OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Företaget SYSteam Customer Support AB erbjuder tjänster för affärskritiska processer.En viktig del är våra tjänster för elektroniska affärer, där vi tar funktionsansvar för våra kunders elektroniska meddelandeutbyte och e-handelsplattformar.Vårt erbjudande är under stark utveckling och marknaden för våra tjänster ökar.Vi söker därför två medarbetare till vårt team för elektroniska affärer. Arbetet omfattar såväl leverans till nya kunder som utveckling, stöd och förvaltning till befintliga kunder.Vi arbetar i projektform och arbetet genomförs till största delen på plats i Skellefteå.Vid större projekt sker implementering och utbildning hos kund.Vanliga arbetsuppgifter är att arbeta med logisk mappning och konverteringar mellan olika affärssystems datagränssnitt och standardiserade överföringsformat.Du kommer även att genomföra programmering i olika verktyg. Din person SYSteam söker dig som är intresserad av affärsprocesser och elektronisk handel och vill ha en samordnande och tekniskt inriktad roll.Du ska ha förmåga att kunna jobba parallellt med flera uppdrag samtidigt och då arbetet innebär mycket kundkontakter ska du också ha lätt för att kommunicera med människor.Som person är du drivande, initiativtagande samt har ett sinne för detaljer.Din bakgrund Du som söker bör ha en bred IT-utbildning samt ha något av följande: - kunskap om samt erfarenhet av elektronisk handel, EDI, XML och Edifact - programmeringserfarenhet - erfarenhet från projektarbete - kunskap om olika kommunikationsprotokoll - unixkompetens företrädelsevis på HP UX - erfarenhet av testning eller testledning - erfarenhet av Amtrix, XIB och BizTalk är meriterande. Stämmer detta in på dig och dina ambitioner?Välkommen med din ansökan!