EDI Manager till Home Furnishing Nordic

EDI Manager till Home Furnishing Nordic

Arbetsbeskrivning

Till framgångsrika Home Furnishing Nordic söker vi en EDI Manager till verksamhetens kontor i Helsingborg. Har du lätt för att se sammanhang, har en teknisk förståelse och vill vara med och utveckla företagets affärsflöden i en växande organisation? Är du dessutom målinriktad, driven, trivs med många kontaktytor och vill vara med på en häftig tillväxtresa i en attraktiv bransch? - Då har vi den perfekta tjänsten för dig!

Företagspresentation
Home Furnishing Nordic AB är en av norra Europas största e-handlare inom möbler och inredning och ingår som ett av två segment inom Bygghemma Group. Inom Home Furnishing Nordic AB ingår många olika online-butiker, bl.a. Trademax, Chilli, Furniturebox och WeGot. Bygghemma Group är en dynamisk och snabbt växande koncern som startade 2006 med en bolagskultur som kännetecknas av resultatfokus och stark entreprenörsanda. Koncernen växer såväl organiskt som genom en aktiv förvärvsstrategi. Nu ger vi dig möjlighet att få vara med i ett expansivt bolag och chansen att få växa och utvecklas i verksamheten tillsammans med kompetenta kollegor. Home Furnishing Nordic AB är ett bolag med hög prestationsnivå, stor drivkraft och höga mål där fokus ligger på möjligheterna. Ta chansen att söka till en av Sveriges främsta e-handlare!

Om rollen
Home Furnishing Nordic arbetar aktivt med att bygga ut och utveckla sitt produktsortiment och som en följd av detta ökar mängden leverantörer snabbt. I rollen som EDI Manager kommer du ansvara för att kontakta bolagets leverantörer för att ”on-boarda” och integrera dessa i effektiva och automatiserade affärsflöden (EDI-flöden). En viktig del i dessa automationer är att skapa integrerade flöden till leverantörer som hanterar beställningar av produkter från leverantörer, orderbekräftelser, leveranser och fakturor. Du förväntas hålla en tät dialog med leverantören, sätta upp flödena, testa och driftsätta EDI-kopplingen och med tid skall dessa flöden övervakas, underhållas och förbättras.

Du kommer även ansvara för att skapa tydliga guider, standardisera flöden, supportering samt sköta felhantering. Därav är det av stor vikt att skapa kontaktytor längs hela beställningsprocessens väg i verksamheten då beroendet av EDI-flödena är högt för verksamhetens framgång. Till din hjälp har du utvecklingsteamet med placering Ukraina. Andra viktiga kontaktytor är verksamhetens IT Operations, logistik, inköp samt externt gentemot partners/leverantörer. Du kommer att ingå i ett team om 7 kollegor och tillhör IT-avdelningen. Rapporterar gör du till bolagets CIO.

Då rollen är nyinrättad i bolaget kommer det på sikt finnas goda utvecklingsmöjligheter och möjlighet att påverka och utveckla såväl din egen roll så som verksamhetens processer.

Om dig
i söker dig som kombinerar en god känsla för service med ett tekniskt intresse och har en grundförståelse för hur system kommunicerar med varandra. Du trivs när du får arbeta självständigt och driver gärna frågor och projekt där du drar nytta av din problemlösningsförmåga och logiska tänkande. Att ta egna initiativ och känna ansvar för det du gör är något som du trivs mycket bra med.

Vi ser även positivt på om du har tidigare erfarenhet av kundnära roller då rollen till stor del innebär löpande kunddialoger. Det är därför viktigt att du är förtroendeskapande, lyhörd och har goda kommunikativa färdigheter både i tal och skrift, såväl i svenska så som i engelska.

Det viktigaste i denna roll är att du har ett stort driv och motivation att ta dig an rollen på ett nyfiket sätt. Du behöver inte ha någon tidigare erfarenhet av EDI hantering, men har en vilja att lära dig och bidra med automatiserade IT-flöden. Du som söker är förmodligen i början av din karriär eller har arbetat ca: 1-3 år med datautbyten såsom EDI eller andra typer av integrationer samt har god Excelvana.

Vi erbjuder
I rollen som EDI-Manager får du ett självständigt, spännande och utvecklande arbete hos Nordens snabbast växande och största e-handelsaktör inom heminredning. Vi erbjuder dig en roll där du får stora möjligheter att få mycket ansvar på kort tid och forma ditt eget arbete. För rätt person finns det mycket goda utvecklingsmöjligheter inom bolaget.

Placering & start
Tjänsten är placerad på Home Furnishing Nordics huvudkontor på Strandvägen i Helsingborg och tillsättning är enligt överenskommelse.

Kontakt
Har du frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta rekryteringsansvariga Daniel Hilvardén, 072-6006421 eller Sanny Malmberg, 072-6006422 alternativt via mail: info(at)ecommercerecruit.se

Ansökan
Då vi tillämpar löpande urvalsarbete uppmanar vi dig att skicka din ansökan snarast för att säkerställa att ansökan kommer med i processen. Vi ser med stort intresse fram emot din ansökan.

Homefurnishingnordic #Utvecklare #Programmering #EDI #ElectronicDataInterchange#ecommercejobs #ecommercerecruit #Dataintegration #System #SQL

Kontaktpersoner på detta företaget

Sanny Malmberg
0726006422
E-commerce recruit / Sanny Malmberg
0726006422

Sammanfattning

  • Arbetsplats: E-commerce recruit
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 21 januari 2020
  • Ansök senast: 20 februari 2020

Besöksadress

Baltzarsgatan 18, Malmö
None

Postadress

Baltzarsgatan 18
Malmö, 21136

Liknande jobb


22 november 2024

21 november 2024

21 november 2024