Ecommerce Operations Specialist till Zyxel

Ecommerce Operations Specialist till Zyxel

Arbetsbeskrivning

Har du ett intresse för e-handel och vill utvecklas till ett proffs på Amazonförsäljning? Här får du följa med på Amazons expansion och tillhöra ett team där du har möjlighet att utvecklas långsiktigt. Välkommen in med din ansökan!

OM TJÄNSTEN
Academic Work söker en Ecommerce Operations Coordinator till Zyxel. Amazon är en av Zyxels viktigaste försäljningskanaler och nu när Amazon fortsätter sin expansion till nya marknader runt om i världen behöver teamet stärkas upp med en Ecommerce Operations Coordinator. Rollen innebär ett tätt samarbete mellan Zyxel och Amazon, och du kommer främst att arbeta i Amazons verktyg, men även i interna äffärssystem och Excel. I den här rollen får du möjlighet att vara med när Zyxel växer hos Amazon samtidigt som Amazon även kommer finnas i Sverige inom kort. I filmen nedan kan du lära dig mer om verksamheten.



Tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Academic Work men du kommer anställas direkt hos Zyxel.

ARBETSUPPGIFTER
Som Ecommerce Operations Coordinator ingår du i ett team om fyra personer baserade i Stockholm, men du kommer även att arbeta tätt tillsammans med kollegor i Europa, Asien och USA där Zyxel via Amazon har sin försäljning. Ett av dina fokusområden kommer till en början att ligga på att övervaka och hantera Zyxels produktportfölj på Amazon och säkerställa att kunden får en bra upplevelse.

Du kommer till exempel att:


* Övervaka lagret hos Amazon i Europa och USA samt sköta leveranser av produkter till Amazon och säkerställa tillgänglighet inför lanseringar och kampanjer
* Koordinera kundsupport mot Amazons kunder
* Lista Zyxels produkter i Amazons system


I din roll kommer du även på sikt förväntas koordinera, översätta, övervaka och publicera content samt förbättra och uppdatera presentationen av befintliga produkter.

VI SÖKER DIG SOM
* Har tidigare arbetslivserfarenhet av orderhantering, logistik eller liknande


* Har grundläggande kunskaper i Excel, du kan exempelvis skapa en pivottabell och kan använda VLOOKUP-funktionen
* Har ett intresse för IT-branschen
* Har goda kunskaper i både engelska och svenska i tal såväl som i skrift


Det är meriterande om du:


* Har tidigare arbetslivserfarenhet av att publicera content och/eller arbete inom e-handel
* Har en högskoleexamen eller motsvarande inom relevant område


Utöver ovan nämnda krav kommer vi att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vi söker dig som är strukturerad som person och som kan planera och organisera ditt arbete på ett effektivt sätt. Du är självgående eftersom du förväntas självständigt driva majoriteten av dina arbetsuppgifter på egen hand, men givetvis med stöd av chef och kollegor. Vidare är du ansvarstagande och gillar att ta tag i problem som dyker upp.

Övrig information


* Start: Omgående, enligt överenskommelse
* Omfattning: Heltid, kontorstider
* Placering: Zyxel har kontor i Akalla, men möjligheten att jobba på distans är stor. I mars 2020 flyttar Zyxel till nya lokaler i centrala Stockholm
* Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och Zyxels önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.


Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Så här beskriver sig Zyxel på deras hemsida:
Focused on innovation and customer-centricity, Zyxel Communications Corp. has been connecting people to the internet for nearly 30 years. We keep promoting creativity which meets the needs of customers. This spirit has never been changed since we developed the world's first integrated 3-in-1 data/fax/voice modem in 1992. Our ability to adapt and innovate with networking technology places us at the forefront of understanding connectivity for telco/service providers, businesses and home users.
We're building the networks of tomorrow, helping unlock the world's potential and meeting the needs of the modern workplace; powering people at work, life and play. We stand side-by-side with our customers and partners to share new approaches to networking that will unleash their abilities. Loyal friend, powerful ally, reliable resource — we are Zyxel, Your Networking Ally.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 1 september 2020
  • Ansök senast: 1 oktober 2020

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


Administratör Teknisk Fastighetsservice AB

Administratör Teknisk Fastighetsservice AB

7 oktober 2024