Effektiv administratör till Brokk

Arbetsbeskrivning

Information om tjänsten


Vi söker en administratör till Brokks säljsupport med inriktning mot export. Vi söker dig som har erfarenhet av att arbeta med skeppning inom exportmarknaden. Du har erfarenhet av b. la. administrering och granskning av bankgaranti- och remburs affärer, beställning av frakt för utrikes maskinleveranser, kontering av leverantörs- och fraktfakturor samt hantering av övriga exportdokument. Du kommer till en början att arbeta som konsult via Ghost Competence men med möjlighet att bli direkt anställd hos Brokk om samarbetet fungerar väl.

All kontakt gällande tjänsten ska gå via Ghost Competence.


Information om kundföretaget


Brokk AB utvecklar och marknadsför fjärrstyrda demoleringsmakiner för bygg-, tunnel-, gruv-, process-, cement-, samt nuklärindustrin. Idag arbetar ca 60 personer på huvudkontoret i Skellefteå, yttligare ett ett 70-tal medarbetare finns i dotterbolag runt om i världen.

Dina arbetsuppgifter


Dina främsta arbetsuppgifter kommer vara:

• Att administrera och granska bankgaranti- och remboursaffärer
• Att beställa frakt för utrikes maskinleveranser samt kontering av leverantörs- och fraktfakturor
• Hantering av exportdokument

Samt:

• Att fakturera maskinorder och vissa reservdelsorder
• Att ge upplysningar om produkter, priser och rabatter vid förfrågningar
• Arkivera/förvara komplett orderdokumentation
• Att beordra och bevaka leveranser
• Att mottaga order från säljare, att kundregistrera den i Monitor


Vi söker dig som


Vi söker en person som har vana av att arbeta administrativt inom exportbranchen. Vi tror att du har erfarenheter av bankgarantier, remburser och hantering av diverse export dokument. Vana av att arbeta i Monitor samt annat administrativt arbete är meriterande.

Som person är du kvcktänkt och bra på att hantera många arbetsuppgifter parallellt detta ställer krav på att du är strukturerad och noggrann som person. Du har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska och engelska. Vidare tror vi att du kan hantera och prioritera arbetsuppgifter på ett effektivt sätt, tillsammans med övriga personer i gruppen. God samarbetsförmåga är en förutsättning.


Om oss


En viktig del för oss på Ghost Competence är att du känner dig trygg och harmonisk med din anställning. Du arbetar via oss som konsult på specifika konsultuppdrag eller blir rekryterad direkt till kundföretaget vi samarbetar med. Som konsult hos oss på Ghost Competence erbjuder vi;

• Pensionsavsättning
• Anslutning till vårt kollektivavtal
• Marknadsmässig lön
• Personlig coachning

Var med på resan att bibehålla och skapa så många jobb vi bara kan i vår region. För mer information gå in på www.ghostcompetence.se

Fakta

START: Enligt överenskommelse

OMFATTNING: Heltid

ANSTÄLLNINGSFORM: Visstidsanställning på sex månader.

ORT: Skellefteå

URVAL: Sker löpande

SISTA ANSÖKNINGSDAG: 22/4-16

KONTAKT: Jonas Lindgren

Urval sker löpande, så var snabb in med din ansökan. Sök tjänsten genom att trycka på ”sök jobbet”. Skapa en användare och ladda upp ditt CV och personliga brev så har du större möjlighet att bli kontaktad av en av våra rekryterare. Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta oss på jonas@ghostcompetence.se

Kontaktpersoner på detta företaget

Joakim Nimarker
070-6698572
Joakim Nimarker
070-6698572
Tobias Nilsson
070-6698550
Joakim Nimarker

Marlene Lundberg

Marlene Lundberg
0706698524
Jonas Lindgren

Marlene Lundberg

Jonas Lindgren

Marlene Lundberg
070-669 85 24

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Ghost Competence AB Skellefteå
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Heltid Visstidsanställning
  • Publicerat: 11 april 2016

Besöksadress

Hallvägen 1, Skellefteå
None

Postadress

Hallvägen 1
Skellefteå, 90353

Liknande jobb


Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Erfaren administratör

Erfaren administratör

19 november 2024

19 november 2024