ger oss stora möjligheter att anpassa oss efter kundernas krav. All utveckling och support sker i Sverige. Under affärsområdet Easit Konsult hyr vi ut konsulter på längre och kortare uppdrag till stora företag och myndigheter. Easits konsulter har bred och djup kompetens inom systemutveckling oavsett om det rör metod, kravställning, arkitektur, integration, programmering eller test.
Description:
Easit omsätter ca 100 miljoner och på kontoret i Solna arbetar ca 20 personer. Läs gärna mer på easit.se.
Då vi expanderar söker vi nu en driven KAM med stark försäljnings- och/eller kundutvecklingserfarenhet inom systemförsäljning. Vill du vara med på vår fortsatta framgångsresa? Sök då tjänsten som KAM!
Arbetsuppgifter:
Vi söker dig som vill bidra till att driva en proaktiv affär för några av Easits största och viktigaste kunder. Som KAM får du ett övergripande ansvar att driva och utveckla försäljningen med omsättnings- och resultatansvar både på kort- och lång sikt och ditt arbete innebär att proaktivt utveckla affären med kunderna. Att bygga relationer och samverka med både interna och externa resurser är en avgörande del varför det krävs att du är en duktig kommunikatör och relationsbyggare. Rollen som KAM handlar väldigt mycket om att säkerställa en god affärsrelation med Easits kunder och att koppla samman rätt person inom den egna organisationen med de rätta personerna inom kundernas företag.
I rollen som KAM kommer du att:
Vara ansvarig för 12-15 av Easits största konton
Vara ytterst ansvarig för att förvalta och utveckla leveransen och samarbetet mellan Easit och Easits största kunder
Dirigera så att kunden alltid har tillgång till rätt kompetens från Easit
Upsale och crossale inom hela kundens verksamhet
Du kommer att vara uppbackad av Easitteam som består att produktspecialister, utvecklare, tekniker, projektledare
Easits kunder finns främst i Sverige, inom både offentlig och privat sektor
Du rapporterar till försäljningschef.
Vem är du?
För att lyckas i rollen som KAM räcker det inte med att vara en utomordentlig bra säljare med erfarenhet av systemförsäljning, utan det krävs även andra kompetenser: förmåga att planera på mycket lång sikt, att sätta tydliga mål men samtidigt vara flexibel och ha förmåga att lämna ett traditionellt "kund-leverantör" förhållande och sträva efter ett partnerskap med kunden. Du är en utmärkt relationsskapare och har en konsultativ försäljningsapproach. Rollen kräver en god förhandlingsförmåga och ett skarpt affärssinne utan att tappa fokus på kundservice. Du är en initiativtagare som trivs med att arbeta självständigt och kan leda och driva projekt. Du har en god analytisk förmåga och visionärt tänkande och är kreativ, öppen och initiativrik. Du har en högskoleutbildning alternativt relevant eftergymnasial utbildning samt goda kunskaper i svenska och engelska.
Vad kan Easit erbjuda dig?
Här kommer du få chansen att utvecklas genom spännande projekt och arbeta inom ett dynamiskt bolag med starkt framåtdriv. Du kommer att bli en uppskattad kollega och ingå i ett kompetent och engagerat team som värnar om trivsel och uppmuntrar lagarbete.
Kontaktperson
Den här rekryteringen görs i samarbete med Experis. Ansök via ansökningslänken nedan. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult via alt. 08-736 11 26. Vi ser fram emot din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Katarina Thomasson
08-736 11 26