Effektiv och kommunikativ Informationsvärd till Göteborg Landvetter Airport

Effektiv och kommunikativ Informationsvärd till Göteborg Landvetter Airport

Arbetsbeskrivning

Swedavias flygplatser är en mötesplats för människor, och oavsett vilket behov våra kunder har ser vi till att alla känner sig trygga och välkomna hos oss. På flygplatsens Informationsdisk utför vi det minutoperativa arbete som krävs för att resenären snabbt och effektivt skall ta sig till och från flygplanen, och vi söker nu nya medlemmar till vårt team. Uppskattar du att möta människor, att arbeta effektivt och vara knutpunkt för information så kommer du trivas hos oss.
Dina arbetsuppgifter
Som Informationsvärd bemannar du Swedavias informationsdiskar och besvarar frågor om flygplatsen och turism till passagerare ute i terminalen samt i avgångs- och ankomsthallar. Du kommer att ha en central roll för att skapa ett välfungerande flöde av människor på Landvetter flygplats. I ett högt tempo ser du till att samspelet mellan resenärer och övriga aktörer på flygplatsen fungerar bra och att alla känner sig väl bemötta och får den information de behöver. Du kommer att möta människor med olika behov, bakgrund och sinnesstämningar, och ha ett nära samarbete med dina kollegor i samma och kringliggande funktioner på flygplatsen. Med fokus på god service är du en del i att skapa en trygg och välfungerande flygplats med nöjda kunder.
Din profil
Vi söker dig som trivs med och uppskattar att ge professionell service till kunder, och som på ett bra och flexibelt sätt kan bemöta människor i olika typer av situationer. Vi vill därför att du ska ha arbetat med kundservice av något slag i tidigare tjänster. Du har god kommunikativ förmåga och du är bra på att hantera svåra och ibland akuta ärenden på ett effektivt sätt. Vidare ser vi att du är lugn, stabil och kontrollerad i stressiga eller pressade situationer. Dina kunskaper i svenska såväl som i engelska är mycket goda, och kan du tala ytterligare språk så är det en klar fördel. Vi vill att du har god förmåga att lära dig nya datorsystem och att arbeta med datorn som verktyg. Du bidrar till ett bra arbetsklimat i gruppen och samarbetar väl med andra. Körkort B är ett krav.
Vi är måna om att hitta rätt person till vårt team, så din personlighet och attityd kommer att väga tungt i vår bedömning.      
Vi erbjuder
På våra flygplatser möter vi hela världen, varje dag. Det är en unik arbetsplats med flygpuls och atmosfär. Vi ser att olikheter och mångfald berikar, det är en förutsättning för vår framtida utveckling som ett hållbart företag. Påwww.swedavia.se/jobbkan du läsa mer om hur det är att jobba hos oss.  
Anställning och kontakt
Säkerhet har hög prioritet för oss på Swedavia. Vi genomför därför en säkerhetsprövning innan beslut om anställning. Mer information om vad säkerhetsprövning innebär kan du läsa härhttps://www.sakerhetspolisen.se/sakerhetsskydd/personalsakerhet.html.
Arbetet innebär skifttjänstgöring då verksamheten har öppet dygnet runt. Du kommer att arbeta både dagtid, kvällstid, natt och helger. Du måste kunna ta dig till och från flygplatsen under dygnets alla timmar.      
Anställningens omfattning kan variera under sommarperioden 15/4-30/9. Det finns även möjlighet att arbeta som timanställd under exempelvis helger.   
För information om tjänsten kontakta gruppchef för Information Malin Levin:malin.levin@swedavia.se010 10 93 372
Välkommen med din ansökan senast 30 mars 2020.

Kontaktpersoner på detta företaget

Malin Magnusson
08-736 28 47
Carina Wrennmark
010-1093226.
Malin Magnusson
+46767806864
Jenny Laurell
0738 67 77 78
Anna Bovaller
0708-19 22 21
Susanne Strand
010-109 11 18
Caroline Gustafsson
070-991 12 56
Marcus Björk
010-109 13 69
Anna-Stina Eriksson

Viveka Brynbo
010-1090074

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Swedavia AB
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 4 februari 2020
  • Ansök senast: 30 mars 2020

Besöksadress

Arlanda flygplats 1
None

Postadress

19045
0180, 19045

Liknande jobb


Customer Success Manager!

Customer Success Manager!

29 november 2024