OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Information om tjänsten
Vi söker en administratör till Brokks säljsupport med inriktning mot export. Vi söker dig som har erfarenhet av att arbeta med skeppning inom exportmarknaden. Du har erfarenhet av b. la. administrering och granskning av bankgaranti- och remburs affärer, beställning av frakt för utrikes maskinleveranser, kontering av leverantörs- och fraktfakturor samt hantering av övriga exportdokument. Du kommer till en början att arbeta som konsult via Ghost Competence men med möjlighet att bli direkt anställd hos Brokk om samarbetet fungerar väl.
All kontakt gällande tjänsten ska gå via Ghost Competence.
Information om kundföretaget
Brokk AB utvecklar och marknadsför fjärrstyrda demoleringsmakiner för bygg-, tunnel-, gruv-, process-, cement-, samt nuklärindustrin. Idag arbetar ca 60 personer på huvudkontoret i Skellefteå, yttligare ett ett 70-tal medarbetare finns i dotterbolag runt om i världen.
Dina arbetsuppgifter
Dina främsta arbetsuppgifter kommer vara:
• Att administrera och granska bankgaranti- och remboursaffärer
• Att beställa frakt för utrikes maskinleveranser samt kontering av leverantörs- och fraktfakturor
• Hantering av exportdokument
Samt:
• Att fakturera maskinorder och vissa reservdelsorder
• Att ge upplysningar om produkter, priser och rabatter vid förfrågningar
• Arkivera/förvara komplett orderdokumentation
• Att beordra och bevaka leveranser
• Att mottaga order från säljare, att kundregistrera den i Monitor
Vi söker dig som
Vi söker en person som har vana av att arbeta administrativt inom exportbranchen. Vi tror att du har erfarenheter av bankgarantier, remburser och hantering av diverse export dokument. Vana av att arbeta i Monitor samt annat administrativt arbete är meriterande.
Som person är du kvcktänkt och bra på att hantera många arbetsuppgifter parallellt detta ställer krav på att du är strukturerad och noggrann som person. Du har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska och engelska. Vidare tror vi att du kan hantera och prioritera arbetsuppgifter på ett effektivt sätt, tillsammans med övriga personer i gruppen. God samarbetsförmåga är en förutsättning.
Om oss
En viktig del för oss på Ghost Competence är att du känner dig trygg och harmonisk med din anställning. Du arbetar via oss som konsult på specifika konsultuppdrag eller blir rekryterad direkt till kundföretaget vi samarbetar med. Som konsult hos oss på Ghost Competence erbjuder vi;
• Pensionsavsättning
• Anslutning till vårt kollektivavtal
• Marknadsmässig lön
• Personlig coachning
Var med på resan att bibehålla och skapa så många jobb vi bara kan i vår region. För mer information gå in på www.ghostcompetence.se
Fakta
START: Enligt överenskommelse
OMFATTNING: Heltid
ANSTÄLLNINGSFORM: Visstidsanställning på sex månader.
ORT: Skellefteå
URVAL: Sker löpande
SISTA ANSÖKNINGSDAG: 22/4-16
KONTAKT: Jonas Lindgren
Urval sker löpande, så var snabb in med din ansökan. Sök tjänsten genom att trycka på ”sök jobbet”. Skapa en användare och ladda upp ditt CV och personliga brev så har du större möjlighet att bli kontaktad av en av våra rekryterare. Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta oss på jonas@ghostcompetence.se
Kontaktpersoner på detta företaget
Joakim Nimarker
070-6698572
Joakim Nimarker
070-6698572
Tobias Nilsson
070-6698550
Joakim Nimarker
Marlene Lundberg
Marlene Lundberg
0706698524
Jonas Lindgren
Marlene Lundberg
Jonas Lindgren
Marlene Lundberg
070-669 85 24