OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Poolia PRESENTATION Till vår konsultverksamhet söker vi nu dig som vill arbeta med IT-support hos en av våra kunder. Företaget i fråga har mångårig erfarenhet inom IT-branschen och organisationen har en stor internationell spännvidd. ARBETSUPPGIFTER Din huvudsakliga arbetsplats kommer att vara i en helpdesk där du tillsammans med andra i gruppen har ansvaret för att snabbt och effektivt lösa kundernas IT-problem via telefon och e-post. Frågorna rör allt ifrån de enklaste problemen till mer komplicerade ärenden. Kundkretsen består av företag och myndigheter vilket innebär att det endast är företagskunder du kommer att supporta. UTBILDNING/ERFARENHET Du har någon form av teknisk utbildning på gymnasie-, KY- eller högskolenivå. Vi ser även gärna att du har en bakgrund inom IT eller teknikområdet, exempelvis är det meriterande med erfarenhet från arbete med 1st eller 2nd line support, men det är inget krav. Som person bör du motiveras av att hjälpa användare, kunna behålla lugnet i stressade situationer, ha god organisationsförmåga och lätt för att samarbeta. Du tycker att det är intressant med problemlösning och har en pedagogisk förmåga per telefon. FÖRETAGSPRESENTATION Som konsult på Poolia får du ett spännande och omväxlande arbete på några av Sveriges mest attraktiva arbetsplatser. Ditt arbete hos oss leder till ett omfattande och eftertraktat CV, som passar för både nationella och internationella karriärer. Som anställd erbjuds du en introduktionsutbildning samt ett varierat utbildningsprogram hos till exempel Företagsekonomiska Institutet och du kan på så vis ytterligare investera i din karriär och yrkesroll. Din anställning på Poolia omfattas av gällande kollektivavtal med Unionen (före detta HTF).