ECAD Application Administrator

ECAD Application Administrator

Arbetsbeskrivning

Letar du efter en ny utmaning i en spännande, högteknologisk miljö? Börja hos oss som Engineering Base Application Administratör i vår Power Grids-division. Du kommer att arbeta i ett team där samarbete är en central del och där du kommer att ansvara för applikationsadministration, underhåll, och kontinuerlig systemutveckling.

Ansvarsområden

• Delta i uppgraderingar av mjukvara och hårdvara.
• Systemadministration, installation och konfiguration.
• Slutanvändarstöd, problemlösning och utbildning.
• Underhålla slutanvändardokumentation.
• Implementering och underhåll av Electrical-CAD (ECAD) standard- och basdesignbibliotek.
• Användarlicens och åtkomsthantering.
• Rapportering till 3:e linjens support (Applikationsleverantörer och lokal IT-support).


Profil
Viktigast för denna roll är din personlighet och din vilja att lära sig och utforska nya områden. God samarbetsförmåga och samarbetsförmåga är avgörande för att lyckas i rollen! Vi ser att du som säker är driven, självgående och har ett kreativt tankesätt. Du har med fördel ett intresse för applikationsadministration och utveckling och kanske till och med erfarenhet från projekt- och applikationsledning.

Kompetenskrav
•Du har en yrkes, kandidat- eller civilingenjörsexamen inom elektronik, elkonstruktion eller annat relevant område.
•Erfarenhet av Engineering Base eller liknande ECAD-applikationer.
•Flytande engelska krävs, medan svenska och andra ytterligare språk värderas högt.

Meriterande

•Erfarenhet av ITIL
•Kunskaper och färdigheter i MS Office, MS Visio, MS Project och Share Point


Om arbetsplatsen
Vår samarbetspartner är världsledande inom elkraftindustrin och har kontor och etableringar runt om i hela världen. På kontoret i Ludvika, som har varit etablerade i över 120 år, sitter det i dagsläget cirka 2800 medarbetare.
De har en modern personalpolicy och investerar mycket tid i att utveckla företaget och medarbetarna. Allt detta för att bygga långsiktiga anställningar och behålla, såväl som ständigt utveckla, kompetensen inom företaget. De är också experter inom HVDC’s alla avdelningar.

Om Framtiden AB
För denna tjänst kommer du under en inledande period vara anställd genom oss på Framtiden för att sedan ha möjlighet att gå över och bli anställd direkt hos kundföretaget.


Rekryteringsprocess
CV-granskning
Intervju med Framtiden (rekryteringsbolag)
Intervju med vederbörande företag

Villkor
Startdatum: Enligt överenskommelse
Ort: Ludvika
Arbetstider: 08-17
Omfattning: 100%

Kontaktpersoner på detta företaget

Linda Gustavsson

Johanna Ahlstrand
0735 16 89 74
Ebba Andersson

Linda Gustavsson
0707-952 832
Karin Adin
0707-661445
Karin Adin
0707-66 14 45
Karin Adin
0735 - 16 89 70
Jennie Forsell
0739 - 55 76 16
Moa Jäder
0707-663955
Sofie Johansson
0735-168996

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Framtiden AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 25 augusti 2022
  • Ansök senast: 15 september 2022

Besöksadress

Teknikringen 10
None

Postadress

Warfvinges väg 29
Stockholm, 11251

Liknande jobb


22 november 2024

20 november 2024