OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Tjänstebeskrivning
Som projektledare driver och ansvarar du för att små och stora kundprojekt levereras med högsta kvalitet. Du kommer att arbeta i en stimulerande miljö där du äger och driver ett flertal parallella projekt som varierar i längd och inriktning. I våra projekt använder vi projektmetodiken Scrum och till din hjälp har du ett team av konsulter och utvecklare.
Arbetstiden delas mellan vårt underbara kontor i Kista och ute hos kund där kontaktpersonerna främst är ekonomichefer alternativt VD:ar, projektledare eller IT-chefer.
Krav på person
Vi ser gärna att du har högskoleutbildning med kombinerad ekonomi/datavetenskap alternativt motsvarande arbetslivserfarenhet. Du har också några års erfarenhet av att arbeta agilt och gärna som Scrum Master.
För att lyckas i rollen så ser vi gärna att du har:
• goda kunskaper av Scrum
• erfarenhet av ERP system helst Dynamics NAV
• erfarenhet av Webbutveckling, helst med Drupal
• förståelse för SQL
• behärskar både engelska och svenska i tal och skrift.
Du har ett konsult- och affärsmässigt förhållningssätt och du är duktig på att skapa och utveckla kundrelationer. Du har lätt att se samband mellan system och verksamheter och förstår vilken betydelse dessa har för ett företags framgång.
Det är viktigt att du som person är driven och flexibel med förmåga att arbeta både självständigt och i grupp. Förutom erfarenhet av projektledning är du en god pedagog med stort intresse och vilja att lära sig tekniska funktioner.
Företagspresentation
Genom effektiv användning av Microsoft Dynamics NAV och med den integrerade kundportalen Effekt Connect skapar vi moderna affärssystem med våra kunder i fokus. Sedan starten 1997 har vi genomfört över tusen projekt tillsammans med fler än 100 kunder.
Vi på Effekt är en affärssystemspartner med kontor i Stockholm, Umeå i Sverige, Warszawa i Polen och Colombo i Sri Lanka. Vårt mål är att skapa system som är bättre, mer innovativa, funktionella, lättanvända, användbara och underhållande än några som gjorts förut.
Men för oss handlar det inte om teknik eller källkod. Det som verkligen betyder något är ditt företags affär och verksamhet. Målet är alltid att öka intäkter eller sänka kostnader och att hjälpa er att lyfta fram er viktigaste tillgång, era kunder. Våra kunder finns i vitt skilda branscher. Allt från Finansbolag och tjänsteproducerande bolag till vårdcentraler och grossister. De erfarenheter vi dragit från våra uppdrag försöker vi alltid överföra till alla våra kunder.
I vårt dagliga arbete jobbar vi efter tre ledord; Tydlighet, Professionalism och Nytta. Allt vi gör, från erbjudande och offert till projekt och leverans ska vara enkelt och tydligt att följa. Vi ska vara professionella i vårt bemötande mot kunder och mot varandra och vi ska alltid, alltid sträva efter att leverera nytta i det vi gör till våra kunder.
Om PerformIQ
PerformIQ – rekrytering av personal med egenskaper från idrott/föreningsliv, är vår samarbetspartner gällande rekrytering. Vi hänvisar eventuella frågor om tjänsten till vår Rekryteringskonsult Per-Olof Nilson som nås på 0708-113370. Skicka in din ansökan redan idag då intervjuer sker löpande. Vänligen respektera att vi inte behandlar ansökningar via e-post samt att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen.
Välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Åsa Almgren
073-353 75 14
Caroline Palm
Henrik Petré
Carl Henrik Monsén
Lina Beaman
Åsa Almgren
Edvard Sjöberg
073 353 75 13
Christian Simon
Henrik Petré
Hanna Mattsson
0733-53 75 17