EC Skog söker en administrativ kommunikatör

Arbetsbeskrivning

Om kundföretaget

Konsumenter i världens storstäder köper skogsprodukter i form av brädor, skrivpapper, mjölkförpackningar och andra varor. De ställer allt större krav på varifrån råvarorna kommer och hur de producerats. I Svenskt skogsbruk är certifiering och virkets spårbarhet, metoden att skapa trovärdighet för ett långsiktigt och miljöanpassat skogsbruk, hos slutkund.
ECSkog är landets ledande företag för PEFC-certifiering av skogsentreprenörer, som med bas i Växjö verkar för främjandet av ett långsiktigt, lönsamt och miljöanpassat skogsbruk. www.ecskog.se


Dina arbetsuppgifter

I syfte att skapa en ökad tillgänglighet för våra anslutna entreprenörer och för att underlätta vardagen för våra revisionskonsulter söker vi nu en serviceinriktad administrativ kommunikatör. I denna nyinrättade tjänst ingår arbetsuppgifter som att uppdatera och förvalta dokument, utveckla företagets rutiner, hantera nyanmälningar, ansvara för registerhållning och arkiv samt kontorsfunktioner så som växeln. Andra betydande uppgifter är att stödja företagets revisorer i deras fältarbete och vara behjälplig vid avvikelsehanteringar. På sikt kommer du även på egen hand genomföra egenkontroll.

Vi står även inför ett behov av att utveckla vår kundkommunikation samt skapa en kommunikationscentral för våra anslutna entreprenörer och revisorer. Detta innebär att i rollen som administrativ kommunikatör ansvarar du för hantering av hemsidan och aktuella nyhetsuppdatering samt nyhetsbrev. Du kommer även ha ett visst IT-ansvar i form av att se till att verksamhetens IT-lösning fungerar på bästa sätt.



Din profil

Vi söker dig med flera års erfarenhet av administrativt arbete. Du är en generalist inom området och har gärna ett förflutet inom en mindre verksamhet. En god branschkännedom samt tidigare erfarenhet av projekt eller utvecklingsarbete är klart meriterande. Förutom din yrkeserfarenhet har du ett avslutat gymnasium, goda kunskaper i svenska och engelska samt är en van dataanvändare av Officeprogrammen. Har du kunskaper inom SQL eller tidigare arbetat med någon form av certifiering är det ett plus.

För att passa i rollen som administrativ kommunikatör hos oss är du nyfiken, driven och initiativrik. Du har en förmåga att kommunicera med personer och få personer att kommunicera med varandra trots att de är utspridda i hela landet. Du bör vara engagerad, lyhörd och kreativ med ett öga för att se utveckling i befintliga processer.

Vi erbjuder dig en spännande tjänst med ett brett ansvarsområde i ett företag där du har möjlighet till utveckling och själv får vara med och påverka din vardag tillsammans med oss.

Vi har i denna rekrytering valt att samarbeta med EnPartner. Läs gärna mer och ansök via www.enpartner.se Vid frågor kontakta gärna rekryteringskonsult Gabriella Leske på 0470-32 38 32 alternativt rekryteringssamordnare Sanna Andersson på 0470 – 32 38 33. Sista ansökningsdag är den 6 april.

Kontaktpersoner på detta företaget

Gabriella Leske

Gabriella Leske
0470-32 38 32
Claes Dahlberg
0470-323834
Sanna Andersson
0470-323833
Sanna Andersson

Christofer de la Motte
0470- 32 38 35
Josefine Wilson
0709228328
Sanna Andersson
0470-323833
Josefine Wilson
0709-228328
Josefine Wilson
0709-228328

Sammanfattning

  • Arbetsplats: OnepartnerGroup Växjö AB Växjö
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Heltid tillsvidareanställning
  • Publicerat: 13 mars 2015

Besöksadress

Storgatan 30, Växjö
None

Postadress

Storgatan 30
Växjö, 35231

Liknande jobb


Verksamhetskoordinator

Verksamhetskoordinator

3 oktober 2024

2 oktober 2024

Projektkoordinator

24 september 2024