OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Sedan starten 1899 har Edsbyverken varit ekonomiskt och ekologiskt medvetna om att tillvarata träråvaran i sin möbelproduktion. De arbetar ständigt med att förbättra sina processer och produktion för att vara det självklara valet av kontorsmöbler även utifrån ett miljö- och hållbarhetsperspektiv. Vi söker dig som vill vara med att ta helhetsgreppet och verksamhetsansvar för att driva området framåt!
OM TJÄNSTEN
Edsbyverken var det första kontorsmöbelföretaget som blev godkänt för Svanen och produkterna är godkända enligt Möbelfakta. I tillägg är verksamheten certifierade enligt ISO 14001 och ISO 9001. Med en spännande framtid, nya krav och önskemål från kunder ger de sig nu ut på en förbättringsresa tillsammans med sina viktigaste kunder och partners för att lägga grunden för morgondagens erbjudanden inom kontorsmöbler och hållbara arbetsplatser. Här erbjuds du en viktig och utmanande roll med övergripande verksamhetsansvar för alla miljö- och kvalitetsrelaterade frågor, och är en del av ledningsgruppen och rapporterar direkt till VD.
ARBETSUPPGIFTER
Som miljö- och kvalitetsansvarig driver du arbetet inom ditt område framåt och agerar expert för att stötta verksamheten och säkerställer att processer drivs och sköts enligt lagkrav men också med fokus på förbättringar. Rollen innefattar bla:
* Att driva och utveckla miljö- och kvalitetsledningssystem
* Miljöriskbedömningar och miljöriskanalyser
* Rapportering och kontakt med myndigheter och andra intressenter
* Ansvar för intern- och externrevision
* Att skapa förutsättningar för proaktivt och systematiskt miljö- och kvalitetsarbete
* Produktcertifieringar och validering av leverantörer
* Daglig styrning och löpande förbättringsarbete
VI SÖKER DIG SOM
Vi söker dig som har ett stort intresse för miljö- och kvalitetsfrågor, som vill ha en roll med stor möjlighet att påverka framtiden och arbeta med att fortsätta förbättra och utveckla Edsbyverkens ledningsystem och processer.
Du har:
* Flera års erfarenhet av driva arbete för verksamhetsledningssystem och ISO-certifieringar
* Erfarenhet från produktion/tillverkande industri
* Kommunicerar obehindrat på svenska och engelska i tal och skrift
Det är meriterande, men inget krav om du har:
* Erfarenhet av externa certifieringsorganisationer för produkter och processer
* Eftergymnasial utbildning inom miljö eller teknik
Som person är du:
* Problemlösande
* Bra på att samarbeta
* Självgående
* Strukturerad
Övrig information
* Start: Augusti 2022
* Omfattning: Heltid, tillsvidare
* Placering: Du behöver vara på plats på siten i Edsbyn minst ett par dagar i veckan, vissa arbetsuppgifter går att genomföra på distans.
Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.
Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.
INFORMATION OM FÖRETAGET
Skog och träråvara var en förutsättning när Edsbyn startades 1899. Pinnstolen Fanett som sålts i över 5 miljoner exemplar, kom till för att ta till vara på spillvirket från skidtillverkning. Idag omsätter Edsbyverken 300MSEK och kunderna finns främst i storstadsregionerna i Sverige och Norge, samt en del exportverksamhet till England och övriga Europa. AB Edsbyverken som ingår i Koncernen Edsbyn Senab AB. Läs mer om Edsbyverkem när!
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231